پنج شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
کد خبر: 20775
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۲۲۲
۱
۰
۱
آخر هفته ۹ فروردین ۱۴۰۳

فرازمینی‌ها در ایران کهن نگاهی نو به شاهنامه با دکتر محمد رسولی

در بخش دیگری از نگاهی نو به شاهنامه» دکتر محمد رسولی، شاهنامه‌شناس، به فرضیه‌‌ای دال بر وجود فرازمینی‌ها، انسان‌های فضایی یا موجوداتی با دانش فرازمینی در ایران کهن می‌پردازد و این پرسش را طرح می‌کند که بنا بر ابیات و اشارات فردوسی در شاهنامه، آیا ممکن است موجوداتی فرازمینی توان و دانشی نو به انسانِ ایرانی در عهد باستان ارزانی داشته و در امور حاکمیتی دخالت کرده باشند؟
در ادامه و در قسمت دیگری از شوالیه‌های سرمایه‌گذاری در ایران، دکتر مهدی کریمی تفرشی، معاون اقتصادی سازمان سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در گفت‌و‌گو با دکتر مجید حلاج‌زاده، رئیس هیات مدیره‌ مرکز مشاوره‌ ایرانیان خارج از کشور به بررسی ظرفیت‌های موجود، و موانع و چالش‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌پردازند.
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/ehy
اخبار مرتبط
واژه‌ی «انجمن» دست کم ۳۰۰ بار در شاهنامه فردوسی آمده است. اگرچه این واژه با معانی گوناگون در ابیات به کار رفته است، فردوسی در بسیاری از این ابیات مشخصا به انجمن در مقام یک نهاد سیاسی-اجتماعی که کارکرد و وظایف مشخصی دارند اشاره دارد. در قسمت دیگری از نگاهی نو به شاهنامه، دکتر محمد رسولی به نقش انجمن در ایران کهن می‌پردازند.
پنج شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۰
اظهار نظر
علی مهری
۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
0

یا خدا !


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید