صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
کد خبر: 15295
گزارشگر: 213
۱۱۰۸
۰
۰
۲
تازه ترین تحولات نظامی در روسیه

فوری/کودتای واگنر در روسیه/پوتین: به ما خیانت شد

فوری/کودتای واگنر در روسیه/پوتین: به ما خیانت شد
به دنبال حمله گروه واگنر به روستوف در خاک روسیه، ولادیمیر پوتین اظهار کرد، نیروهای واگنر به یک توطئه جنایتکارانه دست زده اند.
به گزارش آسیانیوز، ولادیمیر پوتین در سخنانی اظهار کرد، نیروهای واگنر به یک توطئه جنایتکارانه از طریق شورش مسلحانه کشیده شده‌اند.

به نقل از اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد باید تلاش‌ها و هماهنگی میان نیروهای روسیه بیشتر شود.

پوتین افزود: آنچه امروز با آن رو به رو هستیم خیانت داخلی است و ما در روسیه به اتحاد همه نیروها نیاز داریم. باید اختلافات کنار گذاشته شود. به جنگجویان واگنر هشدار می‌دهم در زمانی که روسیه با مبارزه سختی مواجه است، تسلیم ماجراجویی‌های جنایتکارانه نشوند. هر گونه ناآرامی داخلی تهدیدی مرگبار برای دولت و به مثابه یک سیلی برای مردم روسیه است. برخی تلاش دارند تا کشور به سمت جنگ داخلی سوق داده شود.

وی ادامه داد: من برای زندگی و امنیت مردم روسیه و کشور می‌جنگم و اکنون روسیه به اتحاد همه نیروهایش نیاز دارد. آنچه ما با آن روبه‌رو هستیم خیانت داخلی و به منزله خنجر از پشت است. منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شده و به همین دلیل نیروهای ما با آن درگیر هستند. همه کسانی که مسیر خیانت را در پیش گرفته‌اند، مجازات خواهند شد و به نیروهای مسلح دستورات لازم داده شده است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: من به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا هرآنچه ممکن باشد برای دفاع از کشور انجام خواهم داد و کسانی که سازماندهی کرده و شورش مسلحانه راه انداخته‌اند، پاسخگو خواهند شد. هرکس شورش را سازماندهی می‌کند، در تلاش است کشور را به تسلیم و جنگ داخلی سوق دهد. وضعیت ضد تروریستی در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام شده و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات به روستوف انجام خواهد شد. من از کسانی که به این مسیر می‌روند می‌خواهم که این اقدامات جنایتکارانه را کنار بگذارند.


واگنر: کنترل تمام مراکز نظامی «ورونژ» در دست ماست
رویترز به نقل از یک منبع امنیتی روس گزارش داد که نیروهای واگنر تمامی تاسیسات نظامی شهر ورونژ واقع در ۳۱۰ مایلی جنوب مسکو را تحت کنترل خود در آورده‌اند.

 به نقل از اسکای نیوز عربی، یوگنی پریگوژین،‌ رهبر گروه واگنر پیش از این در یک پیام ویدئویی از تسلط گروهش بر تمامی سایت‌های نظامی در شهر روستوف-آن-دون روسیه خبر داده بود.

او در ویدئویی که در تلگرام منتشر شد، گفت که او و افرادش در مقر نظامی منطقه جنوبی در روستوف-آن-دون هستند.

به نوشته ایسنا، پریگوژین مدعی شده در مقر ارتش روسیه در شهر روستوف حضور دارد و پایگاه‌های نظامی این شهر را تحت کنترل دارد.

روستوف-آن-دون، بزرگترین شهر در جنوب روسیه و پایتخت منطقه روستوف است که در مجاورت بخش‌هایی از شرق اوکراین و ۱۰۴۶ کیلومتری جنوب غربی مسکو واقع شده است. این مرکز محل استقرار منطقه نظامی جنوبی روسیه است.

در همین حال خبرگزاری محلی فونتانکا گزارش داد که نیروهای پلیس وارد دفتر گروه واگنر در سن پترزبورگ شده‌اند.

خبرنگار فونتانکا گفته است ماموران وارد دفتر واگنر شده و جستجوی ساختمان آغاز شده است.

به گفته فونتانکا، «مامورانی با نقاب و تفنگ خودکار» نیز در نزدیکی پل بلاگووشچنسکی سن پترزبورگ مستقر شدند، جایی که یک هتل و یک رستوران مرتبط با رئیس واگنر یوگنی پریگوژین در آن قرار دارد.

هم‌چنین رئیس گروه واگنر در دیدار معاون وزیر دفاع روسیه در روستوف، خواستار دیدار با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور شد./
https://www.asianews.ir/u/asc
اخبار مرتبط
نیروهای هوایی آمریکا که به دلیل انتشار اسناد فوق محرمانه پنتاگون از جنگ اوکراین در پلتفرم بازی‌های اینترنتی «دیسکورد» بازداشت شده بود، به جرم انتشار عامدانه تفهیم اتهام شد.
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه بلومبرگ درباره آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ میان آمریکا و چین پیش بینی و اظهار نظر کرد.
نشریه اکونومیست با هنری کیسینجر در مورد چگونگی کشیده شدن رقابت بین چین و آمریکا و وقوع جنگ جهانی سوم صحبت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید