صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۵
کد خبر: 17183
گزارشگر: 464
۵۳۱
۰
۰
۱
اجلاس رهبران شماری از کشورهای جهان؛

راه‌حلی برای ۷۵ سال درگیری اسرائیل و فلسطین

راه‌حلی برای ۷۵ سال درگیری اسرائیل و فلسطین
اجلاس رهبران شماری از کشورهای جهان، که «برای صلح» در قاهره گرد هم آمده بودند، در شرایطی بدون نتیجه به کار خود پایان داد که ابعاد بحرانی که منطقه را در بر گرفته، ممکن است هر لحظه گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش آسیانیوز؛  عمده کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواستار برقراری «آتش‌بس» میان اسرائیل و حماس شدند و با حمایت از «کمک گسترده» به غزه، بر لزوم یافتن راه‌حل قطعی برای ۷۵ سال درگیری میان اسرائیل و فلسطین تاکید کردند.

اجلاس رهبران شماری از کشورهای جهان

در این اجلاس ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خواستار «آتش‌بس فوری» شد. عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر نیز با تاکید بر «حق» فلسطینیان تاکید کرد که «تنها راه‌حل مسئله فلسطین عدالت است» و «آن‌ها باید بتوانند دولت خود را ایجاد کنند.» از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، خواستار «پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل» و «راه‌حل دو دولت» شد.

او در واکنش به دستور اسراییل برای تخلیه فلسطینیان از شمال نوار غزه به مرز جنوبی آن سه بار تکرار کرد: «ما ترک نخواهیم کرد.»

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا نیز از جامعه بین‌الملل خواست اجازه ندهد درگیری به یک بحران منطقه‌ای تبدیل شود. در این اجلاس علاوه بر حضور پررنگ مقامات اتحادیه عرب، نمایندگان کشورهای روسیه، چین، ژاپن، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده نیز حضور داشتند.

https://www.asianews.ir/u/db9
اخبار مرتبط
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته پیش از آغاز دیدارش با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق درباره رویدادهای اخیر خاورمیانه سخن گفت. ​
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید