صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
کد خبر: 17916
گزارشگر: 464
۷۶۴
۰
۰
۱
اقتصاد آینده

استارت‌آپ‌ها؛ فرصتی برای سرمایه‌گذاری

استارت‌آپ‌ها؛ فرصتی برای سرمایه‌گذاری
نمی‌توان به اقتصاد آینده نظر انداخت و رشد تکنولوژی و فناوری را در آن لحاظ نکرد در این زمینه می‌توان استارتاپ‌ها را عرصه‌ای مهم دانست که فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در استارت‌آپ‌ها برگزار شد. رویداد مهمی که توسط اتاق سرمایه‌گذاری سازمان متخصصین و مدیران و با مشارکت خانه دیجیتال‌ مارکتینگ ایران، با هدف حمایت از استارت‌آپ‌ها برنامه‌ریزی و برگزار شد.

این همایش، چهارم آذرماه در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و تنی از چند از مقامات وزارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در حضور بیش از ۶۵۰ مدعو در قالب سرمایه‌گذار حقیقی، حقوقی، صاحبان کسب‌وکار، مدیران عامل و صاحبان ایده برگزار شد.

دکتر مهدی صبورزاده، رئیس اتاق سرمایه‌گذاری، هدف از برگزاری این رویداد مهم را ایجاد فرصت برای استارت‌آپ‌ها، فراهم آوردن شرایط سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای برتر کشور با معیار خلاقیت، نوآوری و بازارسنجی بیان کرد و افزود: «مجموع۲۵۷ طرح استارت آپی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از این میان، هشت طرح به تشخیص هیأت داوران جهت ارائه در رویداد انتخاب شد.»

رئیس اتاق سرمایه‌گذاری همچنین بیان کرد: «این طرح ها تماما نوآورانه و منطبق بر نیاز روز جامعه و صنعت بوده و صنایع مختلفی چون هوافضا، هوشمندسازی حمل‌ونقل شهری، سلامت، پزشکی، ارزدیجیتال، مدیریت هوشمند بنادر، ساختمان و فرهنگ و هنر را شامل می شدند.»
در این رویداد، دکتر امیر مسعود مددی مدیرعامل خانه دیجیتال‌ مارکتینگ طی سخنانی به دلایل شکست استارت‌آپ‌ها در جهان و راه‌های افزایش درصد موفقیت کسب‌وکارها پرداخت و هدف از برگزاری خدمات منتورینگ، مشاوره‌ای و حمایتی خانه دیجیتال مارکتینگ را افزایش شانس موفقیت طرح‌های ملی عنوان کرد.

در ادامه از میان طرح های موجود نیز طرح فلبوتومی متعلق به خانم دکتر سمیه نیکوفرد به عنوان طرح برتر این رویداد با اولویت نیاز جامعه و صنعت شناخته شد. در این مراسم همچنین از ایشان به عنوان بانوی کارآفرین و ارائه‌دهنده نوآورانه‌ترین طرح موجود و از آقای دکتر مرتضی نعمتی نیز به عنوان کارآفرین نمونه که در حوزه سلامت و ورزش فعالیت نموده و اشتغال‌زایی بالایی ایجاد کرده‌اند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که طرح برتر این رویداد، رویکردی نوین در سلامت می‌باشد که برای نخستین‌بار در کشور توسط دکتر سمیه نیکوفرد به روشی علمی و مبتنی بر دانش روز دنیا اجرا شده است. همچنین در این رویداد از سه تفاهم‌نامه حمایتی و سرمایه‌گذاری با حضور هیأتی تجاری از کشور افغانستان، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک وزارت صمت و نیز شهرداری هرمز با رویکرد جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای این جزیره زیبا رونمایی شد.

https://www.asianews.ir/u/dwz
اخبار مرتبط
بنا بر گزارش سایت تحقیقاتی demandsage با وجود سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارت آپ ها، آنها در سال ۲۰۲۲ توانسته اند بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار را جذب کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید