صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 16243
گزارشگر: 2
۹۹۰
۰
۰
۱
سفر به ترکیه

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟
بهترین زمان برای سفر به ترکیه اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. در واقع فصل بهار و پاییز را می توان مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه دانست. اگر هوای گرم و خنک بهاری را دوست دارید، بهار را انتخاب کنید و اگر رنگ های درختان پاییزی را با بادهای سرد را می پسندید، در پاییز به ترکیه سفر کنید.

در این زمان می‌توانید در بهترین رستوران های استانبول خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی را نوش جان کنید و به دلیل هوای معتدل، در فضای بیرونی رستوران‌ها بنشینید و از مناظر و زیبایی‌های این شهر لذت ببرید.
اگر برای خرید می‌خواهید به استانبول سفر کنید بهتر است در ماه‌هایی از سال که اجناس مغازه‌ها از قیمت‌های مناسبی برخوردار هستند به این شهر بروید و می‌توانید با هزینه‌های کمتر خریدهای بیشتری را انجام دهید و یا اگر برای بازدید از مکان‌های مختلف و مراکز دیدنی این شهر به آن سفر می‌کنید، بهتر است در زمان‌هایی به استانبول بروید که این شهر از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار باشد و یا نسبت به مواقع دیگر در سال، جمعیت کمتری از بازدید کنندگان در شهر باشند و با ترافیک کمتری مواجه شوید.
بسیاری از گردشگران معتقدند که در بهار به خصوص در فروردین، بهترین زمان سفر به استانبواست. در این ماه از سال، فستیوال‌ها و برنامه‌های مفرح در استانبول برگزار می‌شود که می‌توانید از این رویدادها نیز لذت ببرید. با این حال، اگر برنامه‌های مسافرت شما برای سفر به استانبول در فصل بهار تنظیم نشد، پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های خود را به فصل پاییز موکول کنید و بازدید از شهر را در این فصل از دست ندهید. منظره پاییزی نقاط مختلف شهر استانبول، زیبایی‌های خارق ‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.
اگر فصول پاییز و بهار را برای مسافرت انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ساعات اولیه روز و یا غروب به دیدن شهر بروید تا بتوانید از زیبایی‌های شهر نهایت لذت ببرید. اما اگر فصل تابستان را برای گشت و گذار در استانبول انتخاب کردید، به این نکته توجه داشته باشید که آب و هوای این شهر در فصل تابستان می‌تواند به حد آزاردهنده‌ای گرم باشد و باعث شود سختی‌های بسیاری را تحمل کنید.
بهتر است بدانید که ساعات کاری برخی از مراکز دیدنی استانبول نظیر مسجد ایاصوفیه، آکواریوم فلوریا استانبول و دیگر دیدنی‌های استانبول با یکدیگر متفاوت می‌باشد و بنابراین سعی کنید قبل از این که اقدام به گشت و گذار کنید، به نحوی از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

خرید بلیط استانبول

بهترین زمان خرید بلیط استانبول

زمان خرید بلیط استانبول نقش مستقیم در قیمت بلیط هواپیما دارد. درمجموع قبل و بعد از ایام تعطیلات، اواسط هفته، ۱۰ الی یک هفته مانده به زمان پرواز و همچنین پروازهای نیمه شب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول هستند.
روزهای وسط هفته در استانبول از دوشنبه تا جمعه و روزهای پایانی هفته از جمعه تا یکشنبه می‌باشند. به طور معمول قیمت بلیط در اواسط هفته ارزان‌تر از شنبه و یکشنبه است. از این رو اگر می‌توانید تاریخ پروز خود را جا به جا کنید و در این روزها پرواز خود را رزرو کنید.
تعطیلات کریسمس، تعطیلات نوروز، اعیاد مذهبی و … از ایام پیک سفر به شمار رفته و قیمت بلیط در این ایام گرانتر از سایر روزهای سال است. پس اگر محدودیت زمانی ندارید روزهای غیر تعطیل می‌توانند بهترین زمان برای خرید بلیط تهران استانبول باشند.
هنگام خرید بلیط هواپیما به ساعت پرواز هم دقت کنید. به طور معمول پروازهایی که در ساعات نیمه شب انجام می‌شوند ارزان‌تر از پروازهای وسط روز هستند. با توجه به امکانات فرودگاه استانبول، شما درهر ساعت از شبانه روز که برسید می‌توانید با وسیله نقلیه خود را به هتل محل اقامتتان برسانید.
در فلایت گیت می توانید می‌توانید بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت را با تخفیف بیشتر از سایر شرکت ها خریداری کنید.

ارزان ترین زمان برای سفر به استانبول

در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و شرایط آب و هوایی بارانی و برفی می توانید ارزان ‌ترین پروازها و هتل‌ها را در استانبول پیدا کنید. با وجود این که ژانویه و تعطیلات کریسمس زمان مناسبی برای سفر به ویژه برای اروپاییان است، اما هزینه‌ها معقول است. بهترین هتل های استانبول را در زمستان و به ویژه پس از تعطیلات سال نو، با قیمت‌های بسیار پایین می توان رزرو کرد. استانبول جذابیت‌های گردشگری متنوع و فراوانی دارد و در این فصل از سال هم می‌توان در این شهر لذت برد.
قطعا نمی‌توان انتظار داشت که در این فصل در سواحل شنا کرد و یا آفتاب گرفت اما به جای آن می‌توان در مراکز خرید سرپوشیده فراوان شهر به گشت‌وگذار پرداخت و یا از جاهای دیدنی مانند منطقه‌ی سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد، کاخ‌های توپکاپی، مرمر و… و موزه‌های فراوانی که در محیط‌های سرپوشیده قرار دارند، دیدن کرد و هم‌چنین علاوه بر خرید در بازار بزرگ و سنتی شهر، به تماشای تاریخ ترکیه پرداخت.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید چه فصلی است؟

بسیاری از افراد علاوه بر گردش در استانبول به خرید پوشاک نیز می‌پردازند، اگر می‌خواهید خریدهای زیادی را در این شهر انجام دهید بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بتوانید راحت‌تر و به صورت مقرون‌ به‌ صرفه خریدهای خود را انجام دهید. در استانبول جزو شهرهایی است که می‌توانید بسیاری از مارک‌ها، برندها و پوشاک مختلف را در آن ببینید و خرید کنید. فروشگاه‌ها و مغازه‌های استانبول اجناس بسیار با‌کیفیتی را ارائه می کنند و به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید به این شهر سفر می‌کنند.
برای آن که بتوانید با بهترین قیمت خریدهای خود انجام دهید، بهتر است زمانی به استانبول سفر کنید که جمعیت توریست‌ها در این شهر کم باشد، چرا‌که افزایش جمعیت توریست‌ها هم باعث سردرگمی شما خواهد شد و هم ممکن است باعث شود به دلیل تقاضای بسیار مردم، قیمت برخی اجناس بالا رفته باشد.
اما اگر به دنبال زمانی هستید که اجناس تخفیف بیشتری خورده باشند و حراجی‌های بیشتری در دسترس باشد، هفته اول آگوست بهترین زمان برای خرید از حراجی‌های تابستانه است. همچنین زمان اوج حراجی‌های زمستانه بین اواسط دسامبر و اوایل ماه ژانویه است. از طرفی اگر در آخر فصل‌های مختلف اقدام به خرید از فروشگاه‌های استانبول نمایید، می‌توانید با اجناسی که تخفیف خوبی خورده‌اند را مشاهده نمایید.

https://www.asianews.ir/u/bml
اخبار مرتبط
دیگر مثل سال‌های گذشته، شهرهای توریستی ترکیه محدود به استانبول و آنتالیا نیستند. مردم سراسر جهان بیشتر از گذشته با این کشور آشنا شده‌اند و در سال‌های اخیر، دیگر شهرهای ترکیه با ساخت امکانات رفاهی و تفریحی، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید