صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
کد خبر: 21525
گزارشگر: 2
۱۴۶
۰
۰
۱
قیمت دوج کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴
رشد چشمگیر قیمت دوج کوین ؟!

همان طور که در تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین گفته شد، دوج کوین یکی از تاثیرگذارترین ارزهای دیجیتال است که در سال‌های گذشته بسیاری را ثروتمند و برخی را نیز ورشکسته کرده است. این میم کوین که ابتدا با هدف تمسخر ایده ارز دیجیتال به وجود آمد، به‌ویژه با حمایت ایلان ماسک مطرح شد؛ ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار از این میم کوین اعلام حمایت کرد تا سرانجام در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قیمت قابل توجه آن باشیم.
پس از رشد چشمگیر قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱ بسیاری به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا این اتفاق بار دیگر تکرار خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است عوامل موثر بر قیمت DOGE، تاریخچه قیمت و وضعیت فعلی آن را بشناسیم. پیش از هر چیز باید تذکر دهیم که اطلاعات این مطلب نباید به‌عنوان پیشنهاد خرید دوج کوین یا سرمایه‌گذاری روی آن تلقی شوند. همچنین هرگونه فعالیت در بازار پرتلاطم ارز دیجیتال نیازمند دانش، تجربه و نیز مدیریت ریسک است.

عوامل موثر بر قیمت دوج کوین

به‌منظور تحلیل دوج کوین و روندهای احتمالی قیمت آن در آینده، لازم است عوامل موثر بر قیمت آن را بشناسید. برخی از این عوامل، مختص این رمزارز بوده و برخی دیگر در مورد کلیت بازار ارز دیجیتال صادق هستند. مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

عوامل موثر بر قیمت دوج کوین

وضعیت کلی بازار کریپتوکارنسی و قیمت بیت کوین

دوج کوین امروز به یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار و نیز حجم معاملات روزانه بدل شده است. به همین دلیل، هرگونه تغییر کلی در روند قیمت ارزهای اصلی به‌ویژه بیت کوین و اتریوم بر قیمت دوج کوین نیز اثرگذار است. مطابق اطلاعات وب‌سایت CoinCodex، قیمت دوج کوین همچنین با ارزهای دیجیتال فایل کوین، اتریوم کلاسیک و تزوس نیز همبستگی دارد.

تحولات داخلی اکوسیستم دوج کوین

مانند هر ارز دیجیتال دیگر، هرگونه تغییر و تحول مثبت در ساختار شبکه دوج کوین بر قیمت آن اثرگذار است. به‌عنوان مثال باید به هزینه تراکنش‌ها، تهدیدات یا تمهیدات امنیتی، پاداش و سختی استخراج، مکانیسم تایید تراکنش‌ها و تغییر سقف عرضه در گردش اشاره کرد. به‌عنوان هولدر دوج کوین، باید همواره نیم‌نگاهی به اخبار مربوط به این تحولات داشته باشید.

افزایش کاربردهای دوج کوین

رشد سریع و تقریبا ۳۰۰ برابری قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱ سبب محبوبیت این رمزارز شد و رفته‌رفته این میم کوین توانست با شرکت‌های تجاری همکاری‌هایی داشته باشد. در حال حاضر، شرکت‌هایی مانند Twitch، Newegg، airBaltic و تسلا دوج کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت پیش روی مشتریان خود قرار داده‌اند. همکاری‌های بیشتر می‌تواند بر قیمت دوج کوین تاثیر مثبت داشته باشد.

تاریخچه قیمت دوج کوین

تحلیل دوج کوین پیش از خرید این رمزارز باید با مرور تاریخچه قیمت آن همراه باشد. در این بخش، نگاهی اجمالی به روند قیمت مهم‌ترین میم کوین صنعت ارز دیجیتال خواهیم داشت.
بر اساس اطلاعات سایت کوین‌مارکت‌کپ، اولین قیمت در دسترس از دوج کوین مربوط به ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ با عدد ۰٫۰۰۰۲۹۹۳ دلار است. این رمزارز برای اولین بار در طول بولران سال ۲۰۱۷ توانست رشدی تقریبا سه برابری را تجربه کند. پیش از آن نیز کف قیمت تاریخی یا ATL آن با عدد ۰٫۰۰۰۰۸۵۴۷ دلار به ثبت رسید.
قیمت دوج کوین تا پیش از توییت‌های حمایت‌گرانه ایلان ماسک و شروع بازار صعودی بعدی در سال ۲۰۲۱، تا مرز ۰٫۰۰۱۹ دلار نیز سقوط کرد؛ اما از روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۱ بود که قیمت DOGE روند افزایشی خود را آغاز نمود. طی مدت کمتر از پنج ماه، این میم کوین توانست با رشد بیش از ۳۰۰ برابری، سقف تاریخی یا ATH خود را با عبور از مرز ۰٫۷۳۷۶ دلار در روز هشتم می ‌۲۰۲۱ ثبت کند. طی این بازه، مارکت‌کپ آن نیز از حدود ۶۰۰ میلیون دلار به بیش از ۷۳٫۸ میلیارد دلار رسید.

افت قیمت دوج کوین از سال ۲۰۲۲

قیمت دوج کوین در نوامبر سال ۲۰۲۱ (به دلیل شروع ریزش قیمت بیت کوین) شروع به کاهش کرد. البته بسیاری از ارزهای دیجیتال در این بازه زمانی ریزش کردند.
دوج کوین سال ۲۰۲۱ را با قیمت ۰٫۱۸ دلار و مارکت‌کپ حدود ۲۵ میلیارد دلار به پایان برد. سال ۲۰۲۲ نیز برای صنعت ارز دیجیتال سال رکود بود. قیمت دوج کوین در پایان این سال به ۰٫۰۶ دلار تنزل پیدا کرد. روندی که در سال ۲۰۲۳ نیز کم‌وبیش ادامه داشت.

رشد قیمت دوج کوین از پایان سال ۲۰۲۳

از ابتدای ماه اکتبر ۲۰۲۳ قیمت دوج کوین هم‌زمان با روند کلی بازار صعودی نسبی داشته است؛ روندی که با عوامل متعددی مانند پذیرفته شدن ETF اسپات بیت کوین از سوی SEC آمریکا، حمایت‌های دوباره ایلان ماسک و نیز نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین مرتبط است.
در زمان نگارش این مطلب در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۴، دوج کوین با قیمت ۰٫۱۶۰۹ دلار با رشد بیش از صد درصدی نسبت به سال گذشته معامله می‌شود. ارزش بازار آن نیز حدود ۲۳٫۷ میلیارد دلار است که آن را در رتبه هشتم ارزهای دیجیتال دنیا قرار می‌دهد.

پیش بینی قیمت دوج کوین

ایلان ماسک و هوش مصنوعی

پیش از خرید دوج کوین لازم است درباره آن به روش‌های مختلف تکنیکال، آنچین و فاندامنتال تحقیق کنید. برای این منظور باید شاخص‌هایی نظیر قدرت نسبی، میانگین‌های متحرک، الگوهای پرایس اکشن، احساسات بازار، وضعیت موجودی نهنگ‌ها و غیره را بررسی نمایید.
علاوه بر این‌ها، مطالعه پیش‌بینی‌های انجام شده توسط وب‌سایت‌های معتبر نیز می‌تواند سودمند باشد. به‌عنوان مثال، وب‌سایت معتبر Benzinga پیش‌بینی کرده که قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴ احتمالا در بازه ۰٫۰۷۸ تا ۰٫۳۴ دلار نوسان کند. وب‌سایت Changelly هم با در نظر گرفتن شاخص‌های تکنیکال و نیز ابزارهای هوش مصنوعی، پیش‌بینی کرده که قیمت DOGE در ماه جولای به ۰٫۱۸۴ دلار و در ماه اکتبر ۲۰۲۴ به حداقل خود یعنی عدد ۰٫۰۹۲۶ دلار برسد. پیش‌بینی برخی وب‌سایت‌ها نیز خوش‌بینانه‌تر است. به‌عنوان مثال، وب‌سایت coindcx.com حداقل قیمت دوج کوین در ماه‌های آتی را ۰٫۴ دلار تخمین می‌زند.

سخن آخر درباره قیمت دوج کوین

همانطور که گفتیم، تحلیل دوج کوین پیش از خرید ضروری است. علاوه بر شاخص‌ها، تحلیل‌های انجام شده در وب‌سایت‌ها و دیگر موارد، لازم است همواره نگاهی نیز به اخبار پیرامون این رمزارز داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود با استفاده از تکنیک‌های مدیریت سرمایه نسبت ریسک به ریوارد خود را نیز سنجیده و بر این اساس تصمیم‌گیری نمایید.

https://www.asianews.ir/u/etK
اخبار مرتبط
در این مطلب ضمن معرفی مختصر رمز ارز دوج به عنوان یک ارز رمز نگاری شده راجع به راه‌های کسب این آلت کوین به صورت رایگان صحبت می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید