صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
کد خبر: 15319
گزارشگر: 213
۷۵۲
۰
۰
۱
روزنامه آمریکایی خبر داد

واگنر از سوی آمریکا رفع تحریم شد

واگنر از سوی آمریکا رفع تحریم شد
روزنامه معروف آمریکایی نوشت به دنبال قیام مسلحانه واگنری ها، آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه گروه نظامی واگنر را به تعویق انداخت.
به گزارش آسیانیوز، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی گزارش داد، آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه گروه نظامی واگنر را به تعویق انداخته و نمی‌خواهد این طور به نظر برسد که در این درگیری از ولادیمیر پوتین یا طرف دیگری جانبداری کرده است.

 وال استریت ژورنال به نقل از این منابع آگاه گفت، وزارت امور خارجه آمریکا قصد داشت روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه "تجارت طلا مربوط به گروه واگنر در آفریقا" از جمله عملیات معدن در جمهوری آفریقای مرکزی اعمال کند.

اما برنامه‌های واشنگتن مبنی بر اعمال این تحریم‌ها پس از آنکه یوگنی پریگوژین، رئیس‌ گروه نظامی واگنر ادعا کرد که ارتش روسیه کمپ آموزشی آن‌ها را بمباران کرده و از پیشروی نیروهایش به سمت مسکو خبر داد، متوقف شد.

البته روز شنبه عصر این شورش واگنر با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس خاتمه یافت و پریگوژین نیروهایش را به پایگاه خود بازگرداند.

 به گزارش ایسنا،منبع ناشناسی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: واشنگتن نمی‌خواهد این طور به نظر برسد که از طرفی در این درگیری جانبداری می‌کند. پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، پریگوژین را به "خیانت" متهم کرد، ظاهرا ایالات متحده احساس کرد که تحریم واگنر به رهبر روسیه کمک خواهد کرد.

گروه واگنر از سال ۲۰۱۷ تحت تحریم‌های آمریکا بوده و در اوایل ماه دسامبر به دلیل تهدید ادعایی آزادی مذهب در آفریقا، وزارت خارجه آمریکا نسبت به فعالیت‌های این گروه نظامی ابراز نگرانی کرد. همچنین ماه گذشته میلادی آمریکا فعالیت‌های رئیس گروه نظامی واگنر در کشور مالی را تحریم کرد./
https://www.asianews.ir/u/at0
اخبار مرتبط
به عقیده کارشناس اقتصادی، نوسانات دلار در حالی افزایشی شد که غیر از ماندن ایران در لیست سیاه اقدام مالی، یوگنی پریگوژین، موسس گروه امنیتی «واگنر» وارد جنگ با پوتین شد.
الجزیره اعلام کرد فرمانده واگنر در پیام صوتی از بازگشت جنگجویانش به پایگاه هایشان برای جلوگیری از خونریزی خبر داد.
وبسایت نظامی «ریبار» روسیه نوشت که نیروهای واگنر با سرعت تمام در امتداد بزرگراه روستوف-مسکو در حال پیشروی هستند.
گروه واگنر ادعا و اعلام کرد که رئیس ستاد کل ارتش روسیه فرار کرده ، اعلام کرد سقوط پوتین نزدیک است و به زودی رئیس جمهور جدید روسیه تعیین می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید