صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۲:۲۳
کد خبر: 11615
گزارشگر: 213
۷۱۹
۰
۰
۲
تجربیات جهانگردی شینزو آبه برای کشورش

رای ژاپن به اصلاحات جسورانه

رای ژاپن به اصلاحات جسورانه
شینزو آبه در یک یادداشت نوشته بود: من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید داشتم و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام؛ این تجربیات مرا متقاعد کرد که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.
به گزارش آسیانیوز، ترجمه و گزارش سیدرحمان موسوی، معاون بین الملل مجمع جهانی شهرهای اسلامی: شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در سال 2015 برای پراجکت سیندیکیت نوشت:
پس از پیروزی قاطع در یک انتخابات زودهنگام، دولت ژاپن مأموریت دارد آنچه را که به عنوان "پیکان سوم" به اصطلاح آبنومیکس شناخته می شود، راه اندازی کند: اصلاحات ساختاری. و وظیفه اصلی پیش رو - احیای اقتصاد ژاپن - از حفظ موقعیت این کشور به عنوان یک قدرت جهانی برای صلح و رفاه، جدایی ناپذیر است.

با همراهی قدرتمند مردم ژاپن، که با رای و حمایت قاطع در انتخابات 14 دسامبر نشان داده شد، توانایی دولت من برای اقدام قاطع به طور بی اندازه تقویت شده است. در واقع، ما اکنون نه تنها اختیار عمل داریم، بلکه یک پیام روشن و قطعی از سوی رای دهندگان داریم که باید این کار را انجام دهیم.

به‌ویژه، ما اکنون مأموریت داریم آنچه را که در سراسر جهان به عنوان «پیکان سوم» به‌اصطلاح Abenomics شناخته می‌شود راه‌اندازی کنیم: اصلاحات ساختاری. و این اصلاحات ساختاری است که رقابت پذیری و پویایی دیرینه شرکت ها و مردم ژاپن را آزاد می کند.

با فراخوان در نوامبر برای یک انتخابات عمومی زودهنگام، هدف من تثبیت سرمایه سیاسی دولت بود – برای اصلاحاتی که اولین بار دو سال پیش وعده داده شد. اکنون، این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

اول، ما قصد داریم رژیم مالیاتی ژاپن را تحت یک بازنگری اساسی قرار دهیم. این نه تنها مستلزم افزایش نرخ مالیات بر مصرف است که دور دوم آن را به تعویق انداخته ایم، بلکه اصلاحات لازم را نیز به دنبال دارد تا سیستم مالیاتی ما دیگر به مشوق های سرمایه گذاری لطمه ای وارد نکند.

برخی از سازمان‌های کسب و کار کشاورزی - مظهر منافع اختصاصی - باید تغییر کنند، و ما آنها را به انجام این مهم فشار خواهیم داد.

دوم، ما باید قوانین کار ژاپن را با هنجارهای زندگی مدرن تقریباً در همه جا تطبیق دهیم، که به این معنی است که به هر فردی اجازه دهیم تعادل مفیدی بین زندگی و کار برقرار کند. ما ژاپنی ها همیشه سخت کار خواهیم کرد - من در این شکی ندارم. اما ما همچنین باید زنان ژاپنی بیشتری را قادر و تشویق کنیم تا در نیروی کار شرکت کنند، چه در ابتدای کارشان، چه پس از انتخاب فرزندآوری و بزرگ کردن آنها.

علاوه بر این، فقط اصلاحات جسورانه داخلی نیست که باید پذیرفته شود. ژاپن همچنین باید نحوه تعامل اقتصاد خود با جهان را تغییر دهد.

شراکت ترانس پاسیفیک (TPP) و توافقنامه مشارکت اقتصادی ژاپن و اتحادیه اروپا را در نظر بگیرید. تکمیل قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری از جمله فوری ترین وظایفی است که ما با آن روبرو هستیم، زیرا اقتصاد ژاپن به کاتالیزورهای خارجی قدرتمند نیاز دارد تا تغییراتی را در نحوه رقابت ما در داخل و برای بازارهای صادراتی ایجاد کند. ژاپن چاره ای جز انجام هر کار لازم و امکان پذیر برای افزایش بهره وری نیروی کار خود ندارد.

ما اکنون از حمایت مردم ژاپن برای انجام همه این تغییرات برخورداریم. این حمایت مبتنی بر اظهارات صریح مقاصد دولت است. به عنوان مثال، اکنون به خوبی توسط رأی دهندگان درک شده - و تأیید شده است که در آوریل 2017، دولت من مالیات مصرف را افزایش خواهد داد. تا آن زمان، دیگر درگیر بحث در مورد این تصمیم نخواهیم بود.

اما ما همچنین می دانیم که فضای سیاسی ای که ما تامین کرده ایم بسیار ارزشمندتر از آن است که بتوان آن را هدر داد. ما باید از آن برای اجرای اصلاحاتی استفاده کنیم که پتانسیل رشد بلندمدت ژاپن را افزایش می دهد.

جایگاه جهانی کشور ما به آن بستگی دارد. طی دو سال گذشته، من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید کرده‌ام و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام. این تجربیات مرا متقاعد کرده است که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.

به ویژه، در مورد هنجارها و اصولی که مردم و دولت ما از دیرباز از آنها حمایت کرده اند، مانند حاکمیت مردمی، احترام به حقوق بشر و صلح، که همگی از ارکان قانون اساسی ژاپن هستند، تردیدی وجود ندارد.

ژاپن همچنین اعتبار بین المللی خود را به خاطر این واقعیت به دست آورده است که طی هفت دهه، دیپلماسی این کشور یک بار هم به دنبال وادار کردن یا ارعاب هیچ کشور دیگری با تهدید به نیروی نظامی نبوده است. مهم‌تر از همه، اعتماد جهانی به ژاپن نشان‌دهنده فروتنی و نجابتی است که ژاپنی‌های بی‌شماری در تلاش برای تبدیل اقتصاد ما به یکی از سه اقتصاد بزرگ جهان، نمونه آن را نشان می‌دهند و ایمانی که جهان به ژاپن و مردم ما اورده، ارزشمندترین دارایی دیپلماسی ژاپن بوده است.

مأموریت ما از سوی مردم ژاپن این است که اطمینان حاصل کنیم که این سنت، بدون کاهش، در آینده ادامه خواهد یافت.

این همان سوگندنامه ای است که من به عنوان رهبری ژاپن برای دوره انتخاباتی آینده خواهم داد. برای من و دولتم، وظیفه اصلی پیش رو - تلاش بیشتر برای احیای اقتصاد ژاپن - از حفظ موقعیت کشورمان در پیشاهنگ جهانی صلح، پیشرفت و رفاه، جدایی ناپذیر است./
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7zq
اخبار مرتبط
شینزو آبه؛ نخست وزیر سابق ژاپن که هفته گذشته ترور شد، در یکی از آخرین یادداشت هایش درباره چین نوشته است: به مدت 40 سال، هنوز درباره سیاست های استراتژیک ایالات متحده در قبال چین ابهام وجود دارد!
ابتدای ساعات ظهر روز جمعه 8 جولای 2022 خبر ترور و در گذشت شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن، جهان سیاست را در شوک فرو برد؛ نخست وزیری که سومین دوران طولانی تصدی این منسب را در کشورش عهده دار بود و به عنوان جوانترین نخست وزیر پس از جنگ جهانی دوم شناخته می شد.
در پی سوءقصد به جان شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، در یکی از شهرهای این کشور ، وی در بیمارستان جان باخت؛ آبه در سال ۱۳۹۸ برای میانجیگری بین ایران و آمریکا به تهران سفر کرده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید