صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
کد خبر: 15718
گزارشگر: 213
۸۲۳
۰
۰
۱
المیادین گزارش داد

توقف مذاکرات عربستان با انصارالله یمن

توقف مذاکرات عربستان با انصارالله یمن
رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله از توقف مذاکرات با عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، روز شنبه از توقف مذاکرات با عربستان که رهبری ائتلاف عربی را برعهده دارد، خبر داد و گفت، آمریکا در این مذاکرات مانع‌تراشی می‌کند.

 المیادین در این باره گزارش داد، صنعا پیشنهاد سعودی را در ژانویه گذشته دریافت کرده بود که در ازای تمدید آتش‌بس و اجازه از سرگیری صادرات نفت یمن، حقوق یک سال کارمندان به ریال سعودی پرداخت شود.

بر اساس اطلاعات المیادین، صنعا "خواستار برداشته شدن دست عربستان از صادرات نفت یمن و توانمندسازی یمنی‌ها از طریق حق ثروت‌شان شده بود."

مقامات صنعا تأکید کردند که «درآمدهای حاصل از صادرات نفت یمن برای پوشش پرداخت حقوق همه کارکنان یمنی کافی است.»

به گزارش ایسنا، تابستان گذشته، صنعا به شرکت‌های خارجی فعال در یمن نسبت به ادامه حمایت از «ائتلاف متجاوز و مزدوران آن در غارت نفت و ثروت‌های طبیعی مردم یمن» هشدار داد و متعهد شد که کشتی‌ها و بنادری را که این نفت را به سرقت می‌برند، در «یک تصمیم ملی برای حفظ ثروت مردم یمن» هدف قرار خواهد داد.
--------------

بیشتر بخوانید

آمریکا «منابع مالی حوثی»ها را تحریم کرد

------------------------------
در این راستا مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید گفت: مذاکرات در مرحله واگذاری حقوق از ثروت نفت و گاز ما متوقف شده و طرف سعودی حاضر بود آن را از خود پرداخت کند نه از ثروت نفت و گاز ما.

وی افزود: آنچه طرف سعودی می‌خواهد این است که ثروت نفتی ما را بدزدد و به بانک ملی عربستان منتقل کند و سپس به کارمندان ما صدقه بدهد و این چیزی است که ما رد کردیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: این طرف آمریکایی بود که در دوره گذشته به عربستان اصرار کرد از پرداخت قبوض خودداری کند.

المشاط خاطرنشان کرد: به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم در هر خانه یمنی دشمنی ایجاد نکند، زیرا با جلوگیری از پرداخت حقوق کارمندان، بیش از ۱۰ میلیون یمنی از آن متنفر خواهند شد.

رئیس شورای عالی سیاسی صنعا قول داد «از دشمن حقوق‌شان را بگیرد».

هشتم آوریل گذشته، یک هیئت رسمی عربستانی پس از ورود به صنعا، با رهبران «انصارالله» با حضور هیئتی عمانی درباره پرونده بشردوستانه و آتش بس در یمن و آغاز روند جامع سیاسی یمن گفت‌وگو کرده بود./


https://www.asianews.ir/u/b3o
اخبار مرتبط
محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان، در جریان دیدار رسمی با اردوغان پشت فرمان خودروی توگ (اولین برند خودروسازی ترکیه)‌ نشست و‌ اردوغان را تا محل اقامتش رساند.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از ممنوع‌الخروجی رائفی‌پور در عربستان بود، او گفت که از دلیل ممنوعیت خروج خود بی‌خبر بوده است.
گسترش روابط تجاری ایران و عربستان می تواند به تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی ایران کمک کند و به تسهیل تجارت با دیگر کشورهای منطقه منجر شود.
آمریکا روز پنجشنبه ۲۰ خرداد چندین عضو یک شبکه قاچاق را که مدعی است میلیون‌ها دلار برای حوثی های یمن تهیه می‌کند، تحریم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید