صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۱
کد خبر: 15309
گزارشگر: 213
۸۶۶
۰
۰
۱
در نشست جدید گروه اقدام مالی مطرح شد

ایران دوباره در «فهرست سیاه» اف‌ای‌تی‌اف ماند!

ایران دوباره در «فهرست سیاه» اف‌ای‌تی‌اف ماند!
گروه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) در نشست جدید خود خبر داد که با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران کنوانسیون‌های پالرمو و سی‌اف‌تی را تصویب و اجرا نکرده است، در لیست اقدام این سازمان باقی می‌ماند.
به گزارش آسیانیوز، گروه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) خبر داد که ایران در فهرست سیاهش باقی می‌ماند و از اعضای خود مطابق توصیه نامه شماره  ۱۹ خواست تا همه روابط مالی، تجاری و بانکی با افراد حقیقی و حقوقی ایرانی را محدود به ارزیابی دقیق‌تر کنند.

این گروه در نشست جدید خود اعلام کرد با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران کنوانسیون‌های پالرمو و سی‌اف‌تی را تصویب و اجرا نکرده است، ایران در کنار کره شمالی و میانمار، در لیست اقدام متقابل این سازمان باقی می‌ماند.

گروه ویژه اقدام مالی تاکید کرد وضعیت ایران از سال ۲۰۲۰ به این سو تغییری نکرده و تا زمانی که برنامه اقدام را تکمیل نکند، در فهرست سیاه این گروه باقی می‌ماند.

از سوی دیگر حتی اگر ایران مقررات پالرمو و کنوانسیون تامین مالی تروریسم را به تصویب برساند نیز اف‌ای‌تی‌اف درباره اقدامات بعدی، از جمله این که آیا اقدامات مقابله‌ای لغو شوند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اف‌ای‌تی‌اف در تصمیم جدید خود تعلیق اقدامات متقابل برای ایران را «به‌طور کامل لغو کرد» و از اعضای خود و همه حوزه‌های قضایی خواست تا اقدامات متقابل موثری را مطابق با توصیه ۱۹ علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند.

بر اساس این توصیه، اعضای اف‌ای‌تی‌اف باید بررسی نظارتی برای شعب و شرکت‌های تابعه موسسات مالی مستقر در ایران و الزامات حسابرسی از گروه‌های مالی خارجی را که در ایران شعبه یا شرکت تابعه‌ای دارند افزایش داده و مکانیسم‌هایی برای گزارش‌دهی سیستماتیک از تراکنش‌های مالی آن‌ها در نظر بگیرند.

کشورهایی در «لیست سیاه» اف‌ای‌تی‌اف قرار می‌گیرند که ریسک پول‌شویی و تامین مالی تروریسم در آن‌ها بالا باشد که در نتیجه مراودات پولی با اشخاص حقوقی و حتی حقیقی آن‌ها از سوی کشورهای دیگر با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شود.

از زمان قرار گرفتن نام ایران در این فهرست در سال ۲۰۲۰، اف‌ای‌تی‌اف برای مراودات پولی با ایران محدودیت‌های گسترده‌ای در نظر گرفته است./
https://www.asianews.ir/u/asq
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید