صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۶
کد خبر: 12943
گزارشگر: 213
۷۲۴
۰
۰
۲
کاخ سفید اعلام کرد:

نگرانی آمریکا از روابط جنگی ایران و روسیه

نگرانی آمریکا از روابط جنگی ایران و روسیه
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی نسبت به روابط دفاعی تهران و مسکو ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در سخنانی گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.

این در حالی است که چندی پیش یک پژوهشگر مسائل استراتژیک با بیان اینکه ادعاها و اظهارات آمریکایی‌ها درباره برجام ناشی از فشار افکار عمومی غرب و آمریکا است تا بایدن وارد مذاکره با ایران نشود، گفت: آمریکایی‌ها بدشان نمی‌آید ایران وضعیت نا بسامان داشته باشد.

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیلی نسبت به دیدار حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با جوزپ بورل، مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست بغداد-2 اظهار داشت: این دیدار و نشست نشان داد که طرفین همچنان این اراده را برای به نتیجه رساندن برجام دارند و همچنان برجام را بهترین انتخاب پیش روی خود به رسمیت می‌شناسند.

وی تصریح کرد: علی رغم این اشتیاق و میل برای رسیدن به نتیجه در ارتباط با برجام، چند مانع وجود دارد از جمله؛ اختلافات پادمانی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، آنچه آمریکایی ها مطالبات فرابرجامی می نامند از موارد مهمی است که موجب شده اختلافات بسیار عمیقی شکل گیرد./

منبع: ایسنا

https://www.asianews.ir/u/905
اخبار مرتبط
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
دیمیتری مدودوف، رییس جمهور پیشین روسیه پیش‌بینی کرده است که ایلان ماسک در سال جدید میلادی رییس‌جمهور آمریکا می شود.
نشریه امریکایی المانیتور مدعی شد بنیامین نتانیاهو، از منتقدان برجام از طرف ایران با منفعتی بادآورده مواجه شده است؛ در حالی که دستور کار سیاست رسمی دولت بایدن نیز اکنون بر احیای برجام نیست.
امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره علت سفر خود به عمان گفت: حامل پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سلطان عمان هستم.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به کتاب «پایان تاریخ و آخرین انسان» اثر فرانسیس فوکویاما، دانشمند آمریکایی، مدعی شد که سیاستی را با هدف ایجاد «پایان تاریخ» در حال دنبال شدن است.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یک توئیت مدعی شد آخرین مورد، امید جمعی برای برگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین رفته است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید