صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 24 اردیبهشت 1403

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
جدال در میدانِ طلا

جدال در میدانِ طلا

چندی بود که بازار طلا و طلافروشان، در اعتراض به برخی تصمیمات دستوری همچون ثبت معاملات طلا و به‌ویژه بحث ثبت موجودی طلافروشان، با تعطیلی و توقف خرید و فروش نسبت به آن پاسخ داده‌اند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۳
آیا خرید گوشی از چین به صرفه است؟

آیا خرید گوشی از چین به صرفه است؟

همه ما می‌دانیم که چین بزرگترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی مانند گوشی موبایل است. اگر به عنوان تاجر تمایل به واردات گوشی تلفن همراه داشته باشید، کشور چین بهترین گزینه برای شما است. اما آیا خرید گوشی از چین واقعا به صرفه و سودده است!؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۳
تاریخ کامل ایران بر اساس شاهنامه
نوشته دکتر محمد رسولی

تاریخ کامل ایران بر اساس شاهنامه نوشته دکتر محمد رسولی

نشست رونمایی کتاب تاریخ کامل ایران بر اساس شاهنامه نوشته دکتر محمد رسولی امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، در بخش سوم این برنامه با قسمت‌هایی از سخنان دکتر محمد رسولی و دکتر هوشنگ طالع همراه می‌شویم.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۰
رونمایی کتاب تاریخ کامل ایران 
بر اساس شاهنامه

رونمایی کتاب تاریخ کامل ایران بر اساس شاهنامه

کتاب تاریخ کامل ایران بر اساس شاهنامه و متون کهن نوشته‌ی دکتر محمد رسولی شاهنامه‌شناس و تاریخ‌دان امروز با حضور دکتر هوشنگ طالع، دکتر علیقلی محمودی بختیاری و اصحاب رسانه در خانه اندیشمندان علوم انسانی رونمایی شد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
۳ تا از بهترین سایت های خرید کفش زنانه و مردانه

۳ تا از بهترین سایت های خرید کفش زنانه و مردانه

در دنیای دیجیتال امروز، خرید آنلاین به یک ضرورت تبدیل شده است. به خصوص در مورد محصولاتی مانند کفش، که انتخاب سایز و مدل مناسب اهمیت زیادی دارد، خرید آنلاین می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید! در این مقاله، ما به شما در انتخاب سه تا از بهترین سایت های خرید کفش زنانه و مردانه در جهان کمک می کنیم. این راهنما به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده و با در نظر گرفتن معیارهای مهم مانند تنوع محصولات، کیفیت، اصالت کالا، سهولت خرید، خدمات پس از فروش و البته قیمت مناسب، کفش مورد نظر خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۲
محمد رسول‌اف از ایران رفت

محمد رسول‌اف از ایران رفت

محمد رسول‌اف، کارگردان سینما از خروجش از ایران به علت فشارهای امنیتی خبر داد و در متنی در اینستاگرام نوشت که «هفت سال پیش برای چندمین بار پاسپورت مرا گرفتند و گفتند حق داشتن پاسپورت ندارم.»
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۰
آغاز پیش فروش چند محصول سایپا از چهارشنبه

آغاز پیش فروش چند محصول سایپا از چهارشنبه

شرکت سایپا از پیش فروش و فروش فوری چندین محصول خود در قالب ۳ طرح سه طرح عادی،‌ جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۴
۰ تا ۱۰۰ تعویض و تصفیه خون برای ترک اعتیاد [مطالعات + هزینه]

۰ تا ۱۰۰ تعویض و تصفیه خون برای ترک اعتیاد [مطالعات + هزینه]

اعتیاد غول بی‌رحمی است که زندگی انسان‌ها را به تاراج می‌برد. در این میان، روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که یکی از آن‌ها تعویض یا تصفیه خون است. در این مقاله به بررسی این روش می‌پردازیم و به سوالاتی مانند "عوارض تعویض خون چیست؟", "مراحل انجام تعویض خون چگونه است؟" و "هزینه تعویض خون چقدر است؟" پاسخ می‌دهیم و به صورت علمی این موضوع را بررسی میکنیم.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۴
برندینگ و توسعه کسب و کارهای خانگی

برندینگ و توسعه کسب و کارهای خانگی

شرایط اقتصادی در دنیا سبب شد که در دانشگاه‌ها رشته‌های تحصیلی جدیدی تحت عنوان کارآفرینی ایجاد شود و افرادی که تمایل به تجاری‌سازی ایده‌های نو و بدیع دارند بعنوان کارآفرین، جایگاه ویژه‌ای در جوامع بدست آورند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶
انیمیشن ایرانی، علمدار  پنجمین دوره جشنواره روسیه شد

انیمیشن ایرانی، علمدار پنجمین دوره جشنواره روسیه شد

انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا»، از تولیدات مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی احمد علمدار و تهیه‌کنندگی محمدحسین علمدار عنوان بهترین انیمیشن پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فضایی (Tsiolkovsky ISFF) روسیه را از آن خود کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۵۶
اعلام قیمت جدید شکر

اعلام قیمت جدید شکر

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید شکر سفید درب کارخانجات با محاسبه ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و قیمت مصرف کننده شکر فله به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۴
معیارهای انتخاب میز اسنوکر در سال ۱۴۰۳

معیارهای انتخاب میز اسنوکر در سال ۱۴۰۳

انواع میز اسنوکر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۱
۵ تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال ۲۰۲۴

۵ تکنولوژی مورد انتظار هدفون در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۳ هدفون‌ها تغییرات چشمگیری داشتند و بیش از پیش به عضو جدا نشدنی از لوازم جانبی که افراد هنگام خرید گوشی خریداری می‌کنند تبدیل شدند. امروزه اکثر گوشی‌های جدید جک ۳/۵ میلی‌متری ندارند و باید برای استفاده راحت‌تر از آن‌ها از هدفون بی‌سیم استفاده کنید. اکثر این هدفون‌ها قابلیت‌های زیادی مانند نویز کنسلینگ، عمر باتری بالا، پشتیبانی از کدک‌های صوتی پیشرفته و شارژ بی‌سیم را ارائه می‌کنند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۴۲
کودتای هفته نامه ۹ دی علیه قالیباف

کودتای هفته نامه ۹ دی علیه قالیباف

در هفته نامه ۹ دی تاکید شده است: با اعلام نتایج دور دوم انتخابات و اکثریت‌یافتن جریان تحول‌خواه ضد فساد در مجلس: تغییر قالیباف قطعی شد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
هدیه ای از دنیای اپل: گیفت کارت اپل!

هدیه ای از دنیای اپل: گیفت کارت اپل!

یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای هدیه‌دادن به عزیزان خود پیش‌ر‌و دارید، خرید گیفت کارت اپل است. این کارت‌های هدیه، به گیرنده امکان می‌دهند تا از فروشگاه آنلاین اپل، اپلیکیشن‌، بازی‌، موسیقی، فیلم‌، کتاب‌ و حتی اشتراک‌های ابری خریداری کنند. از طریق فروشگاه‌های معتبر عرضه این کارت، می‌توانید در ایران نیز از این محصولات دیجیتال کاربردی استفاده کنید.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۸
خبر مهم برای متقاضیان خرید لاستیک

خبر مهم برای متقاضیان خرید لاستیک

دبیرکل اتاق اصناف ایران، با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه‌های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۰
ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزامی است؟

ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزامی است؟

ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت صرفاً برای واردات و صادرات و تولید است و منظور از تولید، تولید اصل طلا است که در معدن انجام می‌شود؛ بنابراین زنجیره‌های بعد از تولید نظیر کارگاه‌های ساخت و پرداخت، طلافروشی‌ها و کیفی‌ها مصداق آن نیستند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۶
کارنامه طارمی با پیراهن پورتو

کارنامه طارمی با پیراهن پورتو

طارمی ۲۰۱ بار پیراهن پورتو را برتن کرد که نتیجه آن ۱۵۳ گل و ۵۷ پاس گل بوده و این نشان می‌دهد که او به طور متوسط در هر بازی یا گل زده یا پاس گل داده است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۴
کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندوی اروپا شد

کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندوی اروپا شد

علیزاده که در سن هجده سالگی با کسب مدال برنز در رقابت‌های جهانی المپیک ریودوژنیرو در برزیل، به عنوان تنها مدال‌آور زن ایرانی در تاریخ المپیک‌ها شناخته می‌شود، در سال ۱۳۹۸ خورشیدی برای همیشه ایران را ترک کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
۲۴ اردیبهشت| قیمت طلا، سکه و دلار امروز

۲۴ اردیبهشت| قیمت طلا، سکه و دلار امروز

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۳۵۶,۶۰۰ (سه میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۴۱ درصدی داشته است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۱
قطعی اینترنت در ایران بعد از وعده افزایش سرعت!

قطعی اینترنت در ایران بعد از وعده افزایش سرعت!

برخی از کاربران اپراتور همراه اول و ایرانسل می‌گویند از صبح امروز علامت برقراری اینترنت را در گوشی‌های خود دارند، اما برای آنها وصل نمی‌شود.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۸
قتل عمد شهردار منطقه ۵ شیراز  را تأیید می‌کنیم

قتل عمد شهردار منطقه ۵ شیراز را تأیید می‌کنیم

معاون دادستان شیراز گفت: بررسی‌های اولیه دلالت بر آن دارد که در منزل شخصی مرحوم درگیری واقع شده است. آثار جراحت ناشی از برخورد شیء احتمالاً نوک تیز به جسد نیز رؤیت شد؛ لذا ما وقوع جنایت و ارتکاب قتل عمد را تأیید می‌کنیم.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷
یاسین رامین به حبس و جریمه محکوم شد

یاسین رامین به حبس و جریمه محکوم شد

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳.۸۸۷ یورویی محکوم کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳
طی ۵۰ سال گذشته؛ واکسن‌ها از مرگ ۱۵۴ میلیون نفر جلوگیری کردند

طی ۵۰ سال گذشته؛ واکسن‌ها از مرگ ۱۵۴ میلیون نفر جلوگیری کردند

هدف برنامه‌ی ایمن‌سازی جهانی، دسترسی آسان همه‌ی کودکان دنیا به واکسن‌ها بود. چالش‌های سر راه این برنامه تا‌به‌امروز نیز همچنان پایدار باقی مانده‌اند، اما نتیجه کاملاً واضح است: در ۵۰ سال گذشته، واکسیناسیون از مرگ‌های بسیاری جلوگیری کرده است و جمع کثیری از این افراد، کودکان زیر پنج سال بوده‌اند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۹
بائو ۸، رقیب لندکروزر وارد بازار شد

بائو ۸، رقیب لندکروزر وارد بازار شد

بائو ۸ دارای دو موتور الکتریکی است، یکی در جلو با ۲۶۸ اسب بخار و دیگری با ۴۰۲ اسب بخار قدرت در عقب. خروجی کل پیشرانه ۹۳۹ اسب بخار اعلام شده است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
۲۴ اردیبهشت| قیمت طلا امروز دوشنبه

۲۴ اردیبهشت| قیمت طلا امروز دوشنبه

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۵۶ (دو هزار و سیصد و پنجاه و شش ) رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۷ درصدی داشته است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۵
علت پربارشی بهار امسال در ایران

علت پربارشی بهار امسال در ایران

محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی گفت: اتفاقی که امسال افتاد، آن است که سرعت سامانه‌ غرب‌وزان عرض‌های میانی به دلیل گرمایش زمین کمتر شد. همین امر، این فرصت را فراهم کرد تا این سامانه به عرض‌های پایین‌تر نفوذ کند و نه فقط از روی دریای مدیترانه که از روی دریای سرخ نیز عبور کرده و رطوبت این دو دریا را از طریق عربستان به جنوب ایران برساند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۲
آخرین جزئیات یارانه ۱۴۰۳/ احتمال حذف برخی افراد

آخرین جزئیات یارانه ۱۴۰۳/ احتمال حذف برخی افراد

افزایش ۴۵ درصدی یارانه در قالب طرح یارانه تشویقی قرار بود در بازه زمانی ۱۷ بهمن سال قبل تا ۱۷ اردیبهشت امسال به‌عنوان گزینه موقت صورت بگیرید، اما هنوز به‌شکل رسمی توضیح نداده‌اند پرداخت یارانه تشویقی پس از این تاریخ تمدید می‌شود یا نه.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴
مزایای استفاده از خدمات CIP فرودگاهی

مزایای استفاده از خدمات CIP فرودگاهی

آیا تصمیم گرفته‌اید که سفری هوایی با هواپیما را تجربه کنید و به دنبال تجربه سفری متفاوت هستید؟ در این صورت، بهتر است که استفاده از خدمات CIP فرودگاه را در برنامه‌تان قرار دهید. استفاده از خدمات CIP یا تشریفاتی بیشتر مورد توجه تجار و افراد مهم قرار می‌گیرد. در واقع، کسانی که قصد تجربه سفر کاری و تجاری را دارند، این نوع خدمات ویژه را رزرو می‌کنند. آژانس‌های معتبر، خدمات سی‌آی‌پی را به مسافرین ارائه می‌دهند. تمام مسافران فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی می‌توانند از تشریفات فرودگاهی استفاده کنند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۸
چالش‌های افتتاح حساب ارزی

چالش‌های افتتاح حساب ارزی

طبق اعلان بانک مرکزی میتوان با افتتاح حساب ارزی( از طریق سامانه بام بانک ملی یا اپلیکشن ایوا) سالانه ۲۱۰۰ دلار آمریکا به نرخ اعلامی بانک مرکزی از طریق صرافی خرید کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۱
بر گزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان یزد

بر گزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان یزد

یزد - مدیر کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری استان گفت : پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت شش روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار خواهد شد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۳
برگزاری تور رسانه‌ای سلامت در استان یزد

برگزاری تور رسانه‌ای سلامت در استان یزد

یزد - جمعی از اصحاب رسانه استان در قالب تور سلامت با خدمات رایگان حوزه بهداشت و سلامت آشنا شدند
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۵۱
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:‌ «منابع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص خواهد یافت که برآورد می‌شود حدود ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) باشد و به محض اینکه قانون بودجه در اواخر اردیبهشت ماه ابلاغ شود، احکام آن از خرداد ماه صادر و اجرای آن از ابتدای سال محاسبه می‌شود.»
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۵
تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل چیست؟

تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل چیست؟

در این مقاله سعی می‌کنیم تا به پرسش تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل چیست پاسخ دهیم. به این نکته مهم نیز توجه کنید که طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان باید توسط مهندسان و متخصصان مجرب انجام شود تا از عملکرد صحیح و ایمن این سیستم‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین، نگهداری و تعمیر تاسیسات مکانیکی برای حفظ راندمان و طول عمر آنها ضروری است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۲
سرمایه چینی؛ رنگ‌شده اجناس بنجل‌شان

سرمایه چینی؛ رنگ‌شده اجناس بنجل‌شان

در این نوشتار با ارائه آماری اشاراتی به رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ۸ ساله چین به‌ویژه در سه ماهه اول سال جدید میلادی، تأکید بر این روند در مناطق آسیایی و عمده بودن موضوعیت آن‌ صنایع بر دو محور خودروسازی ‌برقی و انرژی‌خورشیدی است.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۰
نخستین رالی گردشگری بانوان کشورهای آسیایی

نخستین رالی گردشگری بانوان کشورهای آسیایی

رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در ملاقات با مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر توسعه همکاری‌های مشترک با کانون برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی، تأکید کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۰