صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
کد خبر: 16621
گزارشگر: 2
۶۰۱
۰
۰
۱
فواید بیمه عمر

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری – فواید بیمه عمر

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری – فواید بیمه عمر
بیمه عمر یکی از بیمه های پر مزیت است که برای تمامی افراد به ویژه کودکان و بازنشستگان توصیه می گردد. برای اطلاع از تمامی مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

حتماً تاکنون نام بیمه عمر را شنیده‌اید. بیمه عمر نوعی بیمه است که از آن به‌عنوان یک پشتیبان مالی برای آینده یاد می‌شود. همچنین این بیمه با نام‌های دیگری همچون بیمه آتیه، بیمه آینده‌ساز یا بیمه زندگی نیز شناخته می‌شود؛ لازم به توضیح است که قبل از خرید این بیمه باید حتما با تمامی مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری به خوبی آشنا باشید، لذا در این مقاله به طور کامل در مورد تمامی مزایا و فواید این بیمه توضیح داده شده است.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یک قرارداد کاملاً معتبر است که در آن بیمه‌گر متعهد می‌شود در صورت فوت فرد بیمه‌شده، مبلغ معینی را به ذی‌نفعان پرداخت کند. همچنین براساس نوع قرارداد، رویدادهای دیگری همچون بیماری‌های لاعلاج یا وخیم نیز می‌توانند موجب پرداخت مبلغ بیمه شوند.
بیمه عمر یکی از زیرمجموعه‌های بیمه اشخاص بوده و یکی از انواع بیمه‌های درمان نیز محسوب می‌شود. این بیمه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، یک روش بسیار مناسب بوده و به‌عنوان یک پشتیبان مالی قوی برای آیندۀ خانواده در نظر گرفته می‌شود.
همان‌طورکه می‌دانید، امروزه با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی جامعه، همۀ افراد به‌نوعی در تلاش‌‌اند تا پس‌اندازی مطمئن برای خود و خانواده‌شان تامین کنند. ازاین‌رو شرکت‌های بیمه با ارائه خدماتی همچون بیمه عمر، بخش بزرگی از نگرانی افراد دربارۀ پس‌انداز آینده را برطرف کرده و سودی کاملاً تضمینی را به افراد متقاضی دریافت بیمه ارائه می‌دهند.

مزایای بیمه عمر

در بخش قبل، بیمه عمر را به‌طورکلی معرفی کردیم. اما مزایای بیمه عمر چیست و برخورداری از این بیمه چه فایده‌ای برای افراد دارد؟ در این بخش به معرفی‌ مهم‌ترین مزایای بیمه عمر پرداخته‌ایم:

قابلیت تعیین مدت‌زمان بیمه توسط بیمه‌گذار

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دغدغۀ زندگی و آیندۀ خود و خانواده‌تان را دارید، حتماً تاکنون به سرمایه‌گذاری در بیمه عمر فکر کرده‌اید. بسیاری از بیمه‌گذارها برای استفاده از سرمایۀ اندوخته بیمه عمر در سال‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و دربارۀ این‌که به چه میزان مبلغی و در چه زمانی احتیاج خواهند داشت می‌اندیشند. جالب است بدانید که فرد بیمه‌گذار براساس صلاحدید خود می‌تواند مدت‌زمان بیمه عمر را تعیین کند. پس هیچ اجباری برای خرید این بیمه برای مدت‌زمانی معین وجود ندارد.

امکان دریافت وام با بیمه عمر

یکی از بهترین مزایای بیمه عمر این است که فرد بیمه‌گذار پس از گذشت دو سال از بیمه یا حتی پس از ماه ششم (البته در بعضی از شرکت‌های بیمه‌گر)، می‌تواند تا سقف ۹۰ درصد از سپردۀ خود را وام بگیرد. میزان بهرۀ این وام نیز به میزان سودی که شرکت بیمه در سال گذشته به بیمه‌گذار پرداخت کرده‌است بستگی دارد.

بهترین بیمه عمر

امکان بازخرید بیمه عمر زودتر از زمان مقرر

یکی دیگر از مزایای مهم بیمه عمر این است که بیمه‌گذار می‌تواند بیمۀ خود را زودتر از موعد مقرر بازخرید کند. تنها شرطی که برای این کار وجود دارد این است که بیمه‌گذار از سال دوم بیمه‌ای به بعد، برای دریافت مبلغ اقدام کند.

قابلیت تعیین روش‌های پرداخت حق بیمه توسط بیمه‌گذار

یکی دیگر از مزایای بیمه عمر این است که فرد بیمه‌گذار می‌تواند روش پرداخت حق بیمه را هنگام خرید بیمه عمر تعیین کند. بر این اساس، فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود، بهترین شیوۀ پرداخت را انتخاب کرده و طبق آن پیش برود. روش‌های متداول پرداخت حق بیمه نیز به شرح زیر هستند:

  • پرداخت به‌صورت یکجا؛
  • پرداخت دوماهه؛
  • پرداخت شش‌ماهه؛
  • پرداخت سالیانه.

دریافت سود تضمینی

یکی از دغدغه‌های اصلی بیمه‌گذار هنگام خرید بیمه عمر، مربوط به عدم اعتماد به فعالیت مداوم و مستمر شرکت بیمه در آینده است. اما بیمه عمر با در نظر گرفتن سود تضمینی برای بیمه‌گذاران، این دغدغه را برطرف کرده‌است. به‌طوری‌که نرخ سود این بیمه در دو سال اول برابر با ۱۶ درصد، در دو سال دوم برابر با ۱۳ درصد و در سال‌های بعد برابر با ۱۰ درصد خواهد بود.

هماهنگی بین تورم و بیمه عمر

مسئله تورم یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در کشور ایران وجود دارد. درواقع بالا رفتن تورم در کشور ما به امری بدیهی تبدیل شده‌است و متاسفانه بالا رفتن تورم، کاهش ارزش سپرده‌های بانکی را به‌دنبال دارد. اما خبر خوب این است که این موضوع درمورد بیمه عمر صدق نمی‌کند، زیرا:

  • هرساله با توجه به میزان تورم، حق بیمأ بیمه‌گذاران بین ۵ الی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
  • امکان افزایش یافتن حق بیمه و ثابت ماندن مبلغ سرمایه فراهم شده‌است.
  • درصد افزایش حق بیمه بیش از درصد افزایش سرمایۀ فوت است.

موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید این بیمه نامه برای تمامی افراد می باشد، برای مطالعه و بررسی کامل تمامی مزایا و فواید این بیمه نامه می توانید به صفحه بررسی تمامی مزایای بیمه زندگی در لینک قرار داده شده مراجعه فرمایید.

Insurance

مزایای بیمه عمر برای کودکان

تقاضا برای بیمه عمر کودکان تا چند سال گذشته چندان رایج نبود، اما امروزه افراد زیادی نسبت‌به مزایای این نوع بیمه برای کودکان آگاه شده‌اند. در این بخش از مقاله، قصد داریم برخی از مهم‌ترین پوشش‌ها و مزایای بیمه عمر برای کودکان را معرفی کنیم:

  • بیمه فوت شامل پوشش سرمایۀ فوت ناشی از حادثه و فوت عادی است؛ به‌طوری‌که اگر بیمه‌گذار به دلیل حادثه، بیماری یا بدون هیچ دلیل خاص و به‌صورت عادی فوت کند، شرکت بیمه موظف به پرداخت سرمایۀ تعیین‌شده به ذی‌نفعان خواهد بود.
  • مزیت مهم دیگری که بیمه عمر از آن برخوردار است، در رابطه با پوشش بیماری‌های خاص بوده و به موجب آن، درصورتی‌که بیمه‌گذار دچار یکی از این بیماری‌ها شود، شرکت بیمه براساس بیمه‌نامه، موظف به پرداخت سرمایه خواهد بود.
  • حفظ سرمایه یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر کودکان محسوب می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید، امروزه حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از قبیل بورس، مسکن و... میان مردم رواج یافته‌اند، اما این حوزه‌ها بسیار پرریسک بوده و خطر از بین رفتن سرمایه در آن‌‌ها وجود دارد. اما با سرمایه‌گذاری در بیمه عمر، سرمایۀ شما به هیچ عنوان هدر نخواهد رفت و هیچ نوع ریسکی نیز آن را تهدید نمی‌کند.
  • یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بیمه عمر، برخورداری از سود بسیار بالا است. این سود بالا محدودیت سنی نداشته و برای تمام افراد اعم از کودکان، بزرگسالان و بازنشستگان قابل دریافت است. بنابراین بیمه عمر می‌تواند یک سرمایۀ بسیار عالی برای کودکان در نظر گرفته شود.

مزایای بیمه عمر بازنشستگی

در بسیاری از کشورهای جهان، افراد بازنشسته دیگر دغدغۀ تأمین معاش خود را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا این افراد دوران بازنشستگی لذت‌بخشی را تجربه کنند. اما دوران بازنشستگی در ایران به دلیل وجود مشکلات اقتصادی متعدد، معمولاً به‌سختی سپری می‌شود. اما خبر خوب این است که بیمه عمر توانسته این مشکل را به‌خوبی برطرف کند.
دریافت بیمه‌های تأمین اجتماعی در سراسر دنیا به داشتن حداقل ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه نیاز دارد، اما در بیمه عمر افراد می‌توانند با تنها ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، بازنشسته شده و از مزایای بیمه عمر بازنشستگی بهره‌مند شوند. بیمه عمر دارای دو بخش سرمایه‌گذاری و پوشش‌های بیمه‌ای است.
در این بین، بخش سرمایه‌گذاری شامل پرداخت سود تضمینی و مشارکتی، پرداخت وام بدون ضامن و پرداخت سرمایه اندوخته بوده و بخش بیمه‌ای شامل پوشش‌هایی درزمینۀ بیماری‌های خاص؛ فوت در اثر حادثه؛ از کارافتادگی؛ پوشش فوت و پوشش مخصوص سرطان است. ضمن این‌که در پوشش سرمایه‌گذاری، افراد می‌توانند کل سرمایۀ خود به همراه سود تعلق‌گرفته به آن را به‌صورت یکجا یا در قالب مستمری دریافت کنن؛ شایان ذکر است که برای بهره مندی از تمامی مزایای بیمه عمر در زمان بازنشستگی باید حتما در خرید بیمه عمر دقت بالایی به خرج دهید، زیرا بیمه بازنشستگی در شرکت های مختلف با هم تفاوت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود به مطلب بیمه بازنشستگی در لینک: https://bimeh-ma.com/retirement-insurance/ مراجعه فرمایید..

سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری با بیمه عمر

در این مطلب، دربارۀ مزایای بیمه عمر و همچنین درمورد بیمه عمر برای کودکان، بزرگسالان و بازنشستگان صحبت کردیم. این بیمه مزایای متعددی برای افراد داشته و می‌تواند به‌صورت یک سرمایۀ مطمئن در نظر گرفته شود.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/cuz
اخبار مرتبط
بیمه عمر یکی از انواع بیمه نامه های اشخاص می باشد که روند پس انداز و سرمایه گذاری در این بیمه نامه در کنار سایر مزایای بیمه نامه ای توانسته این بیمه نامه را به یکی از بیمه نامه های پر طرفدار تبدیل نماید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید