صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۴
کد خبر: 18300
گزارشگر: 464
۶۷۶
۰
۰
۰
اختراع نانوآسفالت

افتخاری برای نخبگان ایرانی

افتخاری برای نخبگان ایرانی
مدال طلا و دیپلم افتخار فدراسیون بین‌المللی علوم و فناوری کشور روسیه به مخترع ایرانی با ارائه اختراع نانوآسفالت ضدترک خودترمیم رسید.

به گزارش آسیانیوز؛  نانو آسفالت خودترمیم‌گر ضدترک همان‌طور که از اسمش پیداست ضدترک است و بر اثر ایجاد ترک در سطح جاده یا خیابان، قبل از اینکه ترک پیشروی کند و بزرگ شود، به‌طور خودکار شروع به ترمیم قسمت ترک‌خورده کرده و سطح صاف ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم آسفالت خودترمیم‌گر ضدترک می‌توان به ضدیخ بودن آسفالت تولیدشده اشاره کرد که باعث کاربرد وسیع آن در مناطق سردسیر و یخبندان می‌شود.

دیپلم افتخار به مخترع ایرانی

 

این طرح از نظر هزینه نسبت به نمونه‌های متداول کاملاً توجیه‌پذیر است و باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها می‌شود. عمر مفید آن حدود ۵/۲ الی ۳ برابر آسفالت معمولی است. این اختراع در سال۲۰۱۲ از طرف فدراسیون جهانی اختراعات و سازمان مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان ملل به‌عنوان برترین اختراع سال انتخاب شد. این اختراع پیش‌تر برنده دو مدال طلا و نشان افتخار از مسابقات جهانی اختراعات شده است.

این طرح در سال ۱۳۹۵ شمسی برای اولین‌بار جهت اجرا در کشور به شهرداری تبریز ارائه شد که مورد استقبال مدیران وقت شهرداری تبریز قرار نگرفت. در سال ۱۳۹۷ توسط شهرداری تهران در بزرگراه آزادگان نمونه پایلوت آن اجرا شد که نتایج کاملا رضایت‌بخش بود. با این‌همه بعد از اجرای موفقیت‌آمیز طرح (هم‌اکنون پایلوت در بزرگراه آزادگان موجود و قابل بازدید است)، به‌خاطر کارشکنی‌های مدیران وقت شهرداری تهران، متأسفانه این اختراع در کشور اجرایی نشد.

حال با تمام کارشکنی‌ها و فرار مغزهای این کشور، اجرای اولین نمونه موفقیت‌آمیز اختراع نانو آسفالت ضدترک در کشور روسیه به‌دست مهندسین نخبه این مملکت رقم خورد.

https://www.asianews.ir/u/dDc
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست معاونت امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد از تعویض آسفالت بلوار شهید دهقان منشادی تا کنار گذر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید