صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۴
کد خبر: 17969
گزارشگر: 464
۴۸۶
۰
۰
۱
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند

توافقی اولیه برای نجات جهان!

توافقی اولیه برای نجات جهان!
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که به توافق اولیه‌ای در مورد محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله در مرغداری‌‌‌ها، مزارع پرورش خوک و معادن سنگ دست یافته‌اند.

به گزارش آسیانیوز؛ شورای اروپا به نمایندگی از کشورهای عضو در بیانیه‌ای اعلام کرده که اتحادیه اروپا «انتشار گازهای مضر صنعتی» را کاهش می‌دهد و «دسترسی عمومی به اطلاعات» را بهبود می‌بخشد.

رادان کانف، نماینده پارلمان اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا قرار است «به طور قابل توجهی» انتشار گازهای گلخانه‌‌ای را کاهش دهد و در عین حال جریمه‌های سنگینی برای شرکت‌هایی که این قوانین را زیر پا می‌‌گذارند در نظر گرفته است. گفته می‌شود این مجازات‌‌ها شامل جریمه‌های نقدی به میزان حداقل سه درصد از گردش مالی سالانه یک شرکت در اتحادیه اروپا خواهد بود.

با تصویب این توافقنامه، از سال ۲۰۳۰ مزارع بزرگ پرورش حیوانات از جمله مزارع پرورش خوک با بیش از ۳۵۰ حیوان و مرغداری‌هایی با بیش از ۳۰۰ مرغ تخمگذار شامل اجرای این قوانین خواهند شد.

اتحادیه اروپا قصد دارد با بازنگری قوانین موجود در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای و دفن زباله، میزان آلودگی هوا، خاک و آب را تا حد امکان کاهش دهد. این توافقنامه با امضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا در روزنامه‌‌های رسمی انتشار خواهد یافت و سه هفته پس از انتشار لازم‌الاجرا خواهد بود. این توافقنامه همچنین قرار است از سال ۲۰۲۸ هر پنج سال یک بار مورد بررسی کمیسیون قرار گیرد.

https://www.asianews.ir/u/dxO
اخبار مرتبط
شورای اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه به بهانه اعتراضات اخیر در ایران بیانیه‌ صادر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید