صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
کد خبر: 17615
گزارشگر: 2
۹۲۶
۰
۰
۱
پله مارپیچ

معرفی انواع پله گرد و پله پیچ بازار

معرفی انواع پله گرد و پله پیچ بازار
در ساختمان های ویلایی و دوبلکس دسترسی به طبقات بالا تر به وسیله پله های گرد و پیچ انجام میگیرد. پله گرد یا پله مارپیچ در ساختمان های ویلایی که مساحت کمی برای ساخت پله دارند مورد استفاده قرار میگیرد. چرخش در پله گرد در زاویه های ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه انجام میگیرد. در واقع افراد برای بالا رفتن میبایست حول یک محور چرخشی دایره وار را تجربه کنند. ایمنی و طول عمر سازه به متریال و محاسبه شرکت سازنده پله گرد یا پله پیچ بستگی دارد.

پله گرد یا همان پله های منحنی، بیشتر در ساختمان های ویلایی و دوبلکس کاربرد دارد. این نوع از نرده پله میتواند نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ساختمان داشته باشد. طراحی و شکل پله گرد توسط مهندسین ساختمان انجام میشود نکته مهمی نحوه ساخت و اجرای پله های گرد در ساختمان است. ارزش هر متر مربع فضای ساختمان در معماری امروز با توجه به کارایی و هماهنگی اجرای ساختمان دلیل اصلی برای انتخاب پله گرد برای ایجاد یک پل ارتباطی با کمترین قیمت و فضای اشغال شده است. پله های گرد و پله پیچ معمولا در یک فضای دایره ای یا مستطیل شکل به عنوان پایه ساخته شده و به همین ترتیب طبقات بالای پله نیز اجرا میشود. پله گرد که به صورت رفت و برگشت و در فضای مستطیل شکل ساخته میشود به مراتب ظاهری زیبا و جذاب تر از پله گرد مارپیچ دارد.

استفاده از حداقل فضای ساختمان،تنوع طراحی، سهولت تردد بین طبقات از محاسن استفاده از این نوع پله است. مجموعه ثامن تولید کننده تخصصی انواع نرده راه پله گردو پله پیچ است. استفاده از خلاقیت در کنار برخورداری از تجهیزات به روز سبب شده است تا زیبا ترین و ایمن ترین پله های گرد جمع آوری شده تا خریداران بتوانند با آرامش کامل از این تنوع محصولات استفاده کنند. پله های گرد با توجه به طراحی به چند دسته تقسیم میشوند. پله گرد زیر محور، پله گرد دو محور باکس، پله گرد دو محور ورق، پله گرد برش خورده، پله گرد دور محور، پله گرد دور لوله، پله گرد تک محور کنسولی از شاخص ترین انواع پله گرد ها محسوب میشوند.
فرم و شکل پله گرد نکته مهمی است که در زمان ساخت پله گرد باید به شدت مورد توجه قرارگیرد.متاسفانه بیشتر پله های گرد که در ایران ساخته میشوند فاقد یک محاسبه دقیق هستند که سبب میشود در زمان ساخت نرده پله مشکل ایجاد شود. به همین جهت مجموعه ثامن حفاظ ساخت انواع پله گرد را به همراه نرده را انجام میدهد. سبک های مختلفی از پله گرد مدرن،کلاسیک و لوکس با نرده کنار آن را میتوانید در محصولات ما مشاهده کنید.

حفاظ پله

انوع پله گرد

پله گرد و پله پیچ با توجه با محلی که قرار است در آن نصب گردند دسته بندی میشوند. در ساختمان های ویلایی که فضا برای ساخت پله پیچ کم است از پله گرد حول محور استفاده میشود. این نوع پله در مغازه ها و اماکن تجاری بسیار کاربرد دارد. شکل ساخت این پله بدین ترتیب است که پله ها حول یک محور میانی که همان لوله است میچرخد. زاویه چرخش در این پله ها بسیار مهم است.
پله گرد زیر محور نوعی از پله دوبلکس دکوراتیو است که شاسی نرده پله در زیر سازه قرار دارد. در اکثر مواقع دو سمت پله گرد زیر محور معلق هستند که توسط نرده پله پوشش داده میشوند. این نوع نرده پله قابلیت ساخت به صورت صاف و گرد را دارد. امنیت پله های گرد زیر محور مناسب است و زمانی که قرار است به صورت گرد اجرا شود نیاز به فضای بیشتری دارد. در ساخت این نوع نرده پله از متریال مختلفی استفاده میشود. ترکیب چوب، ورق فلزی و پروفیل آهنی بیشتر در این نوع از نرده دیده میشود. زیبایی این نوع از نرده پله بسته به خلاقیت سازنده دارد.

پله پیچ

پله گرد دو محور باکس

در ساختمان های دوبلکس پله گردی که با دو محور یا دو باند موازی، از طبقه اول به سمت طبقه بالا هدایت میشود را نرده پله گرد دو محور مینامند. در ساختمان های بزرگ و با شکوه که میخواهند نرده پله در داخل ساختمان خود نمایی کند این نوع از نرده پله بسیار مناسب تر از سایر طرح ها است. در گذشته این نوع از نرده پله را با استفاده از سنگ یا چوب به صورت هماهنگ میساختند. امروزه انواع مختلفی از این نوع نرده پله با استفاده از مواد اولیه مانند ورق یا گلنرده ساخته میشوند که جایگزین مناسبی برای این طرح محسوب میشوند.
مناسب برای مکان های با مشخصات شعاع داخلی بیش از ۵۵ سانت با شعاع خارجی ۲۵۰ سانت و عرض ۱ متر .

پله گرد دو محور ورق

در این مدل، پله ها با استفاده از آهن و پروفیل ساخته میشود. این نوع از پله گرد با استفاده از ورق های فلزی ساخته میشود. پله گرد دو محور ورق به نسبت سایر نرده پله ها سبک تر بوده و فضای کمتری اشغال میکند. قیمت نرده پله گرد دوبلکس با توجه به وزن و مواد مصرف شده در آن به نسبت سایر نرده پله ها مناسب تر است. این محصول را میتوان در دسته پله های مدرن و مناسب دسته بندی کرد و سادگی و زیبا بودن از شاخصه های این نرده فلزی است.
شعاع داخلی کمتر از ۵۵ سانتی متر، شعاع خارجی ۲۵ سانتی متر با عرض پله ۱ متر مشخصات پله گرد دو محور ورق است.

پله گرد دور لوله

در بری از موارد به خصوص در ساختمان های دوبلکس کوچک و نداشتن فضا برای استفاده از انواع دیگر پله از این نوع نرده راه پله گرد استفاده میشود. طراحی این نوع از پله گرد بدین صورت است که پله ها بر اساس محوریت بر یک لوله میباشند. با توجه به استفاده لوله فلزی طبعا جنس پله این نوع از نرده ها فلزی هستند. معمولا با توجه به فضای محدود در این نوع از نرده، اندازه کف پله ها کوچک هستند. برای دسترسی به طبقات بالایی مغازه ها و پشت بام یا تراس ساختمان ها از این مدل پله استفاده میشود.

پله گرد دو گردش و یک پا گرد

پله گرد با یک پا گرد یکی از کاربردی ترین پله های گرد کم جا محسوب میشود. این پله گرد با دو چرخش و یک پا گرد فاصله بین دو طبقه را طی میکند. این پله که به شکل U است در دو مسیر مخالف هم با یک پا گرد است. تعداد پله ها در هر گردش ۸ تا ۱۰ پله است.

پله گرد دو پا گرد

متداول ترین پله گرد در ایران پله گرد با سه گردش و دو پا گرد است. ساختمان ها نیم طبقه بیشترین استفاده را از پله دو پا گرد دارند. این پله در فضای مربع شکل است و در ساختمان هایی که دارای آسانسور هستند و پله دور آسانسور میچرخد اجرا میشود.

نرده پله

برای ایجاد امنیت در پله گرد به خصوص پله های مارپیچ میبایست از نرده پله استفاده کرد. پرتگاه هایی که در کنار پله پیچ و گرد ایجاد میشوند برای همه افراد خطرناک هستند و میبایست نرده ای برای هر دو طرف پله ساخته شود. از مصالح مختلفی همچون چوب، فلز و سیمان میتوان این نرده ها را تولید کرد. نرده پیچ فلزی امنیت بسیار بالایی به نسبت سایر نرده پله ها دارد.

نرده پله

قیمت پله گرد

قیمت پله گرد بعد از انجام کارشناسی و مشخص شدن مدل پله گرد و متریال مورد استفاده انجام میشود. مبنای کلی قیمت پله گرد بر اساس هر عدد کف پله و پا گرد میباشد. در کنار محاسبه بر مبنای پله نوع مواد مصرفی در زمان ساخت پله گرد نیز بر قیمت پله گرد تاثیر گذار است. علاوه بر قیمت، کیفیت پله به شدت به مواد اولیه مصرفی بستگی دارد. برای خرید پله گرد میبایست مشاوره و اندازه گیری اولیه توسط کارشناسان مجموعه ثامن انجام شود تا بتوانیم قیمتی منطقی منصفانه به خریداران اعلام کنیم. بع است. اگر بخواهیم که پله گرد به دور آسانسور بچرخد از این پله باید استفاده کرد.

https://www.asianews.ir/u/dnh
اخبار مرتبط
اولین قدم برای ساخت ویلا مدرن و کلاسیک این است که به یک شرکت طراحی ویلای خوب و معتبر مراجعه کنید. شرکت های طراحی ویلا معتبر، ویژگی های منحصر به فردی دارند که همین امر باعث پیشرفت و پیشی گرفتن آن ها از دیگر رقیبان شده است. در واقع باید گفت ساخت ویلا به صورت اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت شما باید برای ساخت آن بهترین شرکت طراحی ویلا را انتخاب کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید