صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۰
کد خبر: 15612
گزارشگر: 213
۶۷۱
۰
۰
۱
از سوی توئیتر دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

نام و عکس رابرت مالی حذف شد

نام و عکس رابرت مالی حذف شد
حساب توئیتر دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نام و عکس رابرت مالی را حذف کرد.
به گزارش آسیانیوز، حدود یک ماه پس از آغاز انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های آمریکا در خصوص انجام «تحقیقات پلیس فدرال» در مورد نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، حساب توئیتر این دفتر روز جمعه ۲۳ تیر نام و عکس رابرت مالی را حذف و آن را به پایین این صفحه انتقال داد.

این دفتر بدون ارائه توضیحی در این زمینه، نام و تصویر ابرام پالی را که تا پیش از این معاون این نهاد محسوب می‌شد، در محل عکس و نام رابرت مالی قرار داده است. احتمال می‌رود این اتفاق به معنای پایان کار آقای مالی در سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران باشد.

دفتر نمایندگی در اولین توئیت خود از روز ۱۲ خرداد به این سو نوشت که همراه با کل تیم وزارت خارجه آمریکا همچنان سیاست‌های دولت را در ارتباط با ایران اجرا می‌کند. اما در مورد عدم انتشار توئیت در دوره اخیر توضیحی نداد.

توئیت این نهاد می‌افزاید که «به کار با متحدین در راستای محدود کردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران، دفاع از حقوق بشر، تشویق تنش‌زدایی، و ارتقای یک خاورمیانه با ثبات، مرفه و یکپارچه‌تر ادامه می‌دهیم».

 مالی در روزهای گذشته گفته بود که در «مرخصی» است اما تأیید کرد که دسترسی او به مجوزهای امنیتی محدود شده و تحقیقاتی در خصوص او در جریان است.

او ابراز امیدواری کرده بود که این تحقیقات به زودی به نفعش پایان یابد.

رسانه‌های آمریکایی نوشته بودند که رابرت مالی در مظان سوء‌استفاده از اطلاعات محرمانه است.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در روزهای گذشته انتقاد کرد که وزارت خارجه در خصوص تحقیقاتی که در ارتباط با آقای مالی در جریان است، شفاف نبوده است.

۱۸ سناتور جمهوری‌خواه نیز روز ۲۲ تیر در نامه به معاون بازرس کل وزارت خارجه آمریکا خواهان تحقیقات مستقل در مورد عملکرد وزارت خارجه در ارتباط با دسترسی آقای مالی به اطلاعات محرمانه شده، و برای ۱۱ سئوالی که در این ارتباط عنوان کردند، ضرب‌الاجل دادند که تا ۳۰ تیر پاسخ بگیرند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، این هفته از آقای مالی حمایت کرد.

رابرت (باب) مالی که در زمان دولت‌های دمکرات، دیپلمات و سپس سال‌ها رئیس اندیشکده بحران در واشینگتن بود، از آغاز انتصاب به مقام نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران با انتقادهای زیادی از سوی جمهوری‌خواهان آمریکایی ایران روبرو بود.

تا پیش از ظن احتمالی به آقای مالی در مورد بهره‌برداری از اطلاعات طبقه‌بندی شده، برخی منتقدین او را به تلاش برای دستیابی آمریکا و ایران به توافق احیای برجام متهم می‌کردند.

مالی در مصاحبه‌های معدود یک سال اخیر از مواضع خود دفاع و تأکید کرد که احیای برجام دیگر در اولویت نیست، اما دیپلماسی برای حل مشکلات، از جمله در برابر ایران، همواره گزینه اول برای دولت جو بایدن است./
https://www.asianews.ir/u/b0v
اخبار مرتبط
رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران در خصوص خداحافظی موقتش با این سمت گفت: به من اطلاع داده شده که مجوز دسترسی امنیتی‌ام در دست بررسی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید