صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
کد خبر: 15181
گزارشگر: 213
۱۲۶۶
۰
۰
۱
برادرزاده جان اف کندی

رابرت کندی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا: برجام باطل است/صلح خاورمیانه با روابط ایران و اسرائیل تضمین می شود

رابرت کندی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا: برجام باطل است/صلح خاورمیانه با روابط ایران و اسرائیل تضمین می شود
رابرت کندی، برادرزاده جان اف کندی، نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: توافق برجام برای عصر ما نامناسب است و صلح پایدار در خاورمیانه از طریق «ارتقای روابط بین اسرائیل و ایران» تضمین می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، رابرت کندی، برادرزاده جان اف کندی و کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات با اشاره به توافق برجام آن را « منسوخ و نامناسب برای عصر حاضر» خواند و در توییتر نوشت که دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه از طریق «تقویت و ارتقای روابط بین اسرائیل و ایران» ، تضمین می‌شود.

به نوشته انتخاب، رابرت کندی، کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات با اشاره به توافق برجام آن را « منسوخ و نامناسب برای عصر حاضر» خواند و در توییتر نوشت که دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه از طریق «تقویت و ارتقای روابط بین اسرائیل و ایران» ، تضمین می‌شود.

 برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهوری فقید آمریکا همچنین نوشت: «حفاظت از اسرائیل و حمایت از مردم ایران» و «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» ضروری است.

از نظر رابرت کندی به طور قطع موضوع «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای غیرقابل مذاکره» است . او بر لزوم هوشیاری مداوم و اقدامات راستی‌آزمایی سختگیرانه تاکید کرد.

این دموکرات‌ ۶۹ ساله که قصد نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴را دارد با اذعان به «مسئولیت تاریخی» ایالات متحده در تنش‌های منطقه‌ای گفت: «به بازتعریف رفتار بین‌المللی تحت رهبری آمریکا متعهدم و عملیات تغییر رژیم‌های گذشته، کودتاها و حمایت از رژیم‌های استبدادی را به‌عنوان عوامل موثر در وضعیت کنونی می‌شناسم.»

برادرزاده جان اف کندی ـ به عنوان یکی از رقبای احتمالی جو بایدن در انتخابات سال آتی ـ با چشم‌اندازی بلندپروازانه برای دیپلماسی جهانی، قصد دارد «معیارهای نوینی» برای روابط بین‌الملل ایجاد کند، که طی آن «صلح پایدار در خاورمیانه» را به ارمغان آورد و به «اشتباهات تاریخی» آمریکا نیز رسیدگی کند.

این در حالی است که  بر اساس نظرسنجی موسسه "Harvard CAPS-Harris" که در پایگاه خبری هیل منتشر شد، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همین امروز بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا برگزار شود، به ترامپ رای می‌دهند، در حالی که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند، از بایدن حمایت می‌کنند.


۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که بابت این مساله مطمئن نیستند یا نمی‌دانند که باید به که رای بدهند.

این آمار از نظرسنجی قبلی موسسه مذکور در مه ۲۰۲۳ کاهش نشان می‌دهد؛ در آن نظرسنجی ۴۷ درصد حامی ترامپ و ۴۰ درصد حامی بایدن بودند.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۸۶ درصد از جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت می‌کنند و ۷۷ درصد از دموکرات‌ها گفتند که حامی بایدن هستند.

به نوشته ایسنا، همچنین در نظرسنجی موسسه "NPR-PBS NewsHour-Marist College" نیز آمده که ۸۲ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند، ترامپ باید در رقابت‌های انتخاباتی باقی بماند./
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/ap6
اخبار مرتبط
با نظرسنجی موسسه "Harvard CAPS-Harris" که در پایگاه خبری هیل منتشر شد،اغلب شرکت‌کنندگان گفتند بین دونالد ترامپ، رو جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا، به ترامپ رای می‌دهند.
نیروهای هوایی آمریکا که به دلیل انتشار اسناد فوق محرمانه پنتاگون از جنگ اوکراین در پلتفرم بازی‌های اینترنتی «دیسکورد» بازداشت شده بود، به جرم انتشار عامدانه تفهیم اتهام شد.
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه بلومبرگ درباره آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ میان آمریکا و چین پیش بینی و اظهار نظر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق موقت هسته‌ای با تهران را رد و آنها را غلط و گمراه کننده بیان کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید