صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۸
کد خبر: 17887
گزارشگر: 464
۷۸۲
۰
۰
۱
بنیان‌گذار ویکی‌پدیا هشدار داد؛

تبدیل هوش مصنوعی به یک ابرانسان

تبدیل هوش مصنوعی به یک ابرانسان
جیمی ویلز، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا می‌گوید هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر به یک ابرانسان تبدیل می‌شود.

به گزارش آسیانیوز؛ او در گفت‌وگو با یورونیوز عملکرد ابزار هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی» برای نگارش مطلب در ویکی‌پدیا را آشفته بازار توصیف کرد. او می‌گوید مطالبی که این چت اکنون برای ویکی‌پدیا تهیه می‌کند فاجعه هستند و اصلا جواب نمی‌دهند.

«چت جی‌پی‌تی» محصول شرکت «اوپن ای‌آی» که سال گذشته به بازار عرضه شد بحث‌های زیادی را پیرامون هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها پدید آورده است. جیمی ویلز بر این باور است که هوش مصنوعی در آینده می‌تواند از انسان پیشی بگیرد، اما کار ابزارهای هوش مصنوعی فعلا به احتمال زیاد به حمایت از فعالیت‌های فکری انسان محدود خواهد شد.

بنیان‌گذار ویکی‌پدیا برکناری سام آلتمن از مدیرعاملی شرکت «اوپن ای‌آی» و بازگشت او به این کمپانی را نگران‌کننده می‌داند، اما بر این باور است که در نهایت این ماجرا هم می‌گذرد. جیمی ویلز احتمال همکاری ویکی‌پدیا را با شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی رد نمی‌کند، اما تاکید می‌کند که این تصمیم باید پس از تأمل و بررسی زیاد گرفته شود.

https://www.asianews.ir/u/dw2
اخبار مرتبط
تاکنون بیش از ۲۰ دختر بین ۱۱ تا ۱۷ ساله ساکن شهر آلمندرالخو به عنوان قربانیان استفاده از هوش مصنوعی که تصاویر آن‌ها را بدون هیچ گونه پوششی تولید کرده،‌ معرفی شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید