صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
کد خبر: 18339
گزارشگر: 464
۳۸۰
۰
۰
۱
عامل اصلی تیراندازی

میلاد بیده، شرور کرج اعدام شد

میلاد بیده، شرور کرج اعدام شد
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرفنظر کردند و به همین دلیل اجرای حکم اعدام میلاد بیده به اتهام محاربه اجرا شد.

به گزارش آسیانیوز؛ رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: حکم اعدام میلاد بیده عامل اصلی تیراندازی منجر به قتل در یک تعمیرگاه خودرو در محله اوقافی‌های کرج به اجرا درآمد.

حسین فاضلی هریکندی با اعلام اجرای حکم اعدام عامل اصلی درگیری مسلحانه و تیراندازی منجر به قتل در منطقه اوقافی‌های کرج که انتشار فیلم آن بازتاب زیادی در جامعه داشت، گفت: در تیرماه ۱۴۰۱ پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل شد که نشان می‌دهد در محله اوقافی‌های کرج و در محله‌ای نسبتا شلوغ و پرتردد، یک خودروی ال ۹۰ مقابل یک تعمیرگاه خودرو توقف و سه نفر از خودرو پیاده می‌شوند که دو نفر از آن‌ها مجهز به سلاح گرم از نوع «وینچستر» و یک نفر به قمه هستند و بلافاصله شروع به حمله و تیراندازی به حاضران در تعمیرگاه که هفت نفر بودند می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در این درگیری تعدادی زخمی و یک نفر از حاضران به ضرب گلوله به قتل می‌رسد، اضافه کرد: تحقیقات نشان داد چند روز قبل، مقتول با برادرزاده دو نفر از مهاجمان درگیر و آن‌ها را تهدید کرده است که در پی آن قاتل به همراه یکی از برادران خود و چند نفر از دوستانشان تصمیم می‌گیرند جهت انتقام سراغ مقتول بروند لذا پس از تهیه اسلحه اقدام به درگیری و قتل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات در این حمله، سه نفر در صحنه درگیری و دو نفر هم داخل خودرو بوده‌اند اضافه کرد: قاتل اصلی به اتهام محاربه و قتل عمد تحت تعقیب قرار می‌گیرد و پس از اینکه متواری می‌شود حدود دوماه بعد دستگیر می‌شود، همچنین برادر وی که او نیز مسلح بوده بعد از این حادثه و در حین تعقیب و گریز، در درگیری مسلحانه با ماموران کشته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه متهم اصلی در این پرونده علاوه بر قتل عمد به اتهام محاربه نیز تحت تعقیب قرار گرفت متذکر شد: در پرونده مربوط به «محاربه» از سوی دادگاه انقلاب استان البرز برای متهم مجازات اعدام صادر شد که با تایید رای صادره در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، حکم اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد.

وی گفت: اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرفنظر کردند و به همین دلیل اجرای حکم اعدام میلاد بیده به اتهام محاربه اجرا شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به حساسیت و توجه ویژه در دادگستری کل استان البرز در پرونده‌هایی که امنیت و آسایش عمومی را سلب کرده و احساسات جامعه را جریحه‌دار می‌کند، تصریح کرد: در این پرونده‌ها هیچ‌گونه مماشات و مسامحه در قبال متهمان وجود ندارد و ضمن در بازداشت بودن متهمان تا زمان صدور و اجرای حکم، این پرونده‌ها با دقت و سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و اشد مجازات قانونی برای مرتکبین تعیین و به اجرا گذاشته می‌شود.

ایسنا
https://www.asianews.ir/u/dDO
اخبار مرتبط
همچنانکه بسیاری از نهادهای حقوق‌بشری خواستار لغو اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی شده بودند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حکم وی بررسی خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید