صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۳
کد خبر: 14141
گزارشگر: 2
۸۶۰
۰
۰
۲
درب برقی

انواع درب اتوماتیک شیشه ای درتیس

انواع درب اتوماتیک شیشه ای درتیس
درب اتوماتیک، دربی است که برای باز و بسته شدن از سیستم اتوماتیک استفاده می‌کند و نیازی به دستی کردن آن نیست.

درب اتوماتیک شیشه‌ای یک نوع درب برقی پرکاربرد است که از پانل‌های شیشه‌ای متحرک تشکیل شده است. این نوع از درب‌های اتوماتیک دارای قاب فلزی محکمی هستند و در ابعاد و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. با نصب و بهره‌برداری از درب شیشه‌ای اتوماتیک در ورودی ساختمان‌های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و فروشگاه‌ها، زیبایی محیط را افزایش می‌دهید. درب‌های شیشه‌ای که به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند باعث تسهیل و تسریع در رفت و آمد و کاهش مصرف انرژی می‌شوند. به همین دلیل، در اماکن پر تردد که میزان باز و بسته شدن درب زیاد است، از درب شیشه‌ای اتوماتیک استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک شیشه‌ای دارای مزایای بسیاری است، به همین دلیل توانسته جایگزین خوبی برای درب‌های دستی قدیمی باشد. امروزه، در ساختمان‌های پرتردد، به خصوص در ساختمان‌های اداری، تجاری و غیره، شاهد هستیم که از درب برقی بیشتر از درب های دستی استفاده می شود چرا که میزان تردد در این مراکز بیشتر است.
درب اتوماتیک شیشه‌ای انواع مختلفی دارد و با توجه به کارایی درب خودکار و میزان عرض ورودی، می‌توان یکی از انواع درب‌های سکوریت برقی را انتخاب کرد. میزان سرعت باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای قابلیت تنظیم دارد و با توجه به میزان تردد می‌توان آن را کنترل کرد. قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به عرض و ارتفاع ورودی , نوع درب برقی و نوع متریال متغیر می باشد.اگر مایل به محاسبه ی قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به صورت آنلاین هستید می توانید به وبسایت درتیس مراجعه نمایید.

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

در کنار مزایای درب اتوماتیک شیشه‌ای، باید به برخی از محدودیت‌ها و نواقص آن نیز توجه کرد. به عنوان مثال، در برخی از شرایط مانند زمانی که درب دچار خرابی یا نقص فنی شود، ممکن است هزینه نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای نسبت به درب عادی بیشتر باشد.
با وجود این محدودیت‌ها، درب اتوماتیک شیشه‌ای به عنوان یک راه حل پرطرفدار در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در هتل‌ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و دفاتر کار، اتاق‌های بیمارستانی و... از درب اتوماتیک شیشه‌ای استفاده می‌شود.

 

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای درتیس

 

قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ای با توجه به نوع درب برقی ، نوع موتور و چشمی ، اجزای مکانیکی و ابعاد درب اتومات تعیین می شود ، شرکت درتیس برای رفاه حال شما مشتریان عزیز از یک محاسبه گر آنلاین جهت محاسبه ی قیمت درب برقی اسفاه کرده است، کافی است نوع درب و ابعاد را مشخص نمایید. از چند پانل شیشه‌ای متحرک تشکیل شده است که در اطراف آن‌ها، قاب فلزی محکمی قرار دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های مختلف در زمینه ساختمان‌سازی، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از انواع درب برقی شیشه‌ای برای اماکن مختلف استفاده کنند. این نوع درب، دارای انواع مختلفی است که تفاوت‌هایی در نحوه عملکرد و جنس مواد به کار رفته در تولید آن‌ها دارند. به همین دلیل، هر یک از انواع درب برقی شیشه‌ای در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طراحی و ساخت این نوع از درب‌های اتوماتیک، از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن استفاده می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، با استفاده از سنسورهایی که در بالای لت‌های متحرک نصب می‌شود، به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست، عملیات باز و بسته شدن را انجام می‌دهند.

قیمت درب اتوماتیک برقی شیشه ای

درب اتوماتیک اسلایدینگ

 

درب‌های اتوماتیک کشویی از محبوب‌ترین درب‌های برقی هستند و به صورت خطی و در راستای محور افقی باز و بسته می‌شوند. به دلیل اشغال فضای کم، درب‌های کشویی همیشه مورد توجه طراحان بوده‌اند. درب‌های اتوماتیک کشویی می‌توانند با فریم دار و یا بدون فریم طراحی و اجرا شوند. اما اگر از درب‌های اتوماتیک کشویی در اماکن پر تردد استفاده می‌کنید که امکان برخورد افراد به لبه‌های درب زیاد می‌باشد، بهتر است نوع فریم دار را برای درب خودکار انتخاب کنید چرا که شیشه‌های سکوریت از لبه‌ها بسیار حساس می‌باشند.
درب‌های کشویی شیشه‌ای با توجه به عرض ورودی در چند مدل مختلف وجود دارند که شامل درب‌هایی با یک لت شیشه ای ، دو لت شیشه ای ، سه لت شیشه ای و چهار لت شیشه ای می‌باشد. درب‌های کشویی اتومات برای باز شدن نیاز به بک لت ثابت دارند که می‌تواند دیوار یا یک پنل شیشه‌ای باشد. بنابراین در ورودی‌هایی که چنین فضایی را ندارند، نمی‌توان از درب‌های ریلی وسط بازشو استفاده کرد و باز شدن درب به صورت یک طرفه یا به سمت چپ و یا به سمت راست می‌باشد.

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک فریم لس

 

درب اتوماتیک فریم لس جزو درب های شیک و مدرنی می باشد که توجه اغلب افراد را به خود جلب می کند.درب های اتومات شیشه ای بدون فریم جلوه ی بسیار زیباتری دارند اما در هر مکانی نمی اوان از درب های فریم لس استفاده کرد. با استفاده از یراق آلات مخصوصی، درب اتوماتیک فریم لس به غلطک‌های متحرک درون اپراتور متصل می‌شود. در نصب درب‌های شیشه‌ای فریم لس، فشار اصلی به شیشه منتقل نمی‌شود . این درب‌ها از مزایایی مانند ورود نور حداکثری به داخل ساختمان، اشغال فضای کمتر، بازشوی بیشتر و ظاهر زیبا برخوردارند. درب‌های شیشه‌ای بدون قاب معمولاً در ساختمان‌های تجاری و توریستی برای جذب مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

 

درب اتوماتیک تلسکوپی، مانند درب کشویی، در راستای محور x حرکت کرده و به صورت خطی باز و بسته می‌شود. این نوع درب برقی، در مکان‌هایی که بیشترین بازشوی درب را نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا درب اتوماتیک تلسکوپی نسبت به حالت کشویی، بازشوی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی، به صورت معمول به دو نوع ۳ لت و ۶ لت تقسیم می‌شوند. در حالت ۳ لت، دو پنل شیشه‌ای متحرک بر روی پنل سومی که به صورت ثابت است، قرار می‌گیرند؛ در این حالت، دو لت متحرک به یک سمت باز و بسته می‌شوند و معمولاً به این حالت "نیمه تلسکوپی" گفته می‌شود.
در حالت ۶ لت، دو لت ثابت و چهار پنل شیشه‌ای متحرک بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند؛ با این تفاوت که پنل‌های متحرک به طرفین باز می‌شوند. معمولاً به این حالت "تمام تلسکوپی" گفته می‌شود

 

درب اتوماتیک کرو ( قوسی )

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای کرو ( curved ) شامل درب‌های برقی با عملکرد شبیه به درب‌های کشویی است، با این تفاوت که ریل آن به جای افقی، خمیده است. این درب‌ها در دو نوع 2 لت و 4 لت شیشه‌ای به صورت منحنی عرضه می‌شوند، که در نوع 4 لت، شیشه‌های متحرک به پشت شیشه‌های ثابت می‌روند.
درب‌های شیشه‌ای منحنی به دلیل حالت قوسی که دارند، برای ساختمان‌هایی با نمای منحنی بسیار مناسب هستند و جلوه‌ی زیبایی برای چنین ساختمان‌هایی دارند. درب‌های برقی کرو به دلیل شیشه‌ی قوسی و ریل‌های خمیده‌ای که دارند، قیمت بالاتری نسبت به حالت اسلایدینگ دارند، اما نسبت به درب‌های شیشه‌ای گردان ( ریولوینگ ) قیمت مناسب‌تری دارند. به همین دلیل، برای کارفرمایانی که دارای محدودیت قیمت هستند ولی می‌خواهند از درب‌های اتوماتیک منحنی استفاده کنند، این مدل درب خودکار پیشنهاد می‌شود.
درب اتوماتیک شیشه‌ای کرو نیز می‌تواند به صورت فریم‌دار و فریم لس طراحی و اجرا شود. در صورت فریم‌دار بودن، می‌توان از فریم‌های رنگی که متناسب با نمای ساختمان می‌باشد، استفاده کرد. این فریم‌ها از جنس استیل و یا فولاد ضد زنگ می‌باشند.شیشه‌های استفاده شده در درب‌های منحنی، از جنس سکوریت نشکن می‌باشند و مقاومت خوبی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند. باید این مطلب را عنوان کرد که ساخت شیشه های منحنی هزینه ی بالاتری نسبت به شیشه های تخت دارند به همین دلیل قیمت درب های قوسی نسبت به درب های اسلایدینگ بالاتر است.

 

درب اتوماتیک چرخشی ( گردان )

 

یکی از دربهای برقی گران قیمت، درب اتوماتیک ریولوینگ یا چرخشی شیشه‌ای است که به طور عمده در هتل‌ها و مراکز تجاری با اهمیت نصب می‌شود. این درب دارای طراحی لوکس و لاکچری بوده و به طور همزمان باز و بسته می‌شود. به همین دلیل، از کمترین هدررفت انرژی در بین دربهای برقی برخوردار است.
درب اتوماتیک چرخشی، دارای چند باله است که می‌توان از هر کدام از مدل‌ها برای درب اتوماتیک استفاده کرد. درب‌های دو باله و سه باله گردان، عرض ورودی بیشتری را دارند و مناسب فضاهایی مانند هتل‌ها و مراکز تجاری هستند که افراد هنگام تردد با خود وسایلی مانند چمدان و ساک دستی به همراه دارند.
سرعت حرکت درب اتوماتیک ریولوینگ، همانند سایر درب‌های برقی قابلیت تنظیم دارد و می‌توان با توجه به میزان تردد و نوع کاربری آن، سرعت را کنترل کرد. رنگ فریم درب‌های شیشه‌ای گردان می‌تواند متناسب با نمای ساختمان انتخاب شود و جنس فریم‌ها از استیل ضد زنگ می‌باشد که در برابر رطوبت مقاومت کافی را داشته باشند. البته شرکت درتیس توانایی اجرای درب‌های ریولوینگ را به صورت فریم لس نیز دارد و طراحی و اجرای درب‌های فریملس چرخشی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد

 

درب اتوماتیک سوئینگ

 

می‌توان درب لولایی را با نصب یک اپراتور به درب برقی تبدیل کرد. این امر به دلیل این است که درب لولایی به جای ریل، از یک جک برای حرکت لت‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند. در نتیجه، با نصب یک اپراتور می توان درب برقی داشت .درب های لولایی نیز همانند سایر دربهای اتومات دارای چشمی ، موتور و فریم می باشند و تفاوت آنها در نوع حرکت درب می باشد که درون ریل حرکت نمی کند . میتوان دربهای قدیمی که به صورت دستی باز و بسته می شوند به راحتی با نصب جک برقی نمود ، بنابراین، نصب درب لولایی برقی، یک گزینه مناسب برای افرادی است که می‌خواهند درب برقی خود را با هزینه کمی بهبود بخشند

 

آیا درب اتوماتیک مصرف برق زیادی دارد؟

 

برق مصرفی درب‌های اتوماتیک با توجه به نوع و سایز درب و مدت زمان استفاده متفاوت است. درب‌های بزرگتر، با استفاده از موتورهای بزرگتر و توانمند، می‌توانند برق بیشتری مصرف کنند. اما با توجه به فناوری‌های پیشرفته در بخش الکترونیکی، درب‌های اتوماتیک امروزی بسیار صرفه‌جویی در مصرف برق دارند.

 

چگونه می‌توان طول عمر درب اتوماتیک را افزایش داد؟

 

برای افزایش طول عمر درب اتوماتیک باید به تعدادی نکته توجه کرد:

. همواره به دستورالعمل های سازنده برای نصب، استفاده و نگهداری درب اتوماتیک توجه کنید.
هنگامی که لت های درب در حرکت است، دکمه‌های کنترلی را بیش از حد فشار ندهید و با توجه به توضیحات سازنده، از آن‌ها استفاده کنید.
بررسی کنید که در مسیر حرکت درب مانعی وجود نداشته باشد

 

آیا نصب درب اتوماتیک باعث افزایش ارزش ملک می شود؟

 

نصب درب اتوماتیک ممکن است به افزایش ارزش ملک کمک کند، البته با توجه به نوع درب برقی ، کیفیت ساخت و نحوه ی نصب، و دیگر عوامل. درب های اتوماتیک معمولاً به منظور اسایش افراد راه اندازی می شود و این موضوع در ارزش گذاری ملک موثر می باشد. بنابراین، درب اتوماتیک می‌تواند یک جزء مهم برای افزایش ارزش ملک باشد

 

چه ویژگی‌هایی در درب اتوماتیک مهم است؟

 

ویژگی‌هایی همچون ایمنی، کارایی، دوام، سبکی و سرعت در باز و بسته شدن درب، دقت در شناسایی واکنش به سنسورها، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، امکان اتصال به سیستم‌های امنیتی و کنترل دسترسی و... از مهمترین ویژگی‌های درب اتوماتیک هستند

 

درب اتوماتیک چه کاربردهایی دارد؟

 

درب اتوماتیک در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله درب‌های ورودی به ساختمان‌ها، درب‌های اتاق‌های بیمارستانی، درب‌های ورودی به فروشگاه‌ها و ادارات، درب‌ا و پارکینگ‌ها و غیره

 

چگونه درب اتوماتیک کار می‌کند؟

 

درب اتوماتیک با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی کار می‌کند. این سیستم‌ها با استفاده از موتورها، محرک‌ها، سنسورها و کنترلرها کار می‌کنند و درب را باز و بسته می‌کنند

 

کلام آخر

 

ساخت درب های اتوماتیک نیاز به دانش فنی و افراد متخصص دارد ، بهتر است برای نصب درب های اتوماتیک از افرادی که در این زمینه دانش و تخصص کافی دارند راهنمایی بگیرید ، شرکت های معتبری در زمینه ی درب اتوماتیک به صورت تخصصی همچون درتیس و آرتا در فعالیت دارند ، که رزومه ی کار قوی در این حوزه از خود برجای گذاشته اند ، انتخاب یک شرکت معتبر به شما کمک می کند تا در آینده متحمل هزینه های کمتری شوید چرا که خدمات پس از فروش و پشتیبانی بعد از نصب یکی از خدماتی است که ارائه می دهند و مشتری را بعد از نصب رها نخواهند کرد بهتر است قبل از خرید نگاهی به رزومه و نمونه کارهای اجراشده ی شرکت ها بیاندازید تا با خیالی آسوده پروژه ی خود را به شرکت مورد نظر بسپارید

منبع:https://doortis.ir/
https://www.asianews.ir/u/9x0
اخبار مرتبط
در این نوشتار از تیم دماپویا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که پرده هوا چیست و چه کاربردی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید