صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
کد خبر: 16109
گزارشگر: 213
۷۲۳
۰
۰
۱
در تگزاس

نفت توقیف شده ایران تخلیه شد

نفت توقیف شده ایران تخلیه شد
رسانه معروف آمریکایی نوشت تخلیه نفتکشی که مدت‌هاست مظنون به حمل نفت خام توقیف شده ایران است روز شنبه ۲۸ مرداد در نزدیکی تگزاس آغاز شد.
به گزارش آسیانیوز، آسوشیتدپرس بر اساس اطلاعات شرکت‌های ردیابی گزارش داد که تخلیه نفتکشی که مدت‌هاست مظنون به حمل نفت خام توقیف شده ایران است روز شنبه ۲۸ مرداد در نزدیکی تگزاس آغاز شد.

این خبرگزاری در اولین ساعات روز یکشنبه ۲۹ مرداد نوشت که داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که نفتکش سوئز راجان با پرچم جزایر مارشال در حال انتقال نفت خود از طریق انتقال کشتی به کشتی، به نفتکش دیگری به نام «مستر فرات» در نزدیکی گالوستون در ایالت تگزاس است.

این خبرگزاری افزود که این اقدام به احتمال زیاد، منجر به تخلیه کامل محموله نفت نفتکش سوئز راجان می‌شود.

چند ماه پیش، فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه خبر داد که مقام‌های آمریکایی نفتکش سوئز راجان را که از ایران عازم چین بود مصادره کردند. بر اساس این گزارش‌، این نفتکش محموله‌ای از نفت تحریم‌شده ایران را بارگیری کرده بود.

همچنین فایننشال‌تایمز درباره توقیف نفتکشی به نام «ادونتیج سوئیت»که به سوی آمریکا می‌رفت، نوشت که توقیف این نفتکش، اقدامی «تلافی‌جویانه» از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف نفتکش سوئز راجان بوده است.

آسوشیتدپرس نوشت که سرنوشت محموله سوئز راجان در شرایط افزایش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن و حتی با وجود توافق برای آزادسازی شش میلیارد پول بلوکه‌شده جمهوری اسلامی در کره جنوبی، در وضعیت نامعلومی قرار داشت.

پیش از این، علی فدوی جانشین فرمانده سپاه در واکنش به احتمال تخلیه نفتکش توقیف شده ایران گفته بود که «اگر دشمنان حماقت کرده و آن را تخلیه کنند، مقابله به‌مثل خواهیم کرد.»

اما آمریکا در روزهای اخیر حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس را برای جلوگیری از توقیف نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری افزایش داده است.

روز چهارشنبه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از اعزام جنگنده‌های اف-۳۵اس به منطقه «برای بازدارندگی از برخی اقدامات تهدید آمیز ایران» خبر داد.

قبل از آن نیز اعلام شد که سه هزار نیروی نظامی آمریکا با ناوهای جنگی از دریای سرخ عبور کردند و وارد منطقه خاورمیانه شدند.

در سال‌های اخیر ایران به ویژه سپاه پاسداران به حملات پهپادی و خرابکارانه به کشتی‌های تجاری نیز متهم شده است.

جنجال‌ها بر سر نفتکش سوئز راجان در فوریه ۲۰۲۰ آغاز شد که گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» اعلام کرد که این نفتکش مشکوک به حمل نفت خام ایران از پایانه صادراتی نفت در جزیره خارک است.

این نفتکش برای ماه‌ها در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور توقف کرده بود و سپس بدون هیچ توضیحی به سمت خلیج مکزیک حرکت کرد.

آسوشیتدپرس نوشت که تحلیل‌گران معتقدند که محموله کشتی احتمالا توسط مقامات آمریکایی توقیف شده، اگرچه هنوز هیچ سندی از دادگاه در زابطه با کشتی سوئز راجان ارائه نشده است./
https://www.asianews.ir/u/bed
اخبار مرتبط
آمریکا ناوگروه آماده آبی‌خاکی «باتان» حامل نیروهای واکنش سریع تفنگداران دریایی را روانه خلیج فارس کرده است.
جو بایدن در ۱۸ آگوست، میزبان، نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی، به عنوان اولین نشست مستقل بین رهبران سه کشور خواهد بود.
شکست جو بایدن از سوی رئیس جمهور پیشین ایالات متحده قطعی اعلام شد!
ائتلاف نیروهای دریایی به رهبری آمریکا، به کشتی‌های تجاری که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند، هشدار داد که از آب‌های سرزمینی ایران دور بمانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید