پنج شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۰
کد خبر: 17965
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۲۸۶
۰
۰
۲
آخر هفته با ایرج جمشیدی ۹ آذر ۱۴۰۲

آلودگی هوا؛ راه‌حل‌های صنعتی یا نگاه فراصنعتی؟ گفت‌و‌گوی دکتر پیمان رحیمی‌نژاد و فرشاد فرهادی

کلان‌‌شهر‌های صنعتی جهان آزمون و خطای بسیاری برای کنترل آلودگی هوا داشته‌اند که تجارب مثبت آنها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. با این همه پرسش این است که آیا همه‌ی این راه حل‌ها ذیل نگاه صنعتی به مسائل شهری گنجانده نمی‌شود؟ آیا می‌توان به نگاه تازه‌‌ای خارج از طرح راه‌حل‌‌های صرف در چهارچوب نگاه صنعتی اندیشید؟ در گفت‌و‌گوی دکتر پیمان رحیمی‌نژاد، آینده پژوه سکونت و فرشاد فرهاد، پژوهشگر فناوری و علوم بنیادی به بررسی این پرسش‌ها می‌پردازیم. در بخش دیگر:
کلان‌‌شهر‌های صنعتی جهان آزمون و خطای بسیاری برای کنترل آلودگی هوا داشته‌اند که تجارب مثبت آنها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. با این همه پرسش این است که آیا همه‌ی این راه حل‌ها ذیل نگاه صنعتی به مسائل شهری گنجانده نمی‌شود؟ آیا می‌توان به نگاه تازه‌‌ای خارج از طرح راه‌حل‌‌های صرف در چهارچوب نگاه صنعتی اندیشید؟
هنگامیکه از تونی هسیه، بنیانگذار برند زاپوس پرسیدند چرا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی خود را به آمازون فروخت پاسخ داد: چرا که فرهنگ این شرکت رو به زوال بود. در برند و برندینگ با دکتر محمود سمیعی نصر به بررسی فرهنگ شرکت و نکات دیگر می‌پردازیم.
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/dye
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید