صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
کد خبر: 18214
گزارشگر: 2
۶۵۴
۰
۰
۱
سایت های وردپرسی

آموزش افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

آموزش افزایش سرعت پیشخوان وردپرس
افزایش سرعت پیشخوان وردپرس (WordPress Dashboard) اهمیت ویژه ای برای صاحبان و مدیران یک وبسایت وردپرسی دارد. پیشخوان وب سایت های وردپرسی با مرور زمان به علت افزایش حجم داده ها و بعضا به علت وقوع نقص فنی دچار کندی میشنوند که ممکن است عملکرد و بهره وری وبسایت و بیزینس آنلاین شما را به خطر بیندازد.

چرا سرعت داشبورد وردپرس مهم است؟

داشبورد وردپرس شما مرکز کنترل برای مدیریت وب سایت شما است. داشبورد کند نه تنها بهره وری کاربران را کاهش میدهد، بلکه بر توانایی شما در انجام کارآمد وظایف مختلف نیز تأثیر می گذارد. سرعت داشبورد شما می تواند تجربه کاربر را ایجاد کند یا آن را خراب کند و بر نحوه درک بازدیدکنندگان از سایت شما تاثیر بگذارد.

نشانه های داشبورد کند وردپرس

  • تاخیر در زمان بارگذاری صفحه: حرکت در داشبورد کند و بی پاسخ به نظر می رسد.
  • زمان پاسخگویی با تاخیر: کلیک روی دکمه ها یا پیوندها بیشتر از حد معمول طول می کشد.
  • وقفه های مکرر: داشبورد به طور غیرمنتظره ای خراب می شود یا غیرقابل دسترس می شود.
  • استفاده زیاد از منابع: میزبان وب شما هشدارهایی در مورد استفاده بیش از حد از CPU یا حافظه می دهد.

دلایل رایج کندی داشبورد وردپرس

عوامل متعددی می توانند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند، اما برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

نرم افزار قدیمی

نسخه قدیمی وردپرس: نسخه های قدیمی وردپرس اغلب فاقد بهینه سازی عملکرد و وصله های امنیتی هستند. به روز رسانی به آخرین نسخه می تواند به طور قابل توجهی سرعت داشبورد شما را بهبود بخشد.
نسخه قدیمی PHP: به طور مشابه، اجرای نسخه قدیمی PHP می تواند عملکرد وب سایت شما را محدود کند. اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه PHP سازگار موجود از ارائه دهنده هاست خود استفاده می کنید.

پلاگین های پیکربندی ضعیف

افزونه های زیاد: داشتن تعداد زیادی افزونه می تواند داشبورد شما را کند کند، به خصوص اگر کدگذاری ضعیفی داشته باشند یا استفاده نشده باشند. غیرفعال کردن یا حذف افزونه هایی که دیگر به آن نیاز ندارید را در نظر بگیرید.
پلاگین های ناسازگار: افزونه های متناقض می تواند باعث مشکلات مختلفی شود، از جمله کند کردن داشبورد شما. سعی کنید پلاگین ها را یکی یکی غیرفعال کنید تا مقصر را شناسایی کنید.
تداخل پلاگین: برخی از افزونه ها با یکدیگر در تضاد هستند که منجر به مشکلات عملکرد می شود. اگر مشکوک به تداخل افزونه ها هستید، سعی کنید پلاگین ها را یکی یکی غیرفعال کنید تا پلاگین های دارای تداخل را بیابید.

محدودیت منابع

هاست با کیفیت پایین: برنامه های هاست اشتراکی اغلب با منابع محدودی همراه است که می تواند بر عملکرد وب سایت شما تاثیر بگذارد. برای عملکرد بهتر، به یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس ارتقا دهید.
اندازه بیش از حد پایگاه داده: یک پایگاه داده بزرگ پر از داده های غیر ضروری می تواند داشبورد شما را کند کند. تمیز کردن منظم پایگاه داده می تواند عملکرد را بهبود بخشد.
محدودیت حافظه PHP: اگر ظرفیت حافظه PHP وب سایت شما بسیار کم باشد، می تواند باعث مشکلات عملکرد شود.

سایر عوامل

نوار ابزار مدیریت: نوار ابزار مدیریت وردپرس، اگرچه راحت است، اما می تواند به زمان بارگذاری داشبورد شما اضافه کند. اگر به آن نیاز ندارید، آن را غیرفعال کنید.
ویجت های اضافی داشبورد: مشابه افزونه ها، وجود ویجت های زیاد روی داشبورد شما می تواند بر عملکرد شما تاثیر بگذارد. ویجت های غیر ضروری را غیرفعال کنید.
تم غیر بهینه: یک تم با کد ضعیف نیز می تواند داشبورد شما را کند کند. تغییر به یک تم سبک و بهینه را در نظر بگیرید.
اسکریپت های خارجی: اگر وب سایت شما از اسکریپت های خارجی استفاده می کند که دیر بارگذاری می شوند، می تواند بر عملکرد داشبورد شما تاثیر بگذارد. سعی کنید استفاده از اسکریپت های خارجی را به حداقل برسانید.

چگونه سرعت پیشخوان وردپرس را افزایش دهیم؟

سرعت وردپرس

قبل از شروع استراتژی های بهینه سازی، ارزیابی سرعت داشبورد فعلی خود ضروری است. ابزارهای مختلف تست عملکرد می توانند به شما در شناسایی تنگناها و زمینه های بهبود کمک کنند. معیارهایی مانند زمان بارگذاری صفحه، زمان پاسخ سرور و استفاده از منابع باید در رادار شما باشد.

بهینه سازی افزونه های داشبورد وردپرس

افزونه ها برای گسترش عملکرد سایت وردپرس شما فوق العاده هستند، اما تعداد زیادی از آن ها می توانند داشبورد شما را مختل کنند. ما نحوه ارزیابی و حذف افزونه‌های غیرضروری و همچنین نحوه به‌روزرسانی و بهینه‌سازی افزونه‌هایی را که انتخاب می‌کنید حفظ کنید، بررسی خواهیم کرد.

انتخاب یک تم سبک

موضوعی که انتخاب می‌کنید نقشی اساسی در سرعت داشبورد شما دارد. ما در مورد ویژگی های یک تم سبک، نحوه انتخاب یک تم مناسب برای نیازهای خود و نکاتی برای سفارشی سازی برای حفظ زیبایی و سرعت بحث خواهیم کرد.

استفاده از کشینگ

کش کردن یک ابزار قدرتمند برای بهبود سرعت وردپرس است و یکی از توصیه‌شده‌ترین استراتژی‌های بهینه‌سازی عملکرد است. این کار با ذخیره داده‌هایی که به طور مکرر در دسترس هستند در یک مکان موقت کار می‌کند و به آنها امکان می‌دهد برای درخواست‌های بعدی سریع‌تر بازیابی شوند. این کار باعث کاهش حجم کاری سرور شما می شود و زمان بارگذاری وب سایت را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

بهینه سازی تصویر و رسانه

فایل‌های رسانه‌ای، به‌ویژه تصاویر، می‌توانند به میزان قابل توجهی در کاهش زمان بارگذاری نقش داشته باشند. با بهینه سازی تصاویر و فشرده سازی آنها می توانید بار پردازشی سرور و حجم اشغال شده را کمتر کرد.

پاکسازی و بهینه سازی پایگاه داده

یک پایگاه داده به هم ریخته می تواند کل سایت وردپرس شما از جمله داشبورد را کند کند. با پاکسازی داده های اضافی و قدیمی تر که دیگر نیازی به آنها ندارید، میتواند عملکرد داشبورد وردپرس را بهبود دهید.

انتخاب هاست و میزبان مناسب

هاستی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید باید بتواند پاسخگوی نیاز های وبسایت شما باشد، یک هاست با زیرساخت ضعیف و توان پردازشی کم ممکن است پاسخگوی نیاز هایتان نباشد و باعث کند شدن وبسایتتان شود. میتوانید با سفارش هاست وردپرس ایران که به طور اختصاصی برای میزبانی وب سایت وردپرسی بهینه شده اند سرعت وبسایت خود را افزایش دهید.

استفاده از سرور مجازی (VPS)

خرید سرور مجازی ایران و خارج

برای وبسایت های نسبتا بزرگ که هاست های رایج و معمول پاسخگوی نیاز هایشان نیست میتوان از سرور های مجازی استفاده کرد که توان پردازشی مورد نیاز را دارا باشند. این گزینه معمولا هزینه زیادتری به نسبت هاست ها دارند ولی گزینه های هستن که میتوانید با خرید vps ارزان قیمت عملکرد و سرعت بارگذاری پیشخوان وردپرس را افزایش دهید.

استفاده از شبکه های تحویل محتوا (CDN)

شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) می‌توانند محتوای سایت شما را در چندین سرور در سراسر جهان توزیع کنند و تأخیر را کاهش دهند و دسترسی را تسریع کنند.

به روز رسانی و تعمیر و نگهداری منظم

به روز نگه داشتن هسته وردپرس، تم ها و افزونه ها برای امنیت و عملکرد بسیار مهم است.

استفاده از هاست دانلود

هاست دانلود

اگر وبسایت شما دارای دانلود های زیادی است و جز وبسایت های ارائه دهنده فیلم، آهنگ، نرم افزار و یا ارائه هر خدمات دیگری که کاربران تعداد دسترسی و دانلود های متعددی به آن دارند، است بهتر است از هاست دانلود استفاده نمایید. استفاده از هاست دانلود برای فایل های دانلودی وردپرس پهنای باند استفاده شده برای دانلود و همچنین بار پردازشی ایجاد شده روی منابع سرور را کاهش میدهد.
با اجرای این نکات ساده و در عین حال موثر، می توانید سرعت داشبورد وردپرس خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و تجربه ای یکپارچه و کارآمد را هم برای خود و هم برای بازدید کنندگانتان فراهم کنید. بهینه سازی تصاویر، به حداقل رساندن استفاده از پلاگین، استفاده از حافظه پنهان، به روز رسانی منظم وردپرس و پاکسازی پایگاه داده، مراحل عملی هستند که می توانند تفاوت محسوسی در عملکرد داشبورد شما ایجاد کنند.

https://www.asianews.ir/u/dBP
اخبار مرتبط
هاست وردپرس خوب کدام است و چه هاستی را سفارش دهیم که بهترین کیفیت را داشته باشد؟ ایجاد وب‌سایت‌های متعدد و تنوع سیستم‌های مدیریت محتوا موجب شده که این روزها افراد زیادی یک سایت حرفه‌ای را برای فعالیت خودشان به صورت آنلاین در نظر بگیرند. وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان شناخته می‌شود و راه‌اندازی وب‌سایت با کمک این سرویس اوپن سورس رایگان بسیار ساده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید