صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
کد خبر: 17163
گزارشگر: 464
۶۹۸
۰
۰
۱
در انجمن فرهنگی و نیکوکاری سبزواری‌های مقیم مشهد برگزار شد؛

نقد و نگاهی به آثار پروفسور امین

نقد و نگاهی به آثار پروفسور امین
تعدادی از تألیفات پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر، در انجمن فرهنگی و نیکوکاری سبزواری‌های مقیم مشهد، ۲۷ مهرماه معرفی و نقد شد.

به گزارش آسیانیوز؛ در آغاز این برنامه، دکتر مهیار علوی‌مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری، به‌ معرفی و دسته‌بندی موضوعی تالیفات و آثار متنوع امین در رشته‌های مختلف پرداخت و آن‌ها را به چهار بخش تقسیم کرد:

کتاب‌های حقوقی که اغلب به انگلیسی است، فلسفه مانند برداشتی از مشاعر ملاصدرا، وحدت وجود در فلسفه و عرفان اسلامی و تأملات نابهنگام نیچه در فلسفه غرب، تاریخ مانند تاریخ حقوق ایران و ادبیات مانند شاهنامه امین که متمم و مکمل شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

پرفسور امین

پس از سخنرانی دکتر علوی‌مقدم، شاعر معاصر شفیق خراسانی، شعری موشح را که برای امین ساخته بود، قرائت کرد. آن‌گاه چند کتاب از تالیفات امین یعنی شاهنامه امین، قصیده اتوبیوگرافیکال او مشتمل بر اعترافات و شطحات و نیز کمدی الهی او به تتبع کمدی الهی دانته معرفی و بررسی گردید و در پایان هم کتاب فردوسی و شاهنامه تألیف پروفسور امین، توسط مهدی فقیهی نقد شد.

در این مراسم ابیاتی از شاهنامه امین به‌وسیله غلامرضا خویشاوندی و ابیاتی از قصیده اتوبیوگرافیکال امین توسط شهلا شریفی هم خوانده شد و برنامه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

https://www.asianews.ir/u/dap
اخبار مرتبط
هفته گذشته انجمن ادبی ایماژ در سرای محله عباسی در جنوب تهران، میزبان پروفسور سیدحسن امین و تعداد زیادی از اهالی ادب و فرهنگ ایران زمین بود و روز شعر و ادب را جشن گرفت.
پروفسور سیدحسن امین، فیلسوف، حقوقدان و استاد صاحب کرسی دانشگاه گلاسگو کلدونین، اخراج استادان منتقد را محکوم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید