صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۵
کد خبر: 9185
گزارشگر: 2
۱۶۰۶۹
۰
۳
۱۴
عروس هلندی یا کاکلی

راهنمای خرید وسایل عروس هلندی

راهنمای خرید وسایل عروس هلندی
عروس هلندی یا کاکلی پرنده ای زیبا و باهوش از خانواده طوطی ها بوده که از نظر جثه از بقیه طوطی ها کوچکتر است اما هوش و استعداد و خوش بیان بودن آنها، باعث شده تا از محبوبیت بالایی برخوردار باشند. پس از مرغ عشق بیشترین درخواست برای حیوان خانگی از نوع پرنده، عروس هلندی است.

عروس‌ ها بومی مناطق گسترده در سراسر استرالیا هستند که مناطق مورد علاقه آن‌ها زمین‌ هایی پوشیده شده با علف و بوته زارها و درختان کوتاه است. توانایی بالایی در یادگیری صحبت کردن دارند مخصوصا نوع نر آنها به دلیل وجود حنجره کاملی که نسبت به نوع ماده دارند. لذا اگر دنبال پرنده خانگی هستید، کاکلی گزینه مناسبی است.
خب! حالا که به فکر خرید عروس هلندی افتادیم، باید به فکر آماده کردن محیط مناسب، غذای مناسب و لوازم مورد نیاز برای سرگرمی پرنده هم باشیم. باید بدانیم که دوست پَردارمون به چه لوازم و خوردنی هایی نیاز دارد؟ بهترین راه حل سرچ کردن در فضای مجازی و پیدا کردن فروشگاه هایی است که میتوان هر آنچه که حیوان خانگی مان نیاز دارد را از آنجا تهیه کنم.

 

لوازم و غذاهای مورد نیاز برای نگهداری از عروس هلندی

 

این را بدانید که نگهداری از هر نوع حیوان خانگی ای مستلزم مراقبت، مسئولیت پذیری و شاید هزینه نسبتا بالا باشد. در درجه اول باید به تغذیه پرنده خود و بعد از آن به محیط زندگیش توجه نمایید.

غذای عروس هلندی

غذای عروس هلندی Cockatiel

 

بیشتر پرندگان، از جمله کاکلی ها، دانه های خوراکی را دوست دارند. میتوان برای سه وعده غذایی روزانه کوکتیل از دانه هایی مانند ارزن، شاهدانه، تخمه آفتابگردان و انواع آجیل استفاده کنیم. البته رژیم غذایی کوکاتیل باید شامل انواع ویتامین ها و مواد مغذی نیز باشد که بهتر است سرلاک مخصوص عروس هلندی و مکمل ها در رژیم غذایی آن گنجانده شود. بنابراین تامین این نیازهای غذایی تنها با دادن بذر امکان پذیر نیست. همچنین می توانید از مغزهایی مانند پسته، بادام و فندق به عنوان انگیزه استفاده کنید.
در ابتدا باید این را بدانیم که سرلاک برای پرنده های مختلف متفاوت است و هیچگاه یک سرلاک را برای چند نوع پرنده استفاده نکنید. چرا که درصد مواد به کار رفته در سرلاک برای هر پرنده متفاوت است.

سرلاک عروس هلندی

قیمت سرلاک عروس هلندی با توجه به وزن بسته بندی، نوع کمپانی و اصل یا تقلبی بودن آن بستگی دارد و قطعاً باید برای خرید سرلاک پرنده از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن خرید کرد. چراکه سرلاک های تقلبی و یا فله به هیچ عنوان تضمین کننده مواد مورد نیاز پرنده شما نخواهند بود.

مشاهده محصولات طوطی سانان: سرلاک عروس هلندی

طوطی ها معمولاً دوست دارند خودشان آجیل ها را از پوسته سخت جدا کنند. علاوه بر تغذیه، جنبه سرگرمی و تشویقی نیز دارد. پس تخمه آفتابگردان را با پوست در ظرف پرنده قرار دهید. هنگام تهیه غذا، تمام تلاش خود را برای رعایت بهداشت و نظافت انجام دهید و هر قدر که به غذا اهمیت می دهید، به بهداشت و نظافت کاکوتی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

 

لوازم مورد نیاز برای بهتر زندگی کردن عروس هلندی

 

حتما قبل از خرید عروس هلندی به فکر تهیه محیطی مناسب برای زندگی وی باشید. چرا که داشتن همچین محیطی به دوست پردار شما حس راحتی و امنیت می دهد. بهتر است قفسی تهیه کنید که به اندازه کافی جادار باشد تا جا برای نشیمن گاه و اسباب بازی و بال زدن به راحتی پرنده را داشته باشد. لانه اش طوری نباشد که حس حبس شدن و ناامنی کند. طوطی ها، حیوانات اجتماعی هستند پس مهم است که بیشتر ساعات روز را همراه داشته باشند و به همین منظور بهتر است تا قفس پرنده خود را در جایی از خانه قرار دهید که افراد خانواده حضور دارند و او را نیز همراهی می کنند.

اسم برای عروس هلندی

همچنین بهتر است اسباب بازی ها مورد نیاز برای پرنده نه آنقدری بزرگ باشند که فضا را پرکنند و نه آنقدری کوچک که بلعیده شوند و خطرآفرین باشند. به راحتی قابل حمل نیز باشند.

متدوال ترین وسایل سرگرمی برای عروس هلندی شامل:

. تاب
پله های چوبی
اسباب بازی های رنگی
توپ رنگی

 

اسم عروس هلندی ۱۴۰۱

 

میانگین طول عمر این پرندگان بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و طول عمر آنها به محیط زندگی و کیفیت مراقبت و تغذیه آنها بستگی دارد. در واقع رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، می تواند باعث افزایش طول عمر عروس هلندی شود، همچنین همیشه پرنده ای شاد خواهید داشت. این خصوصیت جالب cockatiel را به خاطر بسپارید که تاریکی مطلق باعث اذیت آنها و در نتیجه بروز خشونت از جانب آنها میشود. لذا بهتر است یک چراغ خواب کوچک برای آنها تهیه کنید.

انتخاب اسم برای cockatiel: اسم برای عروس هلندی

 

توصیه های نهایی

 

در طول مراحل نگهداری و پرورش عروس هلندی، دانستن غذا و اینکه چه سبد غذایی برای کاکوتی شما مفید است، بسیار مهم است، زیرا اگر از این موضوع اطلاعات کافی نداشته باشیم، دوست پَردارتان به زودی دچار بیماری های متابولیک شده و او را از دست خواهید داد. علاوه بر تهیه سرلاک و مکمل ‌های مفید و مناسب، پرندگان نیازمند مکان مناسب جهت زندگی و همینطور ابزارهایی برای تفریح نیز هستند. این لوازم شامل: قفس، اسباب بازی، ظروف آب و دان خوری، استند چوبی و ... است.
لذا انتخاب هر کدام چه غذا و چه لوازم دیگر، در وهله اول به شناخت کامل از پرنده، نوع و خرید از فروشگاه ‌های مطمئن و معتبر بستگی دارد. چرا که تعلل و انتخاب اشتباه در هر کدام بیماری، استرس و تنش را ممکن است در پرنده ایجاد کند.

منبع: https://tehrantooti.com

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/65x
اخبار مرتبط
پرندگان زینتی و خانگی با داشتن یک تغذیه نامناسب دچار مشکلات جسمانی و روحی خواهند شد. بنابراین غذای این پرندگان از جمله غذای طوطی دارای اهمیت می‌­باشد و هر پرورش ­دهنده وظیفه دارد تا اطلاعات نسبتاً کامل و جامعی را درباره‌ی نحوه نگهداری و رژیم غذایی مناسب برای پرنده یا پرندگان زینتی خود داشته باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید