صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 9237
گزارشگر: 213
۱۳۷۵
۰
۰
۱۲
انتقاد شدید یک نویسنده به جریان ممیزی کتاب:

سه کتابم در دولت آقای رئیسی غیر قابل چاپ اعلام شد!

سه کتابم در دولت آقای رئیسی غیر قابل چاپ اعلام شد!
یاسین قاسمی بجد، نویسنده جوان با انتقاد شدید از وضعیت ممیزی و رد مجوز سه کتابش در دولت جدید به آسیانیوز گفت: هر بار کتاب هایم را برای اخذ مجوز به وزارتخانه می فرستم با انبوهی از اصلاحات و حذفیات مواجه می شوم، حتی برای کتابی گفتند یک فصل کاملش باید حذف شود.

به گزارش آسیانیوز، یاسین قاسمی بجد، نویسنده، مترجم و عکاس ساکن جزیره قشم با چاپ بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه های اجتماعی، سیاسی، مذهبی می گوید در کمتر از یک ماه 3 کتابم در زمینه متافیزیک و خودیاری رد مجوز شد و اعلام کردند با قوانین نشر کشور مغایرت دارد.

-------------

بیشتر بخوانید

چرا کاوه لاجوردی جایزه «کتاب سال» را نپذیرفت؟

------------------------------------------

وی افزود: اما سوال و ابهامی که پیش می آید این است که چرا کتاب هایی با همین موضوعات در دولت های قبلی مجوز چاپ و نشر گرفته است؟! آیا قوانین نشر کتاب طی این چند ماه تغییر کرد یا افرادی که مسئول بررسی کتاب ها هستند سلیقه های متفاوتی دارند؟!

سه کتابم در دولت آقای رئیسی غیر قابل چاپ اعلام شد/وزارت ارشاد تغییر نام دهد!

 

قاسمی بجد در ادامه توضیح داد: هر بار کتاب هایم را برای اخذ مجوز به وزارتخانه می فرستم با انبوهی از اصلاحات و حذفیات مواجه می شوم، حتی برای کتابی گفتند یک فصل کاملش باید حذف شود، شما ببینید خواننده کتاب چقدر به ما بد و بیراه می گوید، حق هم دارد، اما در واقع نمیداند چه خبر است! و این بار آقایان تصمیم گرفتند کل کتاب را حذف کنند! برای زحمات و تلاشمان ارزش قائل نیستند. همه این ها در حالی است که  در دوران کرونا بدترین اتفاقات برای اصحاب فرهنگ و هنر کشور رخ داد چه کردند؟ مشکلات زیاد است و همه به خوبی آگاه هستند، ولی من به شخصه محتاج هنرکارتی که سالی یک بار شارژ می شود، نیستم! به جای آن اجازه بدهید کتاب هایمان خوانده شود.

این نویسنده با انتقاد شدید از جریان ممیزی اضافه کرد: مردم ما به قدری دانا و آگاه هستند که نیازی نیست به آنها بگوییم چه بخوانند و چه ببینند و چه بشنوند. به نظرم بهتر است نام وزارت ارشاد به وزارت ممیزی و سانسور تغییر کند.

وی گفت: سال هاست می خواهند بررسی محتوای کتاب ها را به ناشران بسپارند، اما همیشه در حد همان حرف باقی می ماند. به عنوان یک جوان ایرانی که با کمترین امکانات و بدون هیچ حمایتی یازده سال بصورت مستقل در زمینه فرهنگ و هنر فعال بودم در همین چند ماه با رد مجوز سه کتابم به این نتیجه رسیدم که گویا کسانی که روی کار آمدند قصد دارند در زمینه سانسور و حذفیات رکوردشکنی کنند.

یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم کتاب های در جستجوی خدا، اسرار کیهانی، آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ، زندگینامه الکس فرگوسن و .... برنده جایزه کتاب سال دانشگاه تهران، برنده جایزه عکاس برتر از جشنواره عکس قرقیزستان، عضو مجمع فعالان زیست محیطی کشور و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات و ساکن جزیره قشم است./

https://www.asianews.ir/u/67b
اخبار مرتبط
برای موفقیت در آزمون تافل به مطالعه کتاب و منابع معتبری نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین کتاب های تافل آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
رضا براهنی شاعر و نویسنده صاحبنام ایرانی و از اعضای هیات موسس کانون نویسندگان ایران که در تورنتوی کانادا به‌ سر می‌برد، بامداد امروز درگذشت.
کاوه لاجوردی، مدرس و مترجم ریاضی و فلسفه که ترجمه او از یکی از آثار جان لاک به‌عنوان برگزیده مشترک کتاب سال جمهوری اسلامی اعلام شده، این جایزه را امروز رد کرد.
رضا درستکار مولف کتاب «سینمای فریدون گله» و از نویسندگان و منتقد نام آشنای سینمای ایران؛ در بازنگاری دوباره کتاب اولش، این کتاب را تا حدی که می‌توانسته کامل کرده است.
در تاریخ، ایرانیان مناسباتی دوستانه با همسایگان داشته‌اند که این قصه دوستی و هم‌آوایی در کتاب «روابط فرهنگی ایرانیان و ترکان» نوشته کامروز خسروی به وضوح بررسی شده است.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
ایرج پزشکزاد، نویسنده و طنزپرداز ایرانی به دلیل «ایست قلبی» در لس آنجلس درگذشت؛ رمان «دایی جان ناپلئون» معروف‌ترین اثر داستانیاو را ناصر تقوایی به تصویر کشید و در قالب تلویزیونی، با حضور بازیگران نامی ساخته شد.
سعید تشکری، داستان نویس، در کتاب «کافه داش آقا« یک نوستالژی زیبا را تصویر می‌کند و با مهارت یک نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای صحنه‌آرایی جالبی از زندگانی در دهه پنجاه با لوکیشن‌های سینمایی به یاد ماندنی را ارائه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید