صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
کد خبر: 11176
گزارشگر: 213
۹۶۰
۰
۰
۱
فقدان احمد؛ گلشیری؛ نویسنده مردمی ایران

درگذشت مترجم معروف «حلقه اصفهان»/برادر هوشنگ گلشیری؛ نویسنده مردمی ایران

درگذشت مترجم معروف «حلقه اصفهان»/برادر هوشنگ گلشیری؛ نویسنده مردمی ایران
احمد گلشیری، مترجم آثار ادبی، پس از یک دوره بیماری شامگاه دوشنبه، ۱۰ مرداد، در ۷۶ سالگی درگذشت که سیامک گلشیری فرزند وی این خبر را تایید کرد.

به گزارش آسیانیوز، احمد گلشیری، مترجم آثار ادبی و از اعضای «حلقه اصفهان»، درگذشت.

احمد گلشیری، مترجم آثار ادبی، پس از یک دوره بیماری شامگاه دوشنبه، ۱۰ مرداد، در ۷۶ سالگی درگذشت. خبرگزاری ایسنا خبر درگذشت آقای گلشیری را به نقل از سیامک گلشیری، نویسنده و فرزند این مترجم، منتشر کرده است.

این خبرگزاری در ماه‌های گذشته نیز خبر بستری شدن گلشیری را به دلیل ابتلا به پارکینسون در یکی از بیمارستان‌های اصفهان منتشر کرده بود.

احمد گلشیری  برادر هوشنگ گلشیری نویسنده مطرح ایرانی بود، فعالیت ادبی خود را از حلقه ادبی «جنگ اصفهان» آغاز کرد. ترجمه مجموعه چهارجلدی «داستان و نقد داستان» که انتشار آن از سال ۱۳۶۸ شروع شد، یکی از آثار مطرح احمد گلشیری است.

احمد گلشیری مترجم ایرانی ادبیات داستانی بود. او پدر سیامک گلشیری داستان نویس نیز هست.

احمد گلشیری متولد 1325 تهران؛ تحصیلات ابتدایی را در آبادان سپری کرد و سپس به اصفهان رفت و در آنجا دورهٔ دبیرستان را در دبیرستان ادب پشت سر گذاشت. گلشیری الفبای زبان انگلیسی را در انجمن ایران آمریکا و شورای فرهنگی بریتانیای اصفهان آموخت و آنگاه در دانشکدهٔ ادبیات اصفهان، که فؤاد فاروقی آن را بنا کرده بود، درس خواند.از میان استادانی که او برای تدریس زبان به اصفهان آورد، کریگزبی، اهل نیویورک، و لُرِن، اهل انگلیس، را گلشیری هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد و از آن دو بسیار آموخت.


او همچنین آثاری از نویسندگانی چون گابریل گارسیا مارکز، خوان رولفو، آریل دورفمن، آنتون چخوف و ماریو بارگاس یوسا را ترجمه کرد.

قرار است مراسم خاکسپاری پیکر این مترجم روز چهارشنبه ۱۲ مرداد برگزار ‌شود./

https://www.asianews.ir/u/7ns
اخبار مرتبط
حسن ذوالفقاری، استاد زبان و ادبیات و مولف چندین فرهنگنامه بزرگ فارسی،در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت و همسر او که از سلامت کامل وی تا یک ماه گذشته خبر داد، گفت که او هیچ مشکل خاص یا بیماری نداشت؛ در حالی که وی در کوتاه زمان از عمر پر بارش تلاش های بی شماری را در حوزه های ادبیات عامه و فرهنگ نویسی به بار نشاند.
از زمانی که پوتین جنگ خود را با اوکراین آغاز کرد، ارکستر فیلارمونیک مونیخ رهبر ارکستر روس خود، والری گرگیف، را اخراج کرد و اپرای متروپولیتن نیویورک روابط خود را با تئاتر بولشوی روسیه قطع کرد؛ نوازندگان روسی از رقابت‌های بین‌المللی حذف شده‌اند و برخی ارکسترها حتی چایکوفسکی را از برنامه های کنسرت لغو کرده اند.
احمد مهدوی دامغانی، نویسنده و محقق پیشکسوت، در ۹۵ سالگی درگذشت.
سیدجمال الدین و فرزندش محمدعلی جمال زاده در پیشینه سیاسی و ادبی، از نام های برجسته ادبیات و تاریخ معاصر ایران به شمار می آیند.
پرویز قاضی سعید از نویسندگان عامه‌پسند ایران در سن خوزه ایالت کالیفرنیا رخ درگذشت؛ حدود ۵۰ عنوان کتاب او بارها تجدید چاپ شدند.
یاسین قاسمی بجد، نویسنده جوان با انتقاد شدید از وضعیت ممیزی و رد مجوز سه کتابش در دولت جدید به آسیانیوز گفت: هر بار کتاب هایم را برای اخذ مجوز به وزارتخانه می فرستم با انبوهی از اصلاحات و حذفیات مواجه می شوم، حتی برای کتابی گفتند یک فصل کاملش باید حذف شود.
یک جامعه زمانی هنر و علوم انسانی را مورد توجه قرار می دهد که از مسائل و نیازهای اولیه و روزمره خود فارغ شده باشد و بتواند به تعالی بعد غیر مادی خود بپردازد.
رضا براهنی شاعر و نویسنده صاحبنام ایرانی و از اعضای هیات موسس کانون نویسندگان ایران که در تورنتوی کانادا به‌ سر می‌برد، بامداد امروز درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید