صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
کد خبر: 17716
گزارشگر: 2
۸۶۸
۰
۰
۱
لوازم صوتی ماشین

آشنایی با سیستم صوتی خودرو و اجرای آن

آشنایی با سیستم صوتی خودرو و اجرای آن
آشنایی با ساختار و کارکرد لوازم های صوتی یکی از مهم ترین موارد قبل از خرید سیستم صوتی خودرو محسوب می شود که اگر به آن توجهی نداشته باشید قطعا خرید موفقی نخواهید داشت.

امروز درباره یکی از مهم ترین مطالبی صحبت خواهیم کرد که از اهمیت به شدت بالایی برخوردار بوده و اگر شما از این مطلب به صورت کلی اطلاعات داشته باشید ، از کلاهبرداری و سودجویی افراد جلوگیری کرده و می توانید سیستم صوتی خود را به درستی انتخاب بکنید:

  • پخش ها و تمامی دسته بندی هایی که تحت عنوان پخش ها نامیده می شوند
  • چه پخشی برای سیستم صوتی بهتر هستش
  • آمپلی فایر ها و نقش آن ها
  • ساب ووفر ها و انواع آن ها
  • انواع بلندگو ها و نقش آن ها
  • اهمیت باکس ها توی نصب ساب ووفر ها
  • اهمیت و نقش مهم سیم کشی و اتصالات نصب
  • راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی خودرو

با مطالعه این مطلب می توانید به خوبی با نحوه کاکرد محصولات آشنا شوید و ستاپی مرتبط و متناسب با سلیقه شنیداری خود انتخاب بکنید و یک خرید موفق را تجربه بکنید.

پخش ها و تمامی دسته بندی هایی که تحت عنوان پخش ها نامیده می شوند

پخش ها با عنوان هایی مانند هدیونیت ها ، رادیو پخش ها و دک ها نیز نامیده می شوند و تمامی این ها یک معنی دارد و حتی از واژه های نادرستی مانند ظبط نیز در قدیم از این محصولات استفاده می کردند.
امروزه تکنولوژی در عرصه هدیونیت ها به طرز چشم گیری پیشرفت کرده و به شدت تنوع آن ها زیاد و در مدل های متفاوتی در بازار عرضه می شود.
ما در تمامی مقالاتی که در وبلاگ سایت ماریامارکت تهیه کرده ایم ، پخش ها را به عنوان مرکز فرماندهی و اصلی ترین محصول برای سیستم صوتی نامیده ایم و امروز هم یکی از مواردی که درباره آن ها صحبت خواهیم کرد پخش ها می باشند.
پخش ها اولین گزینه برای خرید یک سیستم صوتی هستند و انتخاب درست آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر نتوانیم مورد درستی را انتخاب بکنیم قطعا نمی توانیم مرجله های بعدی را به درستی پیش برویم.
پخش ها و هدیونیت ها به سه دسته اصلی و یا بهتر هستش که بگوییم به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  1. پخش های تک دین
  2. پخش های دو دین
  3. مولتی مدیا ها و یا مانیتور های اندرویدی
  4. پخش های فابریکی

پخش های تک دین که یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین های بازار سیستم صوتی محسوب می شوند ، اغلب دارای شکل و طراحی ساده و آنالوگ می باشند و کمتر مواردی از آن ها را مشاهده می کنیم که در دسته بندی پخش های تصویری قرار بگیرند.

ضبط ماشین

پخش های دودین هم در دو نمونه اصلی و بازاری قرار می گیرند که باز هم انتخاب در این دو مورد به شدت مهم بوده و می تواند نقش مهمی در صدای سیستم صوتی شما ایفا بکند.
پخش های بازاری و چینی موجود در بازار دارای شکل و طراحی ساده می باشند و فقط و فقط برای نصب و راه اندازی بلندگو ها و اسپیکر های فابریکی مناسب هستند و می توانید بلندگو های سبک را به ان ها متصل بکنید.
اما برای نصب سیستم های صوتی باید از هدیونیت های اصلی استفاده بکنید که از مشخصات ارزنده و تخصصی تری برخوردار هستند.
پخش های اصلی دارای کراس اور و اکولایزر های حرفه ای هستند و برای نصب سیستم صوتی های بهترین انتخاب محسوب می شوند و باز هم باید مدلی را انتخاب بکنید که ویژگی راه اندازی سیستمی که می خواهید را دارا باشد.

چه پخشی برای سیستم صوتی بهتر هستش؟

همان طور که می دانید اگر از پخش خوبی استفاده نکنید ، قطعا تناسب سیستم صوتی شما بهم ریخته و از خروجی خوبی برخوردار نمی شوید.
برای اینکه بهتر با این موضوع اشنا شوید برای شما مطالب را به صورت تیتر وار آماده کرده ایم و آن ها را جدا جدا توضیح داده ایم که می توانید آن ها در ادامه را مطالعه بکنید.
مواردی که برای خرید یک پخش دین به آن توجه بکنید:

  • تعداد خروجی RCA و یا آی سی پری
  • ولتاژ خروجی RCA و یا آی سی پری
  • اکولایزر های دستی و پیش فرض آن
  • کراس اور هایی که برای فیلتر صدا مورد استفاده قرار می گیرد

تعداد خروجی آرسی در هدیونیت ها به شدت مهم بوده اما نمی توان گفت در همه چیز خلاصه می شود ، زیرا پخش ها و دکلس های چینی موجود در بازار نیز امروزه دارای خروجی آرسی می باشند.
پس لازمه انتخاب یک هدیونیت حرفه ای صرفا فقط خروجی های آرسی نمی باشد و باید مشخصات دیگری را مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید سیستم صوتی خود را به راحتی درایو بکنید.

ولتاژ خروجی RCA و یا آی سی پری

ولتاژ خروحی آرسی یکی از مهم ترین ها بوده و هر چقدر این ولتاژ بیشتر باشد ، هدیونیت و یا پخش ما قابلیت نصب و راه اندازی سیستم های قوی تر و رده بالا تر را خواهد داشت.
این موضوع بسیار مهم بوده و اگر ولتاژ خروجی پخش پایین باشد ، قطعا قدرت و سیگنالی که با کابل RCA به آمپلی فایر ها میفرستید ضعیف تر بوده و آمپلی فایر هر جقدر سیگنال قوی تری را تقویت کند خب بهتر می باشد.
برای نصب ساب وفر های خود باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما ساب وفوری که انتخاب می کند ، دارای خروجی ساب ووفر نیز باشد تا بتوانید ساب ووفر خود را نصب بکنید که اصولا با مخفف کلمه SW نمایش داده می شود.

اکولایزر های دستی و پیش فرض آن

اکولایزر ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به شما قابلیت تنظیم و تغییر در بازه فرکانس بلندگو ها و درایور ها را می دهد و باید از هدیونیتی استفاده بکنید که به خوبی این قابلیت را در اختیار شما بگذارد تا فرکانس ها را به صورت دستی بر روی آن ها تنظیم کنید.
کراس اور هایی که برای فیلتر صدا مورد استفاده قرار می گیرد
کراس اور ها به شما قابلیت فیلتر کردن فرکانس را می دهند و اگر یک پخش دارای کراس اور نباشد ف نمی توانید فرکانس هایی که باید را بر روی لوازمتان فیلتر بکنید و در حقیقت از خروجی خوبی برخوردار نخواهید شد و می توان گفت به لوازمتان فشار وارد می شود.
بهترین کراس اور ها برای تنظیمات را در ادامه برای شما قرار داده ایم:

  • کراس اور های پس یا HPF
  • کراس اور لو پس یا LPF
  • کراس اور BASS BOOST
  • کراس اور LOUDNESS

با استفاده از این کراس اور ها می توانید تنظیمات را به خوبی فیلتر کرده و از خروجی صدای خوب و قابل قبولی برخوردار شوید.

پخش های دو دین

پخش های دو دین را می توان این گونه مثال زد که تقریبا دارای ابعاد و اندازه ای دو برابر پخش های تک دین هستند و معمولا به دو مدل آنالوگ و تصویری در بازار ارائه می شوند.

نکته : واژه دین یکی از ابعاد استاندارد توی اندازه استیج هدیونیت ها می باشد که برای همه پخش ها یکسان در نظر گرفته می شود.

پخش های دو دین نیز گزینه مناسبی برای نصب و راه اندازی سیستم های صوتی هستند ولی به خوبی پخش های تک دین نم یرسند و اغلب حرفه ای ترین و قدرتمند تری پخش ها برای سیستم های صوتی از دسته بندی پخش های تک دین هستند.

مولتی مدیاها و یا مانیتور های اندرویدی

مولتی مدیا ها و یا مانیتور های اندرویدی یکی دیگر از دسته بندی پخش ها بوده و در حقیقت برای استفاده های فانتزی و خانوادگی پسند مورد استفاده قرار می گیرند.
بیشتر تمرکز این مولتی مدیا ها بر روی اجرای فرمت های تصویری و نرم افزاری بوده و چندان برای نصب و راه اندازی سیستم های صوتی گزینه مناسبی نمی باشند.
مولتی مدیا های اندرویدی یا مانیتور ها کراس اور های حرفه ای ندارند و همان طور که در اول مطلب خدمتتان عرض کردیم ، درست هستش که دارای خروجی آرسی یا RCA هستند ؛ اما قدرت و خروجی ولتاژ آی سی پری ان ها به شدت ضعیف بوده و برای نصب سیستم های صوتی اصلا مناسب نمی باشد.
بهترین روش استفاده از مانیتور ها برای استفاده های فابریکی و بدون آمپلی فایر می باشد که بلندگو های معمولی را بر روی آن ها کنید.

پخش های فابریکی

پخش های فابریکی نیز دارای دسته های تک دین و دو دین می باشند و اکثریت آن ها دارای خروجی RCA نمی باشند و قابلیت نصب سیستم های صوتی را نداشته و برای استفاده های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

آمپلی فایر ها و نقش آن ها

مهم ترین مرجله بعد از انتخاب پخش ها ، آمپلی فایر ها هستند که در حقیقت نقش پردازش رکانس های صدا را داشته و سیگنالی را که از طریق کابل آرسی از پخش ها دریاف می کنند را تقویت و در نهایت به مصرف کننده ها می رسانند.
آمپلی فایر ها به دسته بندی های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که در ادامه می توانید تمامی آن ها را مشاهده بکنید و در مورد آن ها نیز اطلاعات کسب بکنید:

  • آمپلی فایر های استریو
  • آمپلی فایر های مونو
  • آمپلی فایر های ترکیبی

تمامی مدل های آمپلی فایر ها به سه دسته بالا تقسیم شده و شما باید آن ها را متناسب با سیستم صوتی خود تهیه بکنید که به شدت نکته تاثیر گذاری می باشد.

آمپلی فایر های استریو

آمپلی فایر های استریو به دو دسته اصلی دو و یا چهار کانال تقسیم شده و هر کدام آن ها برای مصرف و استفاده برای بلندگو های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.
آمپلی فایر های استریو برای نصب و راه اندازی انواع بلندگو های ، میدرنج ها ، انواع تیوتر ها و ساب ووفر ها می باشد.
البته برای نصب ساب ووفر ها باید از آمپلی فایر های مونو که در ادامه به آن اشاره می کنیم استفاده بکنید اما برای نصب ساب ووفر های سبک و تک کوئل نهایتا ۴۰۰ آرامسی می توانید از آمپلی فایر های استریو استفاده بکنید.
برای نصب ساب ووفر به آمپلی فایر استریو باید آمپلی فایری که انتخاب می کنید ، کراس اور LPF را دارا باشد ؛ در غیر این صورت نمی توانید ساب ووفر را درایو بکنید.
بهترین آمپلی فایر های ۵۰ تا ۱۰۰ آرامسی استریو موجود در وب سایت مایا مارکت را برای شما در ادامه قرار داده ایم که به شدت از قیمت ، کیفیت خوبی برخوردار هستند و مورد ضمانت مجموعه ما قرار می گیرند:

  • آمپلی فایر چهار کانال ئودئو مدل 504
  • آمپلی فایر چهار کانال لئودئو مدل 60.4
  • آمپلی فایر چهار کانال لئودئوو مدل 804
  • آمپلی فایر چهار کانال لئودئو مدل 1004
  • آمپلی فایر چهار کانال دی ام اس مدل 4100
  • آمپلی فایر چهار کانال دی ام اس مدل 60.4
  • آمپلی فایر چهار کانال دی ام اس مدل 4120
  • آمپلی فایر چهار کانال دی ام اس مدل 4600
  • آمپلی فایر چهار کانال پاور آکوستیک مدل 4-3
  • آمپلی فایر چهار کانال پاوردیاموند 4.120
  • آمپلی فایر چهار کانال ویولین مدل M9I
  • آمپلی فایر چهار کانال ورلدتک مدل 4480

آمپلی فایر

همچنین می توانید از تمامی آمپلی فایر های استریو برند ام بی اکوستیک نیز که دارای یکسال کارانتی شرکتی بی قید و شرط هستند نیز استفاده بکنید و سیستم صوتی خود را متناسب با آن ها خریداری بکنید.
آمپلی فایر های مونو دارای تنظیمات پیشرفته تر و حرفه ای برای نصب و راه اندازی ساب ووفر ها هستند که چند نمونه از آن ها را می توانید در ادامه مشاهده بکنید:

  • SUBSONIC
  • BASS BOOST
  • LOW PASS FILTER
  • GAIN
  • EQ FILTER

آمپلی فایر های مونو

آمپلی فایر های مونو برای نصب و راه اندازی ساب ووفر ها تعبیه شده اند و فقط و فقط ساب ووفر ها را می توانید با آن ها نصب بکنید و به صورت تخصصی بر روی این کار متمرکز بوده و دارای کراس اور ها و پتانسیومتر های حرفه ای می باشند.
برای نصب ساب ووفر های بالای ۴۰۰ آرامس که دارای دو کوئل هستند ، بهترین روش راه اندازی ، آمپلی فایر های مونو می باشد که معمولا از ۶۰۰  ، ۸۰۰ آرامسی به بالا هستند و ۱ اهم ، ۲ اهم و ۴ اهم اسیتبل هستند.
آمپلی فایر های مونو را در ادامه می توانید مشاهده بکنید که از ۶۰۰ آرامسی تا ۲۰۰۰ آرامسی موجود هستند:

  • آمپلی فایر مونو آدیو کوارت مدل 6001
  • آمپلی فایر مونو لئودئو مدل 600.1
  • آمپلی فایر مونو لئودئو مدل 800.1
  • آمپلی فایر مونو آدیو کوارت مدل 8001
  • آمپلی فایر مونو لئودئو مدل 1000.1
  • آمپلی فایر مونو هکتور مدل 1001
  • آمپلی فایر مونو هکتور مدل 1501
  • آمپلی فایر مونو هکتور مدل 2001
  • آمپلی فایر مونو رامسنت مدل M5
  • آمپلی فایر مونو مجیک آدیو مدل 1600
  • آمپلی فایر مونو مجیک آدیو مدل 11500
  • آمپلی فایر مونو مجیک آدیو مدل 10001
  • آمپلی فایر مونو مجیک آدیو مدل 11000
  • آمپلی فایر مونو پاور بیس مدل 24000.1

آمپلی فایر های مونو و مجیک آدیو همگی دارای گارانتی یکساله بی قید و شرط هستند که می توانید آن ها را با این ضمانت در فروشگاه ماریامارکت تهیه بکنید.

آمپلی فایر های ترکیبی

آمپلی فایر های ترکیبی هم مانند آمپلی فایر های پنج کانال می باشند که ترکیبی از آمپلی فایر استریو و مونو به اصطلاح در یک کالبد بوده و شما با خرید یک آمپلی فایر هر دوی آن ها را باهم تجربه خواهید کرد.
اگر شما سیستم های سبک را می خواهید نصب بکنید ، بهتر هستش که از آمپلی فایر های پنج کانال استفاده بکنید و سیستم صوتی خود را نصب و راه اندازی بکنید.
در حقیقت شما با خرید یک آمپ می توانید از قابلیت ها و ویژگی های دو آمپلی فایر بهره مند شوید و سیستم صوتی خود را به صورت اصولی و ایده آل نصب بکنید.
اسپیکر ها و بلندگو های خود را باکانال های استریو و ساب ووفر را هم می توانید با کانال مجزای مونو که مخصوص راه اندازی ساب ووفر می باشد ، نصب و راه اندازی بکنید ؛ همچنین هر کدام را به صورت جداگانه تنظیم بکنید.
چندین نمونه از بهترین آمپلی فایر های پنج کانال موجود در وب سایت ماریا مارکت را برای شما قرار داده ایم که دارای کیفیت تضمینی هستند:

  1. آمپلی فایر پنج کانال لئودئو مدل 1005
  2. آمپلی فایر پنج کانال پاورآکوستیک مدل 2500
  3. آمپلی فایر پنج کانال پاوربیس مدل GTX55

این سه عدد از بهترین آمپلی فایر های مونو موجود در بازار می باشند که به شدت از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند و دارای خروجی و توان حقیقی می باشند که می توانید با خیال راحت بر روی آن ها حساب بکنید.

ساب ووفر ها و انواع آن ها

ساب ووفر ها بلندگو هایی هستند که به صورت تخصصی بر روی اجرای فرکانس های بم و رده پایین بازه فرکانسی متمرکز هستند و از قدرت بسیار بالاتری نسبت به بلندگو ها ، میدرنج ها ، تیوتر ها و دیگر لوازم صوتی برخوردار هستند و حتی سایز وویس کوئل آن ها بیشتر بوده و قوی تر هستند.
ساب ووفر ها دارای سایز های متفاوتی هستند و در موارد متفاوتی کاربرد دارند و به دو دسته اصلی کیفیتی ( SQ ) و قدرتی ) SPL ) تقسیم بندی می شوند.
ساب ووفر ها معمولا از سایز های ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۸ و... حتی ۳۲ اینچی نیز در بازار موجود بوده و همان طور که گفتیم هر کدام کاربری های متفاوتی دارند.
پر مصرف ترین و محبوب ترین های آن ها سایز های ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ اینچی می باشد که در اکثریت سیستم های صوتی شهری نصب و تعبیه می شود.
همان طور که توی تمامی مقاله های مربوط به ساب ووفر ها توضیح داده ایم ، هرجقدر سایز و دهنه ساب ووفر ها کوچک تر باشد ، بیس دقتی تر و کیفیت تر بوده و دارای قدرت بیس کمتری نسبت به سایز های بزرگ تر هستند.
همچنین هرچقدر هم که سایز دهنه ساب ووفر ها افزایش پیدا کند ، از دقت آن ها کاسته شده و به قدرت بیس آن ها اضافه می شود.
پس در حقیقت برای نصب سیستم های صوتی کیفیتی که در دسته بندی SQ قرار می گیرند ، می بایست از ساب ووفر های سایز کوچک تر استفاده بکنید تا از دقت و کیفیت بیشتری برخوردار شوید.
و همچنین برای دریافت حجم بیس و به دست آوردن قدرت بیشتر باید از ساب ووفر های سایز ۱۲ اینچی به بالا استفاده بکنید و سیستم های صوتی خود را نصب بکنید.

بلندگو ماشین

 

انواع بلندگو ها و نقش آن ها

بلندگو ها به چندین دسته بندی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی و توضیح در مورد ان خواهیم پرداخت:

  • کواکسیال ها
  • کامپوننت ها
  • میدرنج ها
  • میدبیس ها
  • فولرنج ها
  • میدووفر ها
  • سوپر تیوتر ها
  • هورن تیوتر ها
  • تیوتر های دام

همان طور که می دانید ، هر کدام از این ها بلندگو ها قابلیت اجرای بازه فرکانس به خصوصی را دارند دارای کاربری های متفاوتی هستند و می بایست از آن ها در جایگاه مناسبشان استفاده کرد.

کواکسیال ها

کواکسیال ها دارای تیوتر و میدرنج های کوچکی هستند و با کمک ووفری که برای آن ها تعبیه شده است قابلیت اجرای بازه فرکانسی نسبتا کاملی را دارا هستند و تقریبا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرند که به دنبال حجم و پرتاب صدای زیادی نبوده و یک سیستم صوتی متوسط را می پسندند.
کواکسیال ها از سایز های ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷*۵ ، ۹*۶ اینچ و ۱۰*۷ اینچ در بازار موجود می باشند و شما می توانید آن ها را متناسب با شرایط خود خریداری بکنید.
کواکسیال های ۱۰*۷ و ۹*۶ اینچی به زبان کوچه بازاری ، بلندگو های خربزه ای نیز نامیده می شود و از قدیم با این نام در بازار شناخته می شد.

کامپوننت ها

کامپوننت ها دقیقا مشابه کواکسیال ها بوده با این تفاوت که مجزا بوده و اجزای آن به وسیله کراس اور ها تفکیک می شوند و در نهایت خروجی صدا با کیفیت بیشتر و لوازم با طول عمر بیشتری عمر می کنند.
به دلیل اینکه اجزای آن ها جداگونه بوده ، کیفیت بالاتر و بهتری نسبت به کواکسیال ها دارند و در سایز های ۵ ، ۶ و ۹*۶ اینچی معمولا در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.
به دو دسته اصلی اکتیو و پسیو تقسیم بندی می شوند که می توانید توضیحات تکمیلی تر را در مقاله مربوط به کامپوننت ها مطالعه بکنید و در مورد آن ها اطلاعات را کسب بکنید.
در ادامه راجع به سه دسته که شباهت هایی با هم دارند صحبت می کنیم که از کلیات کارکرد آن ها مطلع شوید و با آن ها آشنا شوید:

  • میدرنج ها
  • میدبیس ها
  • فولرنج ها

در رابطه با این سه دسته ای که قرار دادیم ، تقریبا از نظر ظاهری دارای ساختاری مشابه می باشند ، اما هر کدام قابلیت اجرای فرکانس های به خصوص را دارا هستند و بر روی نقطه ای تمرکز دارند و به صورت تخصصی فرکانس ها را اجرا می کنند.
میدرنج ها دارای قابلیت اجرای صدا های ووکال هستند و به تنهایی دارای صدای ناقصی هستند و حتما برای اجرای صدای کامل به تیوتر ها و ساب ووفر ها نیاز دارند.
فولرنج ها دقیقا مانند میدرنج ها بوده با این تفاوت که ترکیبی از میدرنج و تیوتر ها هستند و برای راه اندازی نیازی به تیوتر ها ندارند ولی باز هم همچنان قابلیت اجرای فرکانس های بم را ندارند و مانند میدرنج ها نا توان هستند.
میدبیس ها نیز ساختاری مشابه با این دو دسته را دارا هستند و فقط تا حدودی قابلیت اجرای فرکانس های بم تر را دارا بوده و بار هم برای راه اندازی و اجرای صدای کامل به تیوتر ها نیاز دارند.
میدبیس ها قابلیت اجرای بیس مانند ساب ووفر ها را ندارند و فقط تا حدودی دارای صدای بم تر و گرم تری نسبت به میدرنج ها هستند که این نکته را باید در نظر داشته باشید.
به صورت کلی در مقاله ها در مورد بازه های فرکانسی که این محصولات پوشش می دهند صحبت کرده ایم و می توانید در مقاله ها درباره این درایور ها مطالعه بکنید.
در ادامه برای کالاهایی که تحت عنوان تیوتر ها نامیده می شوند توضیحات کلی را ارائه داده ایم:

  • سوپر تیوتر ها
  • هورن تیوتر ها
  • تیوتر های دام

این محصولات تحت عنوان تیوتر ها نامیده می شوند و به صورت کلی تقریبا یکی بوده اما تغییرات و ساختار داخلی آن ها باعث شده تا توی اجرای فرکانس ها با یکدیگر متفاوت باشند و متمایز از هم دیگر قرار بگیرند.
سوپر تیوتر ها دارای حجم و پرتاب صدای نسبتا متوسطی بوده و در کنار میدرنج ها مورد استفاده قرار می گیرند و اگر می خواهید که در کنار پرتاب و حجم صدا کیفیت را هم حدودا حفظ بکیند ، می بایست از آن ها استفاده بکنید.
هورن تیوتر ها دارای حجم و پرتاب صدای فوق العاده بیشتری هستند و اصولا در کنار میدبیس ها و میدرنج های سایز بالا مورد استفاده قرار می گیرند و بهتر هستش که در استیج های کیک پنل درب صندوق از آن ها استفاده بکنید تا صدای تیز و پر حجم آن ها شما را از گوش کردن به موسیقی آزار ندهد.
تیوتر های دام هم که یکی از کیفیتی ترین تیوتر های موجود در بازار بوده و معمولا دیافراگم آن ها از جنس ابریشمی بوده و دارای صدای ریز کریستالی و فوق العاده ای می باشند.
بیشترین لذت از موسیقی را می توانید با تیوتر های دام تجربه بکنید و از یک سیستم صوتی خوب برخوردار شوید.

اهمیت باکس ها توی نصب ساب ووفر ها

توی نصب ساب ووفر ها یکی از مهم ترین موارد که توی خروجی صدای ساب ووفر ما که به شدت تاثیر گذار بوده انتخاب باکس مناسب برای ساب ووفر ها می باشد که حتی اگر از بهترین آمپلی فایر برای درایور ساب ووفرتان استفاده بکنید ، اما از باکس خوبی برخوردار نباشید نمی توانید از خروجی خوبی برخوردار شوید.
باکس ها انواع و مدل های زیادی داشته و برای هر کدام از باکس ها باید از باکس مناسب با ابعاد و اندازه مناسب استفاده بکنید تا از لیتراژ مفیدی برخوردار شوید.
باکس ها به ترتیب برای شما قرار داده شده اند:

  • باکس های پورتد
  • باکس های سیلد
  • باکس های بندپس
  • باکس های شرکتی
  • باکس های لوله ای

هر کدام از این دسته بندی ها باید برای ساب ووفر مناسبی انتخاب شود که معمولا کمپانی های اورجینال بهترین و ایده آل ترین باکس مناسب برای ساب ووفر را به صورت ابعاد و اندازه در کاتالوگ برای شما قرار داده اند تا برای ساب ووفر خود بسازید.
با مراجعه به مقاله باکس ها می توانید همه چیز را در مورد باکس ها ببینید و بهترین را برای ساب ووفر خود تهیه بکنید تا از خروجی صدای خوبی برخوردار شوید.

اهمیت و نقش مهم سیم کشی و اتصالات نصب

به شدت این موضوع نصب و اتصالات سیم کشی در نصب مهم بوده و باید به دقت تمامی موارد را رعایت کرد تا از یک نصب خوب و قابل قبول برخوردار شد.
برای نصب سیستم های صوتی خود باید لوازم ها و مصرف کننده های خود را در نظر بگیرید تا متناسب با توان ماکسیمم سیستم صوتی خود کابل ها را تهیه بکنید و با رعایت اصول و نکته ها سیستم صوتی خود را نصب بکنید.
نکات مهمی که توی نصب سیستم های صوتی خود می بایست به شدت به آن ها توجه بکنید:

  • انتخاب کابل برق و اتصال بدنه با سطح مقطع مناسب
  • اتصال اصولی و درست
  • استفاده از تقسیم های برق و سرباطری های با کیفیت
  • استفاده از کابلشو ها برای اتصالات
  • استفاده از وایرشو ها برای اتصالات
  • استفاده از سرسیم ها برای اتصالات
  • استفاده از وارنیش به جای چسب های برق
  • استفاده از خرطومی و چسب پارچه ای در کاپوت خودرو
  • استفاده از مهره پرچ در زیر آمپلی فایر ها
  • نصب آمپلی فایر در فضای مناسب
  • استفاده کابل آرسی مرغوب و با کیفیت
  • نصب بر روی تخته آمپ به صورت منظم و اصولی

نکته ها و موارد بالا به صورت تیتر وار بیان شده و به خودی خود یک مقاله بزرگ و جامع می باشد که قبلا در مورد آن ها برای شما مطلب تهیه کرده ایم که می توانید در آن جا به آن ها بپردازید.
این موارد از اهمیت بالایی برخوردار بوده صحبت در مورد آن ها در اینجا نمی گنجد پس بهتر هستش که به آن به شدت توجه بکنید و از اهمیت ان ها برخوردار شوید.

راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی خودرو

برای خرید و جمع کردن یک ستاپ بی نظیر باید تمامی مواردی را که در بالا راجب آن ها توضیح داده ایم و تمامی لوازمی را که به صورت کلی توضیح دادیم ، به صورت کلی با آن ها اشنا باشید و با کمک یک مشاور مجرب انتخاب بکنید و قبل از آن کالاها را متناسب با تخصصی که دارند ، با سلیقه خود تطبیق دهید و بعد از آن به فکر خرید آن ها باشید.
به عنوان مخلص کلام می توان گفت که در این مقاله سعی بر این داشتیم تا به صورت کلی شما را با تقویت کننده ها ، هدیونیت های تک دین و دو دین و مولتی مدیا های اندرویدی و تمامی درایور ها آشنا بکنیم تا حین خرید از اطلاعات کافی برخوردار باشید و انتخاب اشتباهی انجام ندهید.

https://www.asianews.ir/u/dqc
اخبار مرتبط
خودروسازان در سال‌های اخیر تلاش کرده‌‌اند با فراهم کردن امکانات رفاهی و بالا بردن شرایط ایمنی خودرو، احتمال بروز تصادفات جاده‌ای را کاهش دهند؛ در این راستا، آپشن‌های متعددی را طراحی و تولید کرده‌اند. ترمز abs، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه‌کور، ۳ مورد از این آپشن‌ها هستند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی این ۳ آپشن بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بررسی نماییم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید