پنج شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۸
کد خبر: 8410
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۵۸۴
۰
۰
۰

⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 دکتر محمد‌علی مجتهدی گیلانی گفت‌و‌گو با پروفسور محمد جمشیدی

➖ دکتر محمد جمشیدی، عضو برجسته و مشاور ناسا، در ادامه‌ی سخن درباره‌ی کتاب «تاریخچه‌ی دانشمندان و شاعران پارسی» به دکتر محمدعلی مجتهدی، مدیر و استاد برجسته‌ تاریخ معاصر آموزش‌و‌پروش ایران می‌پردازند. آقای مجتهدی یکی از تاثیر‌گذارترین افراد در تربیت دانش‌اموختگانی است که بسیاری از آن‌ها اثرات شگرفی در شکوفایی جامعه‌شان داشتند. ریاست دبیرستان البرز، استادی دانشکده فنی دانشگاه تهران، سرپرستی دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف کنونی) و ریاست دانشگاه‌های ملی ایران، پهلوی و پلی‌تکنیک تهران از جمله سوابق ایشان است. اگرچه پس از مرگ آقای دکتر مجتهدی بزرگداشت‌هایی برای وی برگزار شد، در زمان حیاتش اما پس از انقلاب نه‌تنها به او اجازه‌ی کار داده نشد، بلکه حقوق بازنشستگی‌اش که حاصل یک عمر کوشش او برای تربیت فرزندان ایران بود را قطع و او را مجبور به ترک وطن کردند. برای دریافت رایگان کتاب به هر دو زبان فارسی و انگلیسی به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.wacong.org/persiansciencehistory/books.html
 
➖ دکتر سهیل سهیلی‌زاده، مدرس مهارت‌های رهبری و خلاقیت، در ادامه‌ی این مبحث که رهبران زاده می‌شوند و یا ساخته می‌شوند با ارجاع به بیت «تو ز چشم خویش پنهانی اگر پیدا شوی | در میان جان تو گنجی نهان آید پدید» از عطار نیشابوری به این نتیجه می‌رسد که هر شخصی توان بالقوه‌ی شکوفاسازی استعدادهای خود را بنابر تَکینگی‌هایش داراست و از این منظر می‌تواند رهبر (یا راهبرِ) خویش باشد و بر زندگی دیگران نیز اثر بگذارد.  
➖اکبر رستم زاده که سالها آپارات‌چی سینما آسیا بوده و از این رو به «اکبر آسیا» شناخته می‌شود، در ادامه‌ی برنامه‌ی «تاریخ سینماهای تهران به روایت اکبر آسیا» از پخش نخستین فیلم سینمایی سه‌بعدی در سینما آتلانتیک (آفریقای کنونی) سخن گفت.
 
- قسمت هفتاد و هشتم «خاطرات مهندس محمد عطاردیان» را هفته‌ی آینده از آسیانیوز ایران ببینید.
 

🗓 پنجشنبه ( ۵ اسفند۱۴۰۰)

امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/5kz
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید