صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 18223
گزارشگر: 464
۴۳۹
۰
۰
۱
درخواست فوری آنتونیو گوترش؛

غزه و رنج‌های هولناک انسانی

غزه و رنج‌های هولناک انسانی
اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اواخر هفته گذشته، بی‌تردید اقدامی کم‌سابقه در تاریخ این سازمان بود.

به گزارش آسیانیوز؛ او با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، از شورای امنیت خواست تا در مورد جنگ غزه اقداماتی فوری انجام دهد. ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد به دبیرکل این اختیار را می‌دهد که «نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، جلب کند.»

آنتونیو گوترش در این ارتباط در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت که معتقد است وضعیت اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین «ممکن است تهدیدهای موجود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند.» او که از ۱۸ اکتبر خواستار «آتش‌بس فوری بشردوستانه» شد، همچنین به «رنج‌های هولناک انسانی، آسیب‌های فیزیکی و جمعی» اشاره کرده است. آنتونیو گوترش تاکید کرد که بی‌اقدامی شورای امنیت و تشدید وضعیت در غزه او را به انجام چنین کاری وادار کرد.

هرچند با فعال شدن ماده ۹۹، نشست شورای امنیت سازمان ملل، عصر روز جمعه تشکیل شد و قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد، اما طبق انتظارها وتوی آمریکا، طرح آتش‌بس را ناکام گذارد. به‌رغم این مسئله، اقدام آنتونیو گوترش نشان داد که او از تمام ظرفیت‌هایی که این سازمان در اختیارش قرار داده، در راستای جلوگیری از جنگ و توقف کشتار غیرنظامیان استفاده کرد.

https://www.asianews.ir/u/dBY
اخبار مرتبط
همچنانکه درگیری‌های کنونی اسرائیل و غزه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل در یک بحران سیاسی طولانی گرفتار شده است و رای‌دهندگان در پاییز پیش رو برای پنجمین بار پای صندوق‌های رای می روند؛ حماس باید هم‌زمان هم آتش جهاد اسلامی را مهار کند و هم مراقب باشد تا با سرکوب جهاد اسلامی فلسطینی‌ها را خشمگین نکند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید