صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۷
کد خبر: 21557
گزارشگر: 464
۱۱۴
۰
۰
۳
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

برنامه‌ریزی عملیاتی؛ یک استراتژی مهم

برنامه‌ریزی عملیاتی؛ یک استراتژی مهم
برنامه‌‌ریزی یکی از عوامل مهم و اساسی در زندگی انسان‌ها و حیات مجموعه‌ها و سازمان‎ها محسوب می‌شود که به‌وسیله آن تعیین اهداف موردنظر و روش‌های دستیابی به آن‌ها را می‌توان در زمان مشخصی پیش‌بینی کرد.


به گزارش آسیانیوز؛  به‌ بیان ‌دیگر برنامه‎ریزی گام اول برای دست‎یابی به موفقیت است.

برنامه عملیاتی یک نقشه دقیق است که اقدامات لازم برای رسیدن به هدف را به صورت کامل و جامع ترسیم می‌کند. برنامه عملیاتی در واقع یک اقدام قهرمانانه است که کمک می‌کند رویاها و تصورات‌مان به واقعیت تبدیل شود. این برنامه روشی است که به شما اطمینان می‌دهد تا چشم‌انداز کسب‌وکارتان را به‌طور دقیق و روشن مشخص کنید، همچنین روشی را توضیح می ‌دهد که تیم شما به‌کار می¬‌گیرد تا استراتژی¬‌ها را به تحقق اهداف منتهی کند.

ایجاد و شرح کارهای برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند تا حد قابل‌توجهی از اتلاف هزینه و زمان کم کند و انگیزه‌های سازمانی را برای رسیدن به هدف تقویت کند. در گام اول برای طراحی و تدوین برنامه عملیاتی، اهداف و مقاصد کسب‌وکار را تعیین می¬کنیم. هدف‌گذاری، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید از طریق آن، اهداف شخصی و حرفه‌ای خود را مشخص کنید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید. اگر ندانید چطور هدف‌گذاری کنید، به‌راحتی تمرکزتان را از دست می‌دهید و راه را گم می‌کنید.

فرایند هدف‌گذاری جهت را به شما نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا روی آن تمرکز کنید؛ همچنین باعث می‌شود که درباره خواسته‌های‌تان در زندگی و نقطه‌ای که می‌خواهید به آن برسید، مطمئن‌تر شوید. هدف‌گذاری، مشخص ‌کردن و تعریف اهداف واضح و روشن، سپس تلاش مداوم برای رسیدن به آن‌هاست. این اهداف مشخص باید مواردی باشند که می‌خواهید در آینده‌ معینی به آن‌ها دست پیدا کنید.

اهداف کلی، معمولا قابلیت بسیاری پایینی در الهام‌‌بخشی و خلق انگیزه دارند. باید تلاش کنید که در هدف‌گذاری خود دقیق باشید. برای مثال آیا هدف «ثروتمندتر بودن» به‌نظر شما معنی خاصی دارد؟ باید مشخص کنید که قصد دارید تا چه اندازه ثروتمند باشید؟ اهداف در ذهن شما جای گرفته‌اند. ذهن ناخودآگاه شما به‌دنبال فرصتی می‌گردد تا آن‌ها را به واقعیت بدل کند. خودتان را متعهد به رسیدن به اهداف خود کنید.

https://www.asianews.ir/u/eug
اخبار مرتبط
یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد در هر کشوری نظام توزیع و پخش کالاها و خدمات است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید