صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 05 اردیبهشت 1399

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
روشنگری چیست؟

روشنگری چیست؟

هر عصری در تاریخ نماینده‌ای دارد و ایمانوئل کانت بی‌تردید نمایندۀ عصر مدرن است. نوشته‌هایش گاهی چنان پیچیده می‌شود که خوانندگان را سرخورده می‌کند. ازاین‌رو، افراد عمدتاً در فهم فلسفه‌اش دچار کج‌فهمی‌اند. او برای برخی‌ها فیلسوفی ندانم‌گراست و، در نگاه یکسری، متفکری ضددین. بعضی‌ها هم به او می‌گویند اخلاق‌گرای خشک‌مسلک. اما آلن وود، مفسر برجستۀ کانت، می‌گوید او معلم تواضع و فروتنی است
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۵۹
کار برای خانواده به منزله اثبات واقعی میزان تعهد به همدیگر است

کار برای خانواده به منزله اثبات واقعی میزان تعهد به همدیگر است

آل‌ گیری ساکن شیکاگو که اصلیتی ایتالیایی دارد، می‌گوید: مردان خانواده می‌دانستند که گرچه کار برای زندگی بشر ضروری است اما قرار نیست این امر ضروری همیشه لذیذ هم باشد. در این معنا افتخاری که در کار کردن نصیب فرد می‌شود نه در نوع کاری که فرد بدان مشغول است بلکه درتاب آوردن و تحمل نفس کار کردن نهفته است و زننده یا دلخواه نبودن کار هرگز نمی‌تواند عذر موجهی برای دست کشیدن از کار باشد.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۵۸
«منِ عزیز»: نامه‌های یک رمان‌نویس به خودِ آینده‌اش

«منِ عزیز»: نامه‌های یک رمان‌نویس به خودِ آینده‌اش

اگر اهل خاطره‌نوشتن باشید، حتماً می‌دانید که عمومی‌ترین احساسی که هنگام خواندن نوشته‌های گذشته به آدم دست می‌دهد این است: «خدایا! چقدر احمق بودم!» اما اگر دربارۀ خود آینده‌مان نوشته باشیم، داستان جالب‌تر هم می‌شود.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۵۸
نظام آموزشی، جهان را به میدان مبارزه تبدیل کرده

نظام آموزشی، جهان را به میدان مبارزه تبدیل کرده

افلاطون گمان می‌کرد جهان آدمی تنها با عطف نگاه به مرتبه‌ای بالاتر از حقیقت واجد معنایی است. از منظری افلاطونی جهان فعلی، روگرفتی بی‌ارزش از ایده‌هاست و بدون آن ایده‌ها که ساکن جهانی برترند، نمی‌توان عالم را شناخت.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۵۴
شهادت دروغ جرم است!

شهادت دروغ جرم است!

در فروردین ماه سال جاری ریاست محترم قوه قضاییه به منظور حفظ شان و اعتبار شهادت شهود و جلوگیری از شهادت کذب طی بخشنامه ای دستور دادند سامانه ای برای ثبت مشخصات شهود تشکیل شود و مراجع قضایی وضعیت و سوابق گواهان را از انجا استعلام و استخراج نمایند.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۲۲
صادرات ماسک و دستکش در 80 کشور ممنوع شد

صادرات ماسک و دستکش در 80 کشور ممنوع شد

سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد که80 کشور و قلمرو گمرکی صادرات ماسک صورت، وسایل حفاظتی، دستکش و سایر اقلام را برای جلوگیری از کمبود در زمان شیوع ویروس کرونا ممنوع یا محدود کردهاند
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۵۶