صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 24 بهمن 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

بازار سرمایه در سال ۹۷، از اوج تا فرود

سعید سلطانی مقایسه وضعیت بورس و بازار سرمایه ایران به‌هنگام وقوع تغییرات عمده در ارزهای خارجی نشان‌دهنده جهش قابل‌ توجه و ثبت افزایش شاخص در دوره‌های گذشته بوده است. این موضوع ‌می‌تواند اذهان فعالان بازار را نسبت به پیش‌بینی وضعیت بورس در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال ۹۷ حساس‌تر از قبل کند. به‌ خصوص که طی حدود ۶ ماه اول سال ۹۷ رکوردهای جدیدی در کارنامه بورس رقم خورد و کسب بازدهی به میزان بیش از ۶۰ درصد در بورس به ثبت رسید.
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۶

هدیه‌هایی برای قطع رابطه؛ تاملی بر سود بانکی

وهاب قلیچ این اتفاق منجر به افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و متعاقب آن افزایش پایه پولی و نرخ تورم می‌شود. هدیه‌ها همیشه برای برقراری و استواری رابطه‌ها داده می‌شوند؛ اما شاید بتوان در نظام بانکی از هدیه‌ای نام برد که برهم زننده رابطه مهمی در اقتصاد است!
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۵

با این «یک میلیون عیدی»، چه کسی بخورد، چه کسی نگاه کند؟

مصطفی داننده امروز در مترو وقتی مثل دانه‌های بلال کنارهم ایستاده بودیم، مردی لب به گلایه از زمانه گشود. از گرانی و نرسیدن پول، از سخت شدن زندگی، از اینکه برای گذران عمر به دنبال شغل سوم می‌گردد.
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۴

40 سال "دستاورد"؛ اینک نوبت پرداختن به "دست نیاورد" هاست

جعفر محمدی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما، کوشیدند دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی را تبیین کنند: این که ما در 40 سال گذشته در ورزش صاحب چه عناوینی شده ایم، در علم چه جایگاهی داریم، چقدر مدرسه و دانشگاه و پل و راه ساخته ایم و اکنون بر خلاف دوران شاه، به جای آن که از خارج پزشک وارد کنیم، بیماران خارجی را پذیرش می کنیم و در نانو و موشک و هسته ای و سلول های بنیادین بین سرآمدان جهانیم و ...
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۲

طرح هایی برای خروج از رکود تورمی

ایلناز ابراهیمی چگونه ممکن است که وقتی قیمت‌ها بالا می‌روند و در نتیجه درآمد بالاتری نصیب تولیدکنندگان می‌شود، آنها با استخدام نیروی کار بیشتر به تقاضای بازار جواب ندهند و در نتیجه علاوه بر تورم، رکود و بیکاری نیز بر اقتصاد حاکم باشد؟ در یادداشت قبلی اینجانب در خصوص این پدیده که در ایبنا انتشار یافت، در مورد دلیل وقوع این پدیده در اقتصاد ایران به عنوان یک کشور صادرکننده نفت بحث شد که مهم‌ترین آنها،
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۱

آقای نوبخت؛ الان وقت گلایه از مردم نیست

مصطفی داننده نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با تعریف از روحیه مردم در زمان جنگ 8 ساله گفت:«در آن زمان برای سوءاستفاده نکردن دشمن عجز و لابه نمی‌کردیم اما الان که در شرایط سخت جنگ اقتصادی نابرابر هستیم، متاسفانه آن نوع تحمل کردن کم‌رنگ شده است.»
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۳۷

تاثیرات مثبت نقش آفرینی ایران در کریدور اقتصادی چین و پاکستان

حسین محمدی چابهار و گوادر دو بندر به فاصله کمتر از ۲۰۰ کیلومتر از یکدیگر این روزها به ترتیب توسط دو کشور هند و چین در حال آبادانی، توسعه و بهره برداری روز افزون هستند.به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کشور چین می خواهد از طریق بندر گوادر نقطه اتصال خودش با آب های اقیانوس هند و دریای عمان شود و در مقابل هند نیز می خواهد از طریق بندر چابهار با دور زدن پاکستان به افغانستان و آسیای مرکزی متصل شود.
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶