صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
کد خبر: 6564
گزارشگر: 2
۳۰۰۲۳۶
۰
۰
۱۱
ریزش مو، کم پشتی یا طاسی

عفونت وحشتناک بعد از کاشت مو ! + ۱۱ عارضه کاشت مو که نمی‌دانید ...

عفونت وحشتناک بعد از کاشت مو ! + ۱۱ عارضه کاشت مو که نمی‌دانید ...
بهتر است بدانید کاشت مو هم مانند تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. این عوارض احتمالی بوده و در صورت عدم رعایت استانداردهای پزشکی ممکن است رخ دهد که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و مشکلات جدی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ این روزها افراد بسیار زیادی به دلیل ریزش مو، کم پشتی یا طاسی سر به استفاده از روش‌های جراحی کاشت مو روی می‌آورند تا بتوانند هم از لحاظ ظاهری زیباتر به نظر برسند و هم مشکلات مربوط به موی خود را برطرف نمایند. اما بهتر است بدانید کاشت مو هم مانند تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارض و خطراتی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد؛ البته که این عوارض احتمالی بوده و در صورت عدم رعایت استانداردهای پزشکی و شیوه‌های درست درمانی ممکن است رخ دهد که در بسیاری از موارد این عوارض قابل پیشگیری بوده و مشکلات جدی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند.
انتخاب بهترین و جدیدترین روش‌ها در این زمینه می‌تواند عوارض کاشت مو را به حداقل برساند و درصد موفقیت این عمل جراحی را افزایش دهد؛ چراکه در روش‌های نوین تمام مراحل کاشت مو توسط دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد و این امر امکان برداشت مو را تسریع می‌کند. با این وجود لازم است افرادی که تصمیم دارند از روش کاشت مو برای درمان مشکلات مربوط به مو استفاده نمایند، نسبت به عوارض و خطرات بعد از کاشت مو اطلاع کافی داشته باشند.

 

با ۱۱ مورد از عوارض کاشت مو که درباره آنها چیزی نمی‌دانید، بیشتر آشنا شوید

معمولاً عوارض کاشت مو در افراد مختلف به صورت متفاوت بروز می‌کند، به طوری که برخی از آنها پیوندهای مویی بدون دردسر را تجربه می‌کند و در بعضی دیگر ممکن است یک یا چند عارضه هم‌زمان رخ داد. به هر حال عوارض واقعی و خطرناک کاشت مو به صورت زیر است:

. ادم مغزی: یک عارضه جانبی متداول که در انواع مختلفی جراحی و بعد از انجام عمل در فرد بیمار رخ می‌دهد، ادم مغزی نام دارد و تجمع مایعات زیر پوست باعث بروز آن می‌شود. تورم بعد از عمل کاشت مو می‌تواند یکی از دلایل به وجود آمدن ادم مغزی در فرد باشد؛ البته این عارضه به محض خارج شدن مایعات از پوست سر از بین می‌رود.
خون ریزی شدید: خون ریزی شدید به عنوان یکی از عوارض جانبی کاشت مو ممکن است رخ دهد که بسیار غیر معمول بوده و اغلب به دلیل کم تجربه بودن مهارت پزشک در زمینه کاشت مو اتفاق می‌افتد.
فولیکولیت بی حاصل: این مورد هم یکی دیگر از عوارض جانبی رایج در کاشت مو بوده که به عنوان نوعی جوش یا زخم در ناحیه پیوند شده معرفی می‌شود و می‌تواند احساس ناخوشایندی را در فرد بیمار ایجاد نماید. فولیکولیت بی حاصل همچنین می‌تواند موجب تغییر در ظاهر موها شده و با خارش نیز همراه باشد.
نازک شدن موها: بعد از انجام عمل کاشت مو، در بسیاری از موارد ممکن است بیمار با ریزش و نازک شدن موهای قبلی خود روبه‌رو می‌شود که این مشکل موقتی بوده و بعد از چند ماه دوباره رشد موها به حالت قبلی خود بر می‌گردد.
لیکن پلانوپیلاریس (LPP): نسخه شدیدتر فولیکولیت بی حاصل است که این عارضه نوعی اختلال التهابی مو محسوب شده و منجر به تشکیل بیش از حد بافت اسکار در ناحیه پیوند می‌شود. طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ لیکن پلانوپیلاریس همچنین می‌تواند باعث آلوپسی در فرد بیمار شود و کم پشت شدن موها را نیز به همراه داشته باشد، اما این عارضه در پیوند مو بسیار نادر بوده و تنها هفت بیمار را درگیر کرده است.
خارش: کاشت مو باعث ایجاد زخم‌های ریزی در پوست سر بیمار شده که این زخم‌ها منجر به خارش در ناحیه پیوند دهنده مو می‌شود. هرگونه خاراندن پوست سر می‌تواند پوسته‌ها را از بین ببرد و روند بهبود را به تأخیر بیندازد؛ بنابراین بهتر است در هنگام شستشوی روزانه موها از شامپوهای مخصوص استفاده شود که می‌توانند در رفع خارش کمک کنند.

 

دلیل ریزش مو

 

بی حسی پوست سر: بعد از عمل کاشت مو تقریباً ۱۰٪ بیماران دچار بی حسی پوست سر می‌شوند که این عارضه ممکن است برای چند هفته بعد از جراحی ادامه پیدا کند. البته بهتر است بدانید بی حسی پوست سر موقتی بوده و با سازگار شدن بدن بیمار با پیوند به‌مرورزمان این عارضه هم از بین می‌رود. معمولاً در روش‌های رایج کاشت مو از جمله FUE و SUT به دلیل اینکه پوست سر برای برداشتن فولیکول‌های مو پیوندی تراشیده می‌شود، بخشی از عصب قطع شده و این عارضه به وجود می‌آید و با گذشت یک هفته بعد از عمل جراحی بی حسی پوست سر از بین می‌رود. در صورتی که می‌خواهید بدانید کدام روش‌ها در این زمینه بدون عوارض کاشت مو هستند، می‌توانید به وب‌سایت هوپو کامل‌ترین مرکز تخصصی پوست و مو مراجعه نموده و با مشاوران این کلینیک به صورت آنلاین در تماس باشید.
کیست: بعد از کاشت مو ممکن است در ناحیه گیرنده پیوند مو، کیست‌هایی به وجود بیاید که اغلب به رنگ بنفش بوده و اندازه آنها می‌تواند متفاوت باشد. این کیست‌ها معمولاً به صورت خوش‌خیم بوده و بعد از دو یا سه هفته برطرف می‌شوند.
ایجاد زخم: گاهی اوقات ممکن است در ناحیه اهدا کننده مو زخم‌هایی گسترده به وجود بیاید و تقریباً ۱۵٪ بیماران بعد از کاشت مو دچار این زخم‌ها می‌شوند. می‌توان از موهای اطراف برای پوشاندن زخم‌های ایجاد شده بر روی سر استفاده کرد. البته وجود این زخم‌ها برای فرد بیمار ناخوشایند بوده و ممکن است این زخم‌های گسترده حتی مانع از رشد موها در ناحیه اهدا کننده شوند.
تورم پوست سر: معمولاً ورم به خاطر جمع شدن مایعات در زیر پوست سر ایجاد می‌شود که با مصرف داروهای استروئیدی خوراکی می‌توانید این تورم را رفع نمایید.
عدم پیوند گرافت‌های مو: در حالی که در جهان و ایران تعداد عمل‌هایی موفقیت‌آمیز کاشت مو بسیار زیاد است، اما ممکن است در شرایط خاصی گرافت‌های کاشته شده مو به خوبی پیوند نخورند و نیاز به کاشت مجدد در فرد بیمار وجود داشته باشد.


با بیان این ۱۱ مورد به عنوان عوارض کاشت مو می‌توان به این نتیجه رسید که در میان این موارد خونریزی، عفونت و التهاب جزو خطرناک‌ترین آنها به شمار می‌آید؛ لذا در صورتی که تمایل دارید در مورد علائم عفونت بعد از کاشت مو اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید به وب‌سایت هوپو مراجعه نمایید و با مشاوران این مرکز تخصصی پوست و مو به صورت آنلاین در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی و مشورت نمایند.

 

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/473
اخبار مرتبط
امروزه به قدری در محصولات مراقبتی از پوست و خصوصا مو تنوع ایجاد شده که افراد واقعا از بیش‌تر محصولات آگاهی نداشته و کاربرد مخصوص آن را بر مو نیز نمی‌دانند. البته گسترش تولید محصولات مراقبتی مو اتفاق بسیار خوبی است؛ زیرا مو یکی از مهم‌ترین عضوهایی است که رسیدگی و یا عدم رسیدگی به آن، در زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی داشته و در صورت مراقبت نادرست، به کلی زیباییمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید