صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 27 فروردین 1403

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
مجوزهای کاغذی به‌زودی باطل می‌شوند

مجوزهای کاغذی به‌زودی باطل می‌شوند

با توجه به مهلت نهایی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوزهای کاغذی، مکلفند هر چه زودتر فرایند تبدیل مجوزهای خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۲۹
بازارِ مافیاییِ خودرو

بازارِ مافیاییِ خودرو

دکتر حسن راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با آسیا: مافیای قدرتمند خودرو نسبت به نقدها و اعتراضات پاسخگو نیست.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۰۲
پرطرفدارترین برند عینک آفتابی مردانه

پرطرفدارترین برند عینک آفتابی مردانه

عینک‌های آفتابی مردانه امروزه طرفداران زیادی در تمام کره زمین دارند‌. این محبوبیت اول بخاطر محافظت از چشم‌ها و سلامت بینایی در برابر نور خورشید بوده و دوم بخاطر تاثیر زیاد آن در ترکیب تیپ و استایل آقایان است. به همین ترتیب عینک‌های آفتابی به یک بخش جدانشدنی از زندگی مردان تبدیل شده است.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۰۰
انجمن ایران جوان؛
ایده‌‌ی از-فرنگ-برگشته‌ها
یا تجلی خواست‌ِ عمومی

انجمن ایران جوان؛ ایده‌‌ی از-فرنگ-برگشته‌ها یا تجلی خواست‌ِ عمومی

هزار گفته و ناگفته از شهر تهران با داریوش شهبازی در فروردین ۱۳۰۰ جمعی از فارغ‌التحصیلان و روشنفکران و روشنگران جوان نزد سردار سپه رفتند و درباره‌ی تشکیل جمعیتی به نام «ایران جوان» با هدف جبران عقب‌ماندگی‌‌ها و لزوم شکل‌دهی ایرانِ مترقی سخن گفتند. گروهی که معتقد بود ایران پیر و فرسوده باید با قبول تمدن جدید از نو جوان و نیرومند گردد. رضاخان در دوران سردارسپهیِ خود، تحقق وعده‌هایِ این انجمن را وعده داد و به باور غالب تاریخ‌نگاران، ایرانِ دگرگون‌شده در سال‌های بعد، بر بنیان همین ایده‌ها شکل گرفت. در این قسمت به معرفی انمجمن ایران جوان می‌پردازیم.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۱۰
اولین ضیافت
باشگاه مدیران راه فردا

اولین ضیافت باشگاه مدیران راه فردا

در گزارشی از نخستین ضیافت باشگاه مدیران راهِ فردا گفت‌و‌گویی داشتیم با دکتر عباس شوکتی، بنیانگذار و رئیس این باشگاهِ مدیران.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
شهری ۵ هزار ساله، رزرو هتل ساری

شهری ۵ هزار ساله، رزرو هتل ساری

ایران مدرن با آغاز ساخت راه آهن وارد عصر تازه ای شد. ساری مرکز استان مازندران، اولین شهری است که راه آهن سراسری ایران در آن ساخته و افتتاح شد. علاوه بر این، اولین کارخانه تولید کاغذ در خاورمیانه نیز در شهر ساری آغاز به کار کرد. ساری زمانی مرکز حکمرانی آقامحمدخان قاجار هم بوده است. شهری مهم که در شاهراه مسیر ارتباطی به مرکز ایران قرار گرفته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس اگر تصمیم دارید تا مازندران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید شهر ساری بهترین گزینه پیش رو برای شماست.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۲۱
ابلاغ تعرفه‌های پزشکی از سوی هیئت دولت

ابلاغ تعرفه‌های پزشکی از سوی هیئت دولت

سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، گفت: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص، ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۸
دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب صادر کرد

دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب صادر کرد

رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحد‌های ویژه دستورالعمل جدید درباره حجاب را صادر کرد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۲
سفیر ایران در برلین احضار شد

سفیر ایران در برلین احضار شد

سفیر ایران در برلین در پی حمله ایران به اسرائیل احضار شد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۳
چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است!

چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است!

در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این سوال بپردازیم که چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است و این مساله چقدر حقیقت دارد. اگر شما هم علاقمه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۶
هزینه بلیت پروازهای باطل شده بازگردانده می شود؟

هزینه بلیت پروازهای باطل شده بازگردانده می شود؟

سازمان هواپیمایی کشور با صدور اطلاعیه ای از بازگشت پروازها به حالت عادی خبر داد و گفت: وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند، باید بدون کسر جریمه استرداد شود.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۹
اعلام مالیات خودروهای لوکس

اعلام مالیات خودروهای لوکس

بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
۲۷ فروردین|  قیمت طلا، سکه و دلار

۲۷ فروردین| قیمت طلا، سکه و دلار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۶۸۲,۱۰۰ (سه میلیون و ششصد و هشتاد و دو هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۷ درصدی داشته است.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲
بانک‌ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شوند؟

بانک‌ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می‌شوند؟

دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۶
هشدار وقوع سیلاب به این استان‌ها

هشدار وقوع سیلاب به این استان‌ها

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷
هشدار مهم معاون مسکن به مشاورین املاک

هشدار مهم معاون مسکن به مشاورین املاک

هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن ملی و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳
کشف منطقه نبوغ و دانش کسب و کار کلید موفقیت است

کشف منطقه نبوغ و دانش کسب و کار کلید موفقیت است

به تازگی کتاب کارخانه کسب‌و‌کار نوشته مهندس کیارش عباس‌زاده کارآفرین نمونه، بنیانگذار زود فود سابق (اسنپ فود فعلی)، گروه اسلایسینگ پای ایران، خانه کسب و کار و بسیاری شرکتهای موفق دیگر منتشر شد که با استقبال خوب هموطنان همراه بود.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲
هزینه عجیب تغییر رنگ چشم!

هزینه عجیب تغییر رنگ چشم!

در کشور اسپانیا که این روش‌های تحقیقاتی از آن‌جا برای اولین‌بار شروع شد، هزینه عمل هر چشم حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است. در ایران نیز این عمل از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فرد متقاضی هزینه دارد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸
هلال احمر: ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران

هلال احمر: ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل: در این حادثه پنج نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۷
پرواز‌های فرودگاه امام و مهرآباد به حالت عادی  بازگشت

پرواز‌های فرودگاه امام و مهرآباد به حالت عادی بازگشت

هم‌اکنون تمام محدودیت های پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد لغو شده و از ساعت ۰۵:۳۰ صبح فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۱۵
هیأت رییسه اتاق، اجازه دخالت به دولت ندهد

هیأت رییسه اتاق، اجازه دخالت به دولت ندهد

رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: «آیا اقتصاد کشور و کسب و کارها هیچ مشکلی ندارد غیر از اینکه وزرا در جلسات چندساعته و مستمر به مسایل اتاق بپردازند و بررسی کنند که چطور اتاق بازرگانی ایران را بچینند و بخش خصوصی را از کار بیندازند؟»
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۹
دیدار نوروزی در دایره‌المعارف ایرانشناسی

دیدار نوروزی در دایره‌المعارف ایرانشناسی

روز شنبه ۲۵ فروردین مرکز دایره‌المعارف ایرانشناسی دیدار سالانه نوروزی خود را برگزار کرد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۳
از کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت چه خبر؟

از کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت چه خبر؟

وزیر ارتباطات در آخرین اظهارات خود درباره کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت گفته است که وضعیت این کارگروه باید از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود، اما باید گفت که در آن، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کرده‌ایم.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۳۷