صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۰
کد خبر: 21428
گزارشگر: 464
۱۹۲
۰
۰
۴
روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

رونمایی از «نادره‌ها» در انجمن ادبی ایران

رونمایی از «نادره‌ها» در انجمن ادبی ایران
روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، انجمن ادبی ایران به ریاست پروفسور حسن امین و مجری‌گری دکتر پریوش ابراهیمی، برنامه ویژه‌ای در دفتر دایره‌المعارف ایرانشناسی برگزار کرد.

  به گزارش آسیانیوز؛ در این مراسم بیش از دوازده تن از استادان علوم انسانی و اجتماعی، نویسندگان، ادیبان و شاعران اجرای برنامه داشتند و از کتاب «نادره‌ها» آخرین اثر شاعر و نویسنده معاصر، عشرت بنی‌هاشمی رونمایی شد. کتاب «نادره‌ها» شامل اشعاری است که این شاعر در قدردانی و تجلیل خدمتگزاران علم و فرهنگ و هنر در ایران و جهان از گراهام بل مخترع تلفن و فیروز نادری گرفته تا حافظ و خیام و پروین اعتصامی سروده است.

رونمایی از «نادره‌ها» در انجمن ادبی ایران

پروفسور امین در سخنرانی اختتامیه خود در این مراسم گفت: «همه ما ایرانیان، ایران را دوست داریم و به تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین می‌بالیم، اما باید بدانیم که ایران ظرفی است که مظروف آن هموطنان ما یعنی دیگر ایرانیان‌اند: اشخاص متفاوتی که با همه اختلاف‌نظرها و اختلاف عقیده‌ها و گرایش‌های متفاوت قومی، زبانی و مذهبی در یک نظام آرمانی دموکراتیک شهروندان صاحب حقوق و تکالیف برابر یکدیگراند. ما باید حقوق همه هموطنان خودمان را رعایت کنیم و نمی‌توانیم ادعای ایران‌دوستی کنیم، اما ایرانیانی را که با ما هم عقیده نیستند، شهروند مساوی و صاحب حق ندانیم.»

پروفسور امین در ادامه عنوان کرد: «هیچ‌کدام ما کامل و بی‌نقص نیستیم، باید به فکر توسعه فرهنگ دموکراسی و مردم‌سالاری باشیم و مدارا و حق‌شناسی و حدشناسی را از خودمان شروع کنیم. هر کار خوب را و هر اثر فرهنگی، ادبی و هنری را قدر بدانیم، معرفی و ترویج کنیم و هر حرکت نادرست را نقد کنیم. به همین مناسبت، انجمن ادبی ایران مراسم رونمایی کتاب برگزار کرده و بنیاد جهانی سبز منش هم به مهربانو بنی‌هاشمی لوح تقدیری را از طرف دکتر بسم‌الله شریفی اهدا می‌کند.»

https://www.asianews.ir/u/es9
اخبار مرتبط
شاهزاده محمدهاشم میرزا، ملقب به شیخ‌الرئیس و متخلص به افسر، ادیب، شاعر، و نمایندهٔ ادوار دوم تا نهم مجلس شورای ملی بود. جلسات انجمن ادبی ایران به مدت هفده سال در منزل شخصی‌ شیخ‌الرئیس برگزار می‌شد. در «صد سال پیش با پروفسور حسن امین» به معرفی این چهره ادبی، فرهنگی و سیاسی می‌پردازیم. در دو بخش دیگر:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید