صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 03 بهمن 1402

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
جشنواره بانک قرض الحسنه مهر ایران

جشنواره بانک قرض الحسنه مهر ایران

یزد - نحوه بهره مندی از افزایش ضرایب اعتباری وام قرض الحسنه با شرکت در جشنواره بانک قرض الحسنه مهر ایران
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۲۲:۵۸
جادۀ هموار تعاملات مسکو ـ قاهره در دنیای سیاست

جادۀ هموار تعاملات مسکو ـ قاهره در دنیای سیاست

در میان کشورهای آفریقایی، شاید بیش از هر کشوری مصر روابط نزدیکی با مسکو دارد و به‌رغم تحولات گوناگون در این مهم‌ترین کشور آفریقایی، تعاملات نزدیک این دو کشور همواره برقرار بوده است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۲۱:۵۵
ضد و نقیض‌ِ 
افزایش حقوق کارمندان

ضد و نقیض‌ِ افزایش حقوق کارمندان

اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد، ساعتی بعد رئیس کمیسیون تلفیق در این ارتباط گفت: مجلس و دولت توافق کردند، حقوق سال آیندۀ کارمندانی که زیر ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته باشد. در ادامه مطالب سر صفحه.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۲۱:۰۰
تبعات سیاست بر پیکرۀ اقتصاد

تبعات سیاست بر پیکرۀ اقتصاد

بی‌تردید هر تصمیم سیاسی نتایجی در پی دارد، با این‌همه شاید نخستین و بی‌واسطه‌ترین نتایج سیاست را بایستی در میدان اقتصاد مشاهده کرد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۵۳
مجلس به واردات خودروهای کارکرده برقی رای داد

مجلس به واردات خودروهای کارکرده برقی رای داد

بر این اساس پیش بینی می شود که آیین نامه کارکرده ها که از چهار ماه پیش وعده ابلاغ آن از سوی وزیر صمت و دیگر مسوولان صنعتی داده شده ، بیشتر حول کارکرده های برقی باشد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۳۳
ایران۲ - امارات ۱

ایران۲ - امارات ۱

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دور مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سه شنبه سوم بهمن‌ماه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی مقابل امارات به برتری ۲ بر یک دست پیدا کرد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
بهترین سیگنال فارکس را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین سیگنال فارکس را از کجا تهیه کنیم؟

توصیه می‌شود که سیگنال‌های خود را از یک مرجع معتبر دریافت کنید. ترید کردن در چنین پلتفرم‌هایی علاوه بر حفظ سرمایه، به سودآوری زیادی منجر خواهد شد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۷:۴۴
وزیر آموزش و پرورش: اعطای وام قرض‌الحسنه به معلمان

وزیر آموزش و پرورش: اعطای وام قرض‌الحسنه به معلمان

وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم نامه جدید ۱۹ هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی خبر داد و گفت بر اساس این تفاهم‌نامه معلمان می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۵۶
احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران

احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران

نتیجه بررسی‌ها [در مورد اظهارات رائفی پور در ارتباط با دریافت سکه و رشوه از سوی نمایندگان مجلس] با دستور مقام قضایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۳۲
سازمان هواشناسی: بارش برف و باران و خطر سقوط بهمن در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی: بارش برف و باران و خطر سقوط بهمن در ۱۴ استان

در اثراین مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف ، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، سقوط بهمن ، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر دور از انتظار نیست.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۲۳
امیدیه (خوزستان)| مرگ نوجوان ۱۶ ساله برای نجات خانواده‌اش از آتش

امیدیه (خوزستان)| مرگ نوجوان ۱۶ ساله برای نجات خانواده‌اش از آتش

​ امیرمحمد انصاری، نوجوان ۱۶ ساله اهل امیدیه‌ در استان خوزستان پس از اینکه می‌بیند مادر و خواهرانش در خانه گرفتار آتش شده‌اند، به دل آتش میزند تا جان آنها را نجات دهد اما او هم گرفتار آتش می‌شود و جانش را از دست می‌دهد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
فروش فوق العاده  ۲ محصول کرمان موتور از امروز

فروش فوق العاده ۲ محصول کرمان موتور از امروز

کرمان موتور فروش فوق العاده دو محصول کی ام سی جی۷ و کی ام سی ایکس۵ از امروز ۳ بهمن ماه آغاز کرد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۳۲
معافیت برادر تنی معلول از سربازی

معافیت برادر تنی معلول از سربازی

در این معافیت فقط برادر تنی معلول می‌تواند از سربازی معاف شود و این معافیت شامل برادر ناتنی نمی شود.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۵۸
اجاره ون برای مسافرت های عید

اجاره ون برای مسافرت های عید

گفتنی است که اجاره ون، برای خانواده‌های پرجمعیت و همچنین کسانی که علاقمند به سفرهای گروهی هستند، یکی از بهترین راه‌کار‌هاست. کرایه‌ ون علاوه‌بر اینکه از لحاظ قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه است، تجربه‌ای خاص و سفری شیرین را برای تمام اعضای گروه رقم می‌زند. همه‌ ما می‌دانیم که در اکثر مسافرت‌هایی که با ماشین‌های شخصی انجام می‌شود، فضای کافی برای گذاشتن وسایل سفر، وجود ندارد؛ اما این مشکل در سفر با ون، وجود ندارد؛ زیرا ون‌ها جزو خودروهای جادار به شمار می‌روند و از فضای زیادی برای گذاشتن تمام وسایل شما بهره‌مند هستند.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۴۷
تایید واردات بنزین از بندر چابهار؟

تایید واردات بنزین از بندر چابهار؟

در دی ماه امسال، ناصر جدگال، معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار در اظهاراتی اعلام کرد: "در روز جمعه مورخ ۸ دی ۱۴۰۲ کارشناس اداره استاندارد شهرستان چابهار با همراهی نماینده شرکت نفت، گمرک و اداره بندر اقدام به بازرسی و نمونه برداری مطابق استاندارد از محموله بنزین وارداتی بر روی عرشه کشتی کردند. "
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۳۷
آلودگی هوا؛ چهارمین علت مرگ زودرس در دنیا

آلودگی هوا؛ چهارمین علت مرگ زودرس در دنیا

سالانه حدود ۴۵ هزار نفر در کشور به دلایل منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. از این میزان حدود ۹ هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا مربوط به ساکنان پایتخت است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
تابلو سازی ستاره سازنده انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه

تابلو سازی ستاره سازنده انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه

سوالات زیادی برای مشتریان، پیش از اقدام به سفارش ساخت تابلو فروشگاهی و سر درب مغازه ایجاد می‌گردد. بهترین جنس تابلو برای فروشگاه چیست؟ انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه کدامند؟ کدام تابلو سازی می‌تواند هر نیازی را درباره انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه رفع کند؟
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۵۱
طنز روز؛ فرمایشات گهر بار

طنز روز؛ فرمایشات گهر بار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی غنی‌ست و هیچ کمبود و محرومیتی ندارد؛ در واقع محرومیت واژه‌ای‌ست که صرفا در فکر افراد قرار گرفته و مانع سازندگی، رشد و پیشرفت این استان شده است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹
کراتینه مو باعث سرطان می‌شود؟

کراتینه مو باعث سرطان می‌شود؟

رییس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در فرایند کراتینه کردن مو باید نکاتی مثل مواد مورد استفاده و رعایت تعادل در تکرار مد نظر باشد، گفت: مقاله‌ای در یکی از مجلات معتبر علمی دنیا منتشر شده، مبنی بر اینکه در افرادی که به صورت متناوب و بیش از حد از فرآورده‌های صاف کننده مو استفاده می‌کنند، احتمال بروز سرطان‌های ناحیه رحم بیش از سایرین است؛ البته این موضوع ارتباط اولیه این جمعیت را بررسی کرده، اما همین تحقیقات اولیه نیز می‌تواند هشداری برای منع استفاده بی‌رویه و زیاد از حد از این مواد را به دنبال داشته باشد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۱۷
۳ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار

۳ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۳۶,۸۰۰ (دو میلیون و هفتصد و سی و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۷۶ درصدی داشته است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲
نکات طلایی نگهداری از اسکوترهای برقی

نکات طلایی نگهداری از اسکوترهای برقی

احتمالا شما هم مانند خیلی از اسکوترسواران از خرابی اسکوتر برقی خود ناراحت هستید. خیلی از مراجعین به بخش تعمیرات اسکوتر برقی، اذعان دارند که با توجه به اینکه اسکوتر خود را به تازگی خریداری کرده‌اند اما متاسفانه پس از چند روز استفاده، اسکوتر دچار مشکل شده است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷
خوراندن عرق نعنا به شیرخواران غلط است

خوراندن عرق نعنا به شیرخواران غلط است

یک فوق تخصص نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه خوراندن عرق نعنا به شیرخواران اقدام غلطی است، گفت: به نوزاد در طیف گروه سنی زیر یک ماه، دادن هیچ چیزی غیر از شیر مادر توصیه نمی‌شود. حتی در مورد شیرخواران سن بالاتر هم که دارای نفخ می‌شوند به مادر توصیه می‌کنیم خود عرق نعنا را استفاده کند و این عصاره نعنایی که از شیر عبور می‌کند، ممکن است روی روده‌های شیرخوار اثر بگذارد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵
نحوه محاسبه اقساط وام اجاره‌نشینی  +جزئیات

نحوه محاسبه اقساط وام اجاره‌نشینی +جزئیات

بخشنامه وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ با تاخیر هشت‌ماهه نسبت به دوره قبلی ابلاغ شد مستاجرانی که موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند، باید بسته به محل سکونت آماده پرداخت اقساط ماهانه ۱.۱ تا ۵.۶ میلیونی باشند وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن تقریبا از ابتدای سال برای مستاجران اهمیت پیدا کرد، اما ابلاغ و اجرای آن به آخرین روز‌های سال موکول شد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲
۳ بهمن| قیمت طلا افزایشی شد

۳ بهمن| قیمت طلا افزایشی شد

هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۷ (دو هزار و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
حکم اعدام محمد قبادلو اجرا شد

حکم اعدام محمد قبادلو اجرا شد

حکم اعدام محمد قبادلو در پرونده کشتن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام «فرید کرم‌پور حسنوند» پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۰
افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن

افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن

بانک مرکزی بخشنامه مربوط به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را که در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است را به ۲۰ بانک عامل ابلاغ کرد و متقاضیان مشمول پس ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به بانک‌‌های عامل معرفی می‌شوند.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۰
اثر شوک‌های سیاسی بر بازار ارز

اثر شوک‌های سیاسی بر بازار ارز

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه عمده تمرکز و سیاست بانک مرکزی به سمت سیاست‌های تثبیت است، گفت: «شما می‌توانید رد پای ریسک‌های سیاسی، تحولات و تنش‌هایی که ایجاد می‌شود را در اقتصاد ببینید.
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۳۱
رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

مصطفی مؤمنی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: «۱۰۰ شرکت برتر انتخاب‌شده از صنایع مادر و ارزآور هستند و پنج شرکت دانش‌بنیان نیز در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارند که اتفاق مبارکی است.»
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۰:۲۹
افتتاح  10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر

افتتاح 10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر

یزد - یازدهمین برنامه بازدید اهالی رسانه استان از پروژه های مناطق و سازمان های شهرداری یزد تحت عنون اتوبوس خبر ویژه منطقه دو یزد
۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۰:۲۳