صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۲
کد خبر: 17073
گزارشگر: 464
۸۱۶
۱
۰
۱۳
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات

چطور پدرخوانده سیلیکون ولی جایزه چارلز استارک دریپر را از آن خود ساخت

چطور پدرخوانده سیلیکون ولی جایزه چارلز استارک دریپر را از آن خود ساخت
اگر بخواهیم قدردان توسعه دهندگان تکنولوژی هایی چون وای فای و بلوتوث باشیم بی شک باید از شرکت Atheros Communications نام ببریم.


 
آسیانیوز - شرکتی که در سال ۲۰۱۱ از سوی Qualcomm به مبلغ تقریبی ۳.۱ میلیارد دلار خریداری شد و برای کوالکام امکان حضور در بازار تکنولوژی های بی سیم را فراهم کرد. خریدی که باعث شد از آن زمان به ویژه با معرفی تکنولوژی‌های بی‌سیم در مجموعه تراشه‌های Snap dragon برای تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوش مصنوعی، Qualcomm به پیشرفتی بزرگ در این صنعت دست یابد.

در این بین نقش رئیس مؤسس و هیأت مدیره Atheros، یعنی جان لروی هنسی (John Leroy Hennessy) بر کسی پوشیده نیست. او که هفتاد و یکمین سال زندگیش(متولد ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۲) را سپری می کند اکنون ریاست هیأت مدیره آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) را بر عهده دارد.

جان هنسی پدرخوانده سیلیکون ولی

 

"جان هنسی پدرخوانده سیلیکون ولی است" این جمله ای بود که مارک لوول آندرسن کارآفرین و سرمایه دار حوزه فناوری های دیجیتال در فوریه ۲۰۱۱، در جمع ۱۲ نفر از اعضای جامعه تجاری منطقه خلیج سان فرانسیسکو در حضور استیو جابز، زاکربرگ، و رؤسای سیسکو، اوراکل، توئیتر(ایکس)، نتفلیکس، یاهو و دیگر اعضا بر سر میز شام با رئیس جمهور اوباما گفته بود.

هنسی در سال ۱۹۷۳مدرک لیسانس خود را از دانشگاه ویلانوا و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه استونی بروک که رتبه علمی آن 396 جهان می باشد در سالهای ۱۹۷۵ و ۱۹۷۷ دریافت کرد. جان هنسی۱۶ سال ریاست دانشگاه استنفورد را در کارنامه علمی خود دارد. مشاور شرکت مایکروسافت بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶، عضو هیأت مدیره سیسکو بین سالهای۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸، و عضو هیأت مدیره شرکت گوگل از سال ۲۰۰۴ تاکنون می باشد. هنسی تا کنون۸ کتاب به چاپ رسانده است که آخرین آن با عنوان معماری کامپیوتر ویرایش ششم است که مربوط به سال ۲۰۱۸ می باشد.

جایزه دوسالانه دریپر

 

جایزه Draper به افتخار نام چارلز استارک دریپر، "پدر ناوبری اینرسی"، از سوی آکادمی ملی مهندسی ایالات متحده هر دو سال یکبار به افرادی اعطا می شود که در پیشرفت علوم مهندسی نقش ارزنده ای را ایفاء می نمایند.

در سه دوره قبلی در سال ۲۰۱۶ به ویتربی، برای توسعه الگوریتم Viterbi، و تأثیر تحول آفرین آن بر ارتباطات بی سیم دیجیتال، در سال ۲۰۱۸ به بیارن استروستروپ، برای مفهوم سازی و توسعه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، در سال ۲۰۲۰، به فرشیت و ویلسون برای اختراع، توسعه، و تجاری سازی مواد شیمیایی تقویت شده برای ساخت دستگاه های میکروالکترونیک این جایزه اعطاء شده است.

اما سال گذشته جایزه دریپر به طور مشترک به استیو فربر، دیوید پترسون، سوفی ویلسون و جان هنسی برای اختراع، توسعه و اجرای تراشه های رایانه ای با مجموعه دستورات کاهش یافته(RISC) اعطاء گردید.

جان هنسی چه در جوامع علمی و چه در رهبری اجرایی شرکت های بزرگ چهره شناخته شده ای می باشد. او علاوه بر دریافت جایزه مهندسی چارلز استارک دریپر توانسته است مدال افتخار ۲۰۱۲ موسسه مهندسین برق و الکترونیک، جایزه تورینگ ACM در سال ۲۰۱۷ (مشترک با دیوید پترسون)، جایزه اکرت-ماچلی در سال ۲۰۰۱ انجمن ماشین های محاسباتی؛ جایزه مهندسی کامپیوتر سیمور کری در سال ۲۰۰۱، جایزه NEC C&C در سال ۲۰۰۴ برای دستاورد مادام العمر در علوم و مهندسی کامپیوتر را دریافت کند.

https://www.asianews.ir/u/d83
اخبار مرتبط
پروژه ساخت تلسکوپ سی متری (TMT)، به منظور دست یابی به وضوح در جستجوی نشانگرهای زیستی، کیهان شناسی و رصد شکل گیری کیهان، کهکشان ها و ستارگان می باشد که یکی از سه تلسکوپ برنامه ریزی شده جهان است که در این اندازه اقدام به ساخت آن می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
همسان
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
4
0
1

سپاسگزارم از نویسنده ودیگر گردآورندگان این گونه مطالب که امکان تامل وتفکر درباره موضوعاتی نظیر این مطلب رافراهم می‌کنند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید