صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 17389
گزارشگر: 2
۱۲۰۸
۰
۰
۱
تجربه زندگی، تحصیل و کار در گرجستان

مزایا و معایب زندگی در گرجستان (بررسی کامل)

مزایا و معایب زندگی در گرجستان (بررسی کامل)
در سال‌های اخیر بسیاری برای تحصیل یا کار، زندگی در گرجستان را انتخاب کرده‌اند. کشوری زیبا که سال‌ها زیر سلطه شوروی بود و بعد از فروپاشی شوروی، دوباره استقلال خود را به دست آورده است. اگر چه تجربه زندگی در گرجستان ممکن است برای هر کس متفاوت باشد، اما ما سعی کرده‌ایم با مرور مزایا و معایب این موضوع، شما را در انتخابتان کمک کنیم.

مزایای زندگی در گرجستان

اگر چه شرکت در تور گرجستان یا تور تفلیس با زندگی در این کشور بسیار متفاوت است با این حال هنوز زیبایی‌های این کشور یک نکته مثبت در مورد آن‌جا به حساب می‌آید. زیبایی‌هایی که هیچ وقت برایتان کهنه نمی‌شوند. البته وقتی درباره زندگی در گرجستان صحبت می‌کنیم، منظور ما زندگی در تفلیس است، چون دیگر شهرهای بزرگ گرجستان دارای امکانات گسترده و همچنین دانشگاه‌های معتبر نیستند.
تفلیس اگر چه جاذبه‌های تاریخی مختلفی دارد اما پایتختی مدرن به حساب می‌آید که امکانات خیلی خوبی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. سیستم حمل و نقل عمومی منظم و مدرن، مراکز خرید مختلف، رستوران‌ها و کافه‌هایی که غذاهای متنوع از سراسر جهان را سرو می‌کنند، مراکز سرگرمی، دانشگاه‌های بزرگ، موزه‌ها و گالری‌های هنری و خیلی چیزهای دیگر هستند که نشان می‌دهند، تفلیس شهری ایده‌آل برای زندگی به حساب می‌آید.
یکی از نکات جالب توجه درباره تفلیس این است که شما می‌توانید بدون بلد بودن زبان گرجی نیز در این شهر به راحتی زندگی کنید. بسیاری از نسل جوان این کشور و مردم عادی انگلیسی بلد هستند و تمامی مراکز عمومی با توجه به خاصیت توریستی بودن تفلیس، دارای تابلوهای راهنمای انگلیسی هستند. البته اگر قصد دارید برای مدتی خیلی طولانی به گرجستان مهاجرت کنید، در نهایت باید زبان گرجی را یاد بگیرید.
اما یکی از چیزهایی که زندگی در گرجستان را به انتخابی ایده‌آل بدل کرده، هزینه‌های بسیار پایین این کشور نسبت به مقاصد اروپایی است. شما می‌توانید با مبلغی نسبتا پایین، خانه‌ای بسیار خوب تهیه کنید و از خدمات شهری مثل وسایل نقلیه عمومی با قیمت ناچیز بهره ببرید. هزینه‌های خورد خوراک قابل مقایسه با کشورهای اروپایی یا حاشیه خلیج فارس یا حتی ترکیه نیست و این باعث شده تا گرجستان حتی برای اروپایی‌ها نیز، کشوری جذاب برای سفر به نظر بیاید.
از نظر فرهنگی مردم گرجستان اکثرا مسیحی هستند، مهربان و مهمان نوازند و فرهنگ غذایی‌شان به شدت شبیه به مردم ایران است و غذاهای مشترک زیادی را در آن‌جا مشاهده می‌کنید که تنها اسم‌های متفاوتی دارند. همین زندگی در گرجستان را برای ایرانی‌ها ساده‌تر می‌کند. همچنین طبیعت جذاب گرجستان باعث می‌شود تا تمام آخر هفته‌ها را بتوانید به طبیعت گردی پرداخته و روزهای حضور خود در گرجستان را بهترین شکل ممکن سر کنید.

گرجستان ویزا

معایب زندگی در گرجستان

قبلا گفتیم که شما می‌توانید با زبان انگلیسی نیز در تفلیس سر کنید، اما باید بدانید که یادگیری زبان گرجی خیلی آسان نیست. این زبان دارای الفبایی منحصر به فرد است که ناآشنایی با این الفبا، کار را برای یادگیری سخت خواهد کرد. همچنین حتی اگر زبان گرجی را یاد بگیرید، بر خلاف بسیاری از زبان‌ها، از این زبان در هیچ کشور دیگری نمی‌توانید استفاده کنید که در نهایت باعث شده آن را به عنوان یکی از معایب کشور به حساب آوریم.
یکی دیگر از معایب گرجستان، در واقع مراحل سخت رفتن به این کشور است. شما می‌توانید بدون نیاز به ویزا برای ۴۵ روز به تفلیس یا هر جای دیگری در این کشور سفر کنید، شرایط زندگی در آن‌جا را ببینید و با گرجستان آشنا شوید، اما گرفتن ویزای کار در گرجستان کار آسانی نیست چون اقتصاد این کشور خیلی قوی نبوده و بازار کار آنچنان پویایی ندارد. همچنین، همان طور که مخارج گرجستان خیلی بالا نیست، درآمد در این کشور نیز به همان نسبت بالا نخواهد بود. در کل گرجستان کشوری کوچک است و موقعیت‌های متعددی برای پیشرفت جلوی پای شما نمی‌گذارد و بیشتر می‌توان از آن‌جا به عنوان سکویی برای موفقیت در کشورهای دیگر استفاده کرد.

شرایط آب و هوایی تفلیس برای زندگی

تفلیس دارای آب و هوایی خشک است. تابستان‌ها این شهر دمای بالایی را تجربه کرده و در طول پاییز و بهار نیز، بارندگی به نسبت بالا خواهد بود. زمستان‌های سرد نیز اگر چه خیلی برفی نیستند، اما دمای بسیار پایینی را در شهر به وجود می‌آورند. در مجموع اما آب و هوای تفلیس در هیچ بخشی بیش از حد نیست، مثلا سرمای خیلی شدید یا گرمای غیر قابل تحمل را در این شهر تجربه نخواهید کرد.

تفلیس

دریافت ویزای گرجستان

با توجه به توافقنامه میان دو کشور ایران و گرجستان، برای سفر به این کشور، نیازی به دریافت ویزا ندارید. با این حال، تنها اجازه‌ی اقامت ۴۵ روزه در آن‌جا را خواهید داشت. پس اگر بخواهید زندگی در گرجستان را تجره کنید، باید ویزا تهیه کنید. غیر از ویزای دیپلماتیک و ویزای توریستی، تنها راه‌هایی که برای گرفتن اجازه‌ی اقامت در این کشور پیش روی شماست، ویزای جار، ویزای تحصیلی و ویزای سرمایه گذاری است.‌

ویزای کار گرجستان

برای این کار شما می‌توانید، بدون ویزا به کشور گرجستان رفته و ۴۵ روز وقت خواهید داشت تا برای خود کاری دست و پا کنید. برای گرفتن ویزا، محل کار شما باید مراحل اجازه‌ی اقامت را برای شما طی کند. البته پیشنهاد می‌کنیم، از طریق سایت‌های کاریابی اینترنتی برای این کار اقدام کنید.

ویزای تحصیلی گرجستان

رایج‌ترین دلیل زندگی در گرجستان، تحصیل در این کشور است. البته هزینه‌ی دانشگاه‌های گرجستان بدون بورسیه برای مقصد کارشناسی نسبتا سنگین بوده و ۲۱۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در هر سال برایتان هزینه در پی دارد. این را هم در نظر بگیرید که دانشگاه‌هایی که بعضی رشته‌ها را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند نیز در این کشور وجود دارد و نیازی به یادگیری زبان گرجی نیست. هزینه تحصیل در مقط کارشناسی ارشد بین ۲۰۰۰تا ۴۰۰۰ دلار بوده و برای دکتری شرایط تحصیلی در هر رشته متفاوت است. ویزای تحصیلی بعد از پذیرش در دانشگاه به راحتی داده می‌شود.

ویزای سرمایه گذاری گرجستان

در آخر، اگر قصد دارید با سرمایه گذاری به گرجستان بروید، نیاز به ۳۰۰ هزار دلار پول خواهید داشت! در نهایت با اقامت ۳ الی ۵ ساله و گردش مالی ۱۲۰ هزار دلاری در سال، اقامت موقت شما به دائم بدل شده و تابعیت این کشور را کسب می‌کنید.

با مقتدرسیر تابان، سفری جذاب به گرجستان را تجربه کنید

اگر قصد زندگی در گرجستان را ندارید و تنها می‌خواهید سفر به این کشور را تجربه کنید و از زیبایی‌های آن‌جا دیدن نمایید، ما به شما شرکت مقتدرسیر تابان را معرفی می‌کنیم. یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های توریستی فعال در ایران که به خاطر برگزاری تورهای متنوع به نقاط مختلف جهان، قیمت‌های عالی و همچنین خدمات بسیار خوب، به انتخاب اول گردشگران بدل شده است.
مقتدرسیر تابان مقاصد مختلفی در جهان پوشش داده و به شما این انتخاب را می‌دهد تا از میان هتل‌های مختلف در هر مقصد، جای مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب شما این فرصت را خواهید داشت تا به سلیقه خود و با هر بودجه‌ای، به شهر مورد نظرتان سفر نمایید.

برای مشاوره رایگان و رزرو تور از مقتدرسیر تابان، با شماره ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/dh2
اخبار مرتبط
کشور گرجستان یکی از مقاصد گردشگری منطقه اوراسیا است که آب و هوای بسیار شگفت انگیزی دارد و مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشد. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و یکی از شهرهای تاریخی دنیاست. تفلیس و باتومی دو مقصد گردشگری بسیار پر طرفدار کشور گرجستان هستند و بیشتر تفریحات گرجستان در این دو شهر صورت می گیرد. هر کدام از این دو شهر ویژگی های خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به معیارهای خود برای لذت از سفر، یکی از آنها یا هردو را انتخاب کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید