صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
کد خبر: 15876
گزارشگر: 2
۱۷۸۴
۱
۰
۳
شرکت پستی

با تاخیر تیپاکس چه کنیم؟

با تاخیر تیپاکس چه کنیم؟
این روزها در فضای مجازی و بین مردم موارد زیادی از نارضایتی نسبت به شرکت پستی تیپاکس به چشم می خورد.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ همانطور که می‌دانید در کنار اداره پست، شرکت‌های خصوصی متعددی اقدام به ارائه خدمات ارسال و تحویل بسته با نرخ‌های متفاوت و امکانات بیشتر نموده‌اند. هرچند که همچنان انتخاب اول و مورد اعتماد مردم اداره پست است اما شرکت‌های خصوصی مانند تیپاکس با تبلیغات گسترده و ارائه امکانات متنوع در راستای جلب اعتماد و رضایت عمومی گام برداشته‌اند.
با این وجود زمزمه‌های از بروز خسارات و نارضایتی از سوی مردم نسبت به شرکت‌های پستی خصوصی به چشم می‌خورد. سوال همگی آن‌ها این بوده است که چگونه از تیپاکس شکایت کنیم و در ادامه بتوانیم مطالبه ضرر و زیان نماییم.
هر چند بزرگ‌ترین سهم شکایات از تیپاکس در خصوص تاخیر در دریافت مرسولات از سوی مشتری با توجه به زمان اعلامی می‌باشد اما با این وجود گاهی تخلفات تیپاکس فراتر از تاخیر و به صورت جرم درمی‌آید.

شرکت تیپاکس و خدمات آن

تیپاکس مدعی است تا با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه پست خصوصی به عنوان بزرگترین مرجع و پیشگام در این عرصه، منتخب مردم بوده است.
خدمات پستی تیپاکس به سه روش تلفنی، مراجعه آنلاین به سایت و یا حضور در دفاتر نمایندگی منتخب در شهرهای مختلف صورت می‌پذیرد. پس از قبول مرسوله و انتخاب بازه زمانی ارسال متناسب با زمان مشتری تحویل‌گیرنده، با رعایت نکات ایمنی لازم پروسه ارسال این بسته‌ها آغاز می‌شود.
یکی دیگر از امکانات تیپاکس کد رهگیری ویژه هر مرسوله است که به کمک آن و در سایت تیپاکس امکان پیگیری وضعیت بسته برای مردم وجود دارد.
تیپاکس نیز مانند سایر مراجع پستی بسته‌های خود را در دو حالت پیشتاز با سرعت و قیمت بالاتر و عادی ارسال می‌نماید. در صورتی که آدرس گیرنده خارج از محدوده فعالیت تیپاکس باشد، گیرنده باید شخصا برای دریافت بسته خود به شعبه تیپاکس شهر خود مراجعه کند یا با پرداخت هزینه، از طریق پیک یا آژانس، بسته خود را تحویل بگیرد.
پس از ارسال محموله خود از طریق تیپاکس، یک قبض حاوی اطلاعات محصول، نام و مشخصات و آدرس فرستنده و گیرنده، کد رهگیری و هزینه ارسال به شما تحویل داده می‌شود. همچنین امکان پرداخت هزینه ارسال توسط تحویل‌گیرنده درب منزل نیز وجود دارد.

تاخیر و سایر دلایل شکایت از شرکت تیپاکس

چندی پیش ویدیوهای مختلفی توسط کاربران اینترنتی در در فضای مجازی پخش شد که ماموران بارگیری و ارسال مرسوله، تمامی بسته‌ها را بدون توجه به ماهیت داخل آن و با بی احتیاطی فراوان حمل و گاهی پرت می‌کنند! سپس در میان نظرات مشاهده شد که تیپاکس بسیاری از بسته‌ها را در زمانی خارج از زمان اعلام شده و عرفا بسیار دیرتر به دست مشتری رسانده است. این بازه زمانی از ۳ تا ۷ روز بیشتر و گاهی حتی به یک ماه کشیده است.
این تاخیر باعث می‌شود تا مشتریان مجموعه تیپاکس با مشکلات فراوانی در زمانبندی خود مواجه شوند. چه بسا بسیاری از مرسولات ضروری و مقید به زمان خاص خود می‌باشد. بسیاری از مواقع محتویات بسته مربوط به مسائل کاری و غیره است که در صورت حتی یک روز تاخیر ضرر فراوانی به مشتری وارد می‌شود.
مشتریان تیپاکس اعلام کرده‌اند که بارها با گزارش سفیران این شرکت مواجه شده‌اند که به جای تحویل مرسولات درب منزل با اعلام نبودن مشتری بسته‌ها را به دفتر نمایندگی برگردانده‌اند و حالا مشتریان باید وقت و هزینه بیشتری را صرف مراجعه حضوری و دریافت بسته خود نمایند.
گم شدن بسته‌های مشتریان، عدم پاسخگویی درست واحد پشتیبانی و ورود خسارت سنگین به محتویات مرسولات بدون در نظر گرفتن بیمه مناسب مهم‌ترین دلایلی است که مردم را به سمت شکایت از تیپاکس سوق می‌دهد.

دلایل شکایت از تیپاکس

راه‌های شکایت از مجموعه پستی تیپاکس

شکایت داخلی در تیپاکس

  • پیش از هرگونه اقدام حقوقی ابتدا می‌توانید با واحد پشتیبانی تیپاکس تماس حاصل نموده و به کارشناسان این شرکت متصل شوید. تماس با مرکز پشتیبانی به شماره 0218475 امکان پذیر می‌باشد.
  • ثبت شکایت آنلاین در سایت تیپاکس و پیگیری از آن طریق نیز امکان پذیر است.

شکایت خارجی در مراجع قضایی

  • اگر از طریق پیگیری مجموعه تیپاکس به جایی نرسیدید، اقدامات حقوقی لازم می‌تواند به حل مشکل شما کمک نماید. با توجه به میزان ارزش بسته شما معمولا مرجع قضایی صالح به رسیدگی شورای حل اختلاف می‌باشد. شما باید به شعبه‌ای از شورای حل اختلاف که در محدوده شعبه مورد شکایت تیپاکس قرار دارد، مراجعه نمایید.
  • حسب مورد ممکن است جبران ضرر و زیان وارده به شما بیشتر از ۲۰ میلیون تومان باشد، پرونده به دادگاه عمومی صالح ارجاع داده می‌شود.
  • همچنین در مواردی ممکن است در کنار ورود خسارت، از سوی کارکنان تیپاکس جرایم نظیر خیانت در امانت، توهین و فحاشی یا ضرب و جرح صورت بگیرد که نیاز به طرح شکایت در دادسرا و دادگاه کیفری دارد.

شکایت از تیپاکس در مراجع قضایی

در هر صورت طرح شکایت حقوقی و کیفری نیازمند تکمیل مراحل زیر است:

  1. تنظیم دادخواست یا شکواییه با استناد به مدارک و شواهد به صورت تخصصی و زیر نظر وکیل متخصص انجام شود. چرا که هرگونه ایراد در تنظیم اوراق قضایی و یا استناد به مدارک اشتباه حق شما را برای شکایت از تیپاکس ضایع می‌کند.
  2. ثبت دادخواست یا شکواییه توسط دفاتر الکترونیک خدمات قضایی.
  3. تعیین جلسه رسیدگی و ابلاغ آن در سامانه ثنا.
  4. حضور در جلسه رسیدگی با همراهی وکیل، ارائه لایحه و دفاعیات.
  5. صدور حکم و اجرای آن.

توجه داشته باشید که برخلاف شکایت داخلی از طریق خود شرکت تیپاکس، طرح شکایت در مراجع قضایی نیاز به دانش حقوقی و آگاهی کامل دارد. به همین جهت در این زمینه پیش از هر اقدامی حتما مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی یا آنلاین دریافت نمایید.

https://www.asianews.ir/u/b7y
اخبار مرتبط
عدم اقدام حقوقی مناسب، حقوق شما را در معرض تضییع قرار می‌دهد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۳/۰۱/۱۱
0
0
0

به سازمان مقررات رادیویی سامانه ۱۹۵ شکایت کنید و پست اول فاخر ایرانیان که بالامجموعه تیپاکس هست رو انتخاب کنید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید