صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
کد خبر: 17679
گزارشگر: 2
۲۶۳۴
۰
۱
۴
جاهای دیدنی کرمانشاه

۷ جای دیدنی در کرمانشاه که باید از آنها دیدن کرد

۷ جای دیدنی در کرمانشاه که باید از آنها دیدن کرد
تعداد جاهای دیدنی استان کرمانشاه کم نیست و ما در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از معروف ترین جاهای دیدنی کرمانشاه را به شما معرفی کنیم...

کرمانشاه به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم غرب کشور در حوزه گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هتل های کرمانشاه هر سال از اواخر خرداد تا اوایل شهریور شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند؛ زیرا این بازه زمانی مناسب‌ترین زمان سفر به شهر زیبای کرمانشاه است و مسافران در یک هوای مطبوع و دلپذیر می‌توانند از جاهای دیدنی تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهر بازدید کنند. تعداد جاهای دیدنی این استان و شهر کرمانشاه کم نیست؛ اما در این مطلب، قصد داریم ۷ مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه را به شما معرفی کنیم.

معرفی ۷ مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه

کرمانشاه جزو شهرهایی است که تعداد زیادی جاذبه گردشگری دارد. قبل از سفر به این شهر و اقامت در هتل های کرمانشاه، بهتر است با معرو‌ف‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی آن آشنا شوید تا در طول سفر بتوانید به راحتی از تمام این مکان‌ها بازدید کنید. در ادامه، ۷ مورد از جاهای دیدنی کرمانشاه را معرفی خواهیم کرد.

بنای تاریخی معروف طاق بستان

محال است ایرانی باشید و تابه‌حال، نام طاق بستان به گوشتان نخورده باشد. طاق بستان را می‌توان به‌عنوان معروف‌ترین و در عین حال، قدیمی‌ترین بنای تاریخی کرمانشاه معرفی کرد.
این بنا از دوره حکومت ساسانیان به یادگار باقی مانده است. روی سنگ‌نوشته‌ها و سنگ‌نگاره‌های طاق بستان، مراسم تاج‌گذاری پادشاه‌ها، مراسم شکار حیوانات و افرادی در حال نوازندگی حکاکی شده است. درخت‌های زیبا، رودخانه، چشمه، ‌کوه‌ها و موزه سنگی که کنار طاق بستان قرار دارند، این مکان را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه تبدیل کرده است.

مجموعه تاریخی و فرهنگی بیستون

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه که همه ایرانیان، آن را با داستان شیرین و فرهاد می‌شناسند، مجموعه تاریخی فرهنگی بیستون است. در این مجموعه، تعداد زیادی اثر تاریخی وجود دارد که همگی به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند.
از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی بیستون می‌توان به کتیبه بیستون (بزر‌‌گترین سنگ‌نوشته دنیا)، کاروانسرای شاه عباسی بیستون، مجسمه هرکول مربوط به دوران اشکانیان و سلوکیان، سنگ بلاش (سنگی بزرگ با طرح‌ها و نقش‌های زیبا)، نقش برجسته مهرداد اشکانی، کتیبه شیخ علی‌خان زنگنه، دژ مادی، فرهاد تراش (اثری مربوط به داستان قدیمی شیرین و فرهاد)، بقایای شهر پارتی، پل بیستون و کاروانسرای ایل‌خانی اشاره کرد.

بنای باشکوه و مجلل تکیه معاون‌الملک

در خیابان حداد عادل کرمانشاه، یکی از بناهای قدیمی و باشکوه به‌جا مانده از دوره قاجاریه به نام تکیه معاون‌الملک قرار گرفته است. در این تکیه یک حسینیه، یک عباسیه و یک زینبیه وجود دارد. در آن زمان، هدف از ساخت این تکیه، ایجاد وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه بود.
مسافران، هنگام بازدید از این بنای باشکوه می‌توانند از موزه مردم‌شناسی، موزه پوشاک و موزه زیورآلاتی که در بخش عباسیه افتتاح شده است نیز دیدن کنند. در دوران مشروطه، بنای تکیه معاون‌الملک کرمانشاه را تخریب کردند؛ اما مورد بازسازی قرار گرفت و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه، طرفداران بسیار زیادی دارد.

مسجد جامع

مسجد جامع تاریخی عمادالدوله

یکی از مساجد تاریخی کرمانشاه که در محله فیض‌آباد و ضلع غربی خیابان مدرس، درست در مرکز بازار این شهر واقع شده، مسجد جامع عمادالدوله است. این مسجد از آثار تاریخی دوره قاجاریه محسوب می‌شود و معماری خاص و بی‌نظیری دارد.
چیزی که این مسجد جامع را به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه تبدیل کرده، تزئینات و معماری چشم‌نواز و همچنین کتیبه نصب‌ شده روی درب آن است. روی کتیبه، قصیده‌ سروده شده برای ناصرالدین‌شاه قاجار را نوشته‌اند؛ علاوه‌بر قصیده، نام فرد سازنده و تاریخ ساخت مسجد را نیز روی کتیبه درج کرده‌اند.

تالاب زیبای هشیلان

تالاب هشیلان به‌عنوان یکی از پربازدیدترین و بهترین جاهای دیدنی و جاذبه‌های طبیعی استان کرمانشاه در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر قرار گرفته است. جاهای دیدنی کرمانشاه فقط به جاذبه‌های تاریخی مانند طاق بستان، بیستون، تکیه معاون‌ الملک و مسجد عمادالدوله محدود نمی‌شوند؛ بلکه جاذبه‌های طبیعی زیبای مختلفی نیز در این استان وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مهم تالاب هشیلان در روستای الهیارخانی، وجود گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی است. عروس ماهی، سمندر، مارمولک، قورباغه، خرچنگ، لاک‌پشت، پرندگان مهاجر و غیره از جمله گونه‌های جانوری این تالاب هستند. بهترین زمان بازدید از این تالاب، نیمه دوم سال و فصل‌های پاییز و زمستان است. بد نیست بدانید که در زبان کردی به خانه مارها هشیلان‌می‌گویند.

مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر

یکی دیگر ازجاذبه‌های طبیعی کرمانشاه واقع در منطقه سنجابی و دامنه کوه‌های کماجار که در اسفند ماه ۱۳۸۷ به‌عنوان میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسید، سراب زیبای نیلوفر است. برای بازدید از این سراب و عکس گرفتن از نیلوفرهای زیبای بستر دریاچه، بهتر است که در فصل تابستان به کرمانشاه سفر کنید.
شهرداری با فضاسازی اطراف دریاچه نیلوفر، مکان بسیار مناسبی را برای اتراق مسافران ایجاد کرده است. قایق‌سواری نیز به‌عنوان یکی از تفریحات این دریاچه، طرفداران بسیار زیادی دارد.

باغ گل‌

باغ گل‌های کرمانشاه

اگر در فصل بهار و ماه اردیبهشت به کرمانشاه سفر کردید، حتما از باغ گل‌های این شهر بازدید کنید. این باغ در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و از نظر وسعت، بعد از باغ گل‌های اصفهان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
گردشگران می‌توانند از قسمت‌های مختلف این باغ که به‌صورت جداگانه به باغ گل‌های ژاپنی، باغ گل‌های فرانسوی و باغ گل‌های ایتالیایی اختصاص دارد، مراجعه کنند و از تماشای گل‌ها نهایت لذت را ببرند. در نزدیکی باغ گل‌ها چندین رستوران وجود دارد که از مسافران با بهترین غذاها پذیرایی می‌کنند.

رزرو هتل های کرمانشاه از طریق پلتفرم فلای تودی

در این مطلب شما را با ۷ مورد از جاهای دیدنی کرمانشاه شامل بنای تاریخی معروف طاق بستان، مجموعه تاریخی و فرهنگی بیستون، بنای باشکوه و مجلل تکیه معاون‌الملک، مسجد جامع تاریخی عمادالدوله، تالاب زیبای هشیلان، مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر و باغ گل‌های کرمانشاه آشنا کردیم.
به تمام افرادی که قصد دارند، برای بازدید از جاهای دیدنی تاریخی، طبیعی و فرهنگی به این استان سفر کنند، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین هتل های کرمانشاه را در سایت فلای تودی رزرو کنند. فلای تودی به‌عنوان بهترین سایت گردشگری، ارائه‌دهنده خدمات بلیط هواپیما ، رزرو بلیط قطار و رزرو هتل در ایران، شرایطی فراهم کرده است تا کاربران، بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند هتل ‌ها را با هم مقایسه کرده و مراحل رزرو را به اتمام برسانند. تیم پشتیبانی پرقدرت فلای تودی نیز همواره آماده پاسخگویی به سوالات کاربران است.

https://www.asianews.ir/u/dpb
اخبار مرتبط
نام اصفهان را در تمام دوره‌های تاریخ ایران می‌توان دید. شاید به‌ همین دلیل است که آثار باستانی این شهر جاودانه آن‌قدر زیاد است که اصفهان را نصف جهان می‌نامند. دسترسی به اصفهان و دیدن آثار باستانی به ‌دلیل اهمیت این شهر بسیار راحت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید