صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
کد خبر: 17400
گزارشگر: 464
۵۱۸
۰
۰
۱
تغییرات در پست‌های سازمانی؛

اخباری از جبهه ملی ششم

اخباری از جبهه ملی ششم
شورای ششم جبهه ملی به دلیل کهولت سن بعضی از رهبران خود، تغییراتی در پست‌های سازمانی خود انجام داده است تا پویاتر و چابک‌تر شود.

به گزارش آسیا نیوز، به نقل از منابع جبهه ملی،جبهه ملی یکی از تشکل‌های سیاسی دیرپای ایران است که به رهبری دکتر محمد مصدق در ملی کردن صنعت نفت و خلع ید از انگلیسی‌ها کارنامه‌ای درخشان دارد. در پی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دولت مصدق ساقط و جبهه ملی تعطیل شد، اما در انقلاب ۱۳۵۷ هم رژیم پهلوی و هم رهبران انقلاب اسلامی، جبهه ملی را بهترین گزینه برای عبور از بحران دانست و چنین شد که آخرین نخست‌وزیر محمدرضا شاه (دکتر شاپور بختیار) و ‌اولین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی (مهندس مهدی بازرگان) هر دو برآمده و برکشیده جبهه ملی بودند. بختیار، دبیرکل حزب ایران، ستون فقرات جبهه ملی و بازرگان رهبر نهضت آزادی (انشعاب از جبهه ملی) بود.

جبهه ملی در دولت بازرگان چند وزیر داشت و به رغم آن‌که در مقطعی به دلیل مخالفت سازمان حقوقدانان جبهه ملی با لایحه قصاص، مرتد و ضد دین اسلام معرفی شد، تا این تاریخ همچنان فعال مانده است.

شورای ششم جبهه ملی در چند سال گذشته با حضور چهره‌های شناخته‌شده‌ای مانند دکتر هرمیداس باوند (دیپلمات و استاد روابط بین‌الملل)، در مقام سخنگو، دکتر علی رشیدی (اقتصاددان)، در مقام ریاست شورای مرکزی، پروفسور حسن امین (فیلسوف و حقوقدان) در مقام رئیس هیئت اجرایی، مهندس کورش زعیم (نویسنده، مترجم و مخترع) در مقام مسئول تشکیلات و جمال درودی (باسابقه‌ترین عضو‌ جبهه ملی در حال حیات) در مقام نایب رئیس اول شورای مرکزی پی‌گیر منافع ملی ایران بوده است.

شورای مرکزی جبهه ملی ششم، در آخرین نشست خود در آبان ۱۴۰۲ رئیس شورای مرکزی جدیدی انتخاب کرد و برای پروفسور حسن امین ریاست هیئت اجرایی نیز، قائم مقام تازه‌ای برگزید. در نتیجه این رأی‌گیری‌ها، جمال درروی به مدت دو سال به ریاست شورای مرکزی جبهه ملی ششم و مهندس آرش رحمانی به‌عنوان قائم مقام رئیس هیئت اجرایی شورای مرکزی انتخاب شدند.‌ اعضای کمیسیون سیاسی هم به ترتیب کسب آرا پنج نفر زیر انتخاب شدند: دکتر حمید شمس، مهندس کورش زعیم، مهندس عبدالرحمن حسنی، حسینعلی ذوالفقاری و مهندس کاشفی.

https://www.asianews.ir/u/dhf
اخبار مرتبط
پروفسور سیدحسن امین، فیلسوف، حقوقدان و استاد صاحب کرسی دانشگاه گلاسگو کلدونین، اخراج استادان منتقد را محکوم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید