صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
کد خبر: 18437
گزارشگر: 2
۸۰۹
۰
۰
۳
موتور سیکلتی پرفروش

بررسی فنی موتورسیکلت‌های بنلی

بررسی فنی موتورسیکلت‌های بنلی
بنلی در مقایسه با برندهای دیگر چه عملکردی دارد؟ در این مطلب به بررسی موتور سیکلت‌های این کمپانی خواهیم پرداخت و در انتها، آنها را با مدل‌های مطرح بازار مقایسه خواهیم کرد.

زمانی که موتور بنلی وارد ایران شد، از همان ابتدا با استقبال گرمی روبه‌رو شد. کیفیت، قیمت و...، تمام این موارد باعث شد تا موتور سیکلت‌های این شرکت در ایران پرفروش شوند.
قبل از آنکه بنلی به یکی از مارک‌های مطرح در بازار ایران تبدیل شود، برند باجاج با مدل‌های پالس خود، بازار خرید و فروش را در اختیار گرفته بود. تا اینکه با شروع تحریم‌ها علیه کشورمان و عدم واردات محصولاتی هم‌چون باجاج؛ بنلی پیشی گرفت و توانست جایگاه بالایی را بین دیگر برندها در اختیار بگیرد.

در این مطلب به بررسی موتور سیکلت‌های این برند خواهیم پرداخت و آنها را با دیگر رقبا، مقایسه خواهیم کرد. در ابتدا نگاهی به تاریخچه تاسیس کمپانی بنلی ایتالیا می‌اندازیم.

تاریخچه تاسیس برند بنلی

بنلی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای موتور سیکلت در جهان است، که در سال ۱۹۱۱ در شهر پزارو در ناحیه مارکه ایتالیا توسط ترزا بونی بنلی، تاسیس شد.
در ابتدا، فعالیت این شرکت در زمینه‌ی تعمیر و تولید قطعات موتور سیکلت و دوچرخه بود، تا اینکه مسیر خود را به طراحی و ساخت موتور سیکلت تغییر داد. در سال ۱۹۱۹، این برند ایتالیایی اولین موتور سیکلت خود را، که یک دوچرخه با موتور توسعه یافته بود، معرفی کرد و یک سال بعد نیز، اولین موتور کامل خود را با اِنجین ۷۵ سی سی، تک سیلندر و دو زمانه، در کشور خود عرضه کرد.
بنلی در ادامه‌ی فعالیت خود، با تولید موتور سیکلت‌ با اِنجین‌های مختلف، از جمله چهار زمانه، سه سیلندر و چهار سیلندر، در مسابقات ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را دریافت کرد.
این کمپانی در دهه ۶۰ میلادی، در رقابت شدید با شرکت‌های ژاپنی هم‌چون هوندا، یاماها و...، قرار گرفت. این رقابت باعث شد که بنلی با مشکلات مالی و فنی زیادی روبه‌رو شود و در سال ۱۹۷۳، این مجموعه برند خود را به شرکت ایتالیایی موتو گوتزی فروخت.
از آن سال به بعد، بنلی بین شرکت‌های دیگر؛ دست به دست می‌شد، تا اینکه در سال ۲۰۰۵ بنلی توسط شرکت چینی ژجیانگ کیانجیانگ خریداری شد.

انواع موتور سیکلت‌های بنلی

بنلی با گذشت سال‌ها فعالیت، هم‌چنان در حال پیشرفت و نوآوری در تکنولوژی محصولات خود است. مانند دیگر برندهای مطرح جهان، این برند نیز طراحی خاصی را برای تمام موتور سیکلت‌های خود در نظر گرفته است و هر ساله از مدل‌های جدید خود رونمایی می‌کند.

در ادامه با انواع موتور سیکلت بنلی و جدیدترین مدل های این برند آشنا خواهیم شد.

TRK 702cc Benelli

این مدل جدیدترین سری اَدوِنچر تورینگ بنلی است. موتور سیکلتی به حجم ۶۹۸ سی سی و از نوع دو سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و مایع خنک است. حداکثر قدرت و گشتاوری که TRK 702cc می‌تواند تولید کند، ۷۰ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و ۷۰ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. در ایران نسخه‌ ۲۴۹ سی سی این موتور سیکلت موجود است.

Benelli 502cc

این موتور تنها مدل کُروزِر بنلی به حساب می‌آید. موتوری با پیشرانه‌ی ۵۰۰ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و مایع خنک، که می‌تواند قدرتی معادل ۴۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۴۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

Benelli 752S

آخرین سری موتورهای معروف بنلی دو سیلندر، این موتور است. 752S دارای پیشرانه‌ای ۷۵۴ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و مایه خنک است.

موتور سیکلت قسطی

حداکثر قدرت خروجی این موتور ۷۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۶۷ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. در ایران نسخه ۲۴۹ سی سی این مدل موجود است.

Benelli TNT

 موتورهای سری TNT بنلی، با حجم پایین ساخته می‌شوند و مخصوص کشورهایی مانند ایران هستند. این موتور در ایران با حجم‌های مختلفی عرضه می‌شود که آخرین مدل آن نیز TNT25N است.

Benelli IMPERIALE 400

 تنها مدل کلاسیک موتورهای بنلی، ایمپِریال ۴۰۰ سی سی است. موتوری که طراحی آن از هوندا CG الهام گرفته شده. پیشرانه‌ی IMPERIALE، ۳۷۳.۵ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک است، که می‌تواند حداکثر قدرت ۲۰.۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

Benelli Leoncino 800

 جدیدترین نسخه لِئونچینویِ بنلی، این موتور است. طراحی ظاهری این مدل نسبت به نسخه ۵۰۰ سی سی، تغییراتی داشته و ظاهر اسپرت‌تری به خود گرفته است.

این موتور دارای انجین ۷۵۴ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و آب خنک است و می‌تواند تا حداکثر قدرت ۷۵ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۶۸ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سری لِئونچینو در ایران با حجم ۲۴۹ سی سی، عرضه می‌شود.

Benelli Leoncino 800 Trail

شرکت بنلی، موتور لِئونچینو را هر ساله در دو نسخه عرضه می‌کند. این مدل همان طور که از نامش مشخص است، قابل استفاده در جاده‌های ناهموار نیز هست و از لحاظ اِنجین با نسخه‌ دیگرش تفاوت زیادی ندارد. تنها تفاوت آن، افزایش قدرت خروجی است.

موتورهای بنلی در ایران

موتور سیکلت‌های این برند ایتالیایی در ایران، توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه می‌شود و از گارانتی و خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره‌‌مند است. می‌توان گفت که تا حدودی تمام مدل‌های بنلی با حجم حداکثر ۲۵۰ سی سی، در ایران موجود است.
در برهه‌ای موتور ۳۰۰ سی سی بنلی با سند ۲۵۰ سی سی، در ایران موجود شد، که این مسئله با قوانین پلیس راهور هم‌خوانی نداشت و جلوی ورود موتورهای ۲۵۰ به بالا گرفته شد. در حال حاضر، ‌همان موتور با فِیس جدید و البته با حجم واقعی ۲۴۹ سی سی عرضه می‌شود. انواع موتورهای بنلی در ایران، عبارتند از:

  • TNT 249S
  • 180S
  • TNT 25N
  • TNT150
  • TNT15i
  • TNT135
  • Leoncino 249cc
  • TRK 249cc
  • Panarea 125cc
  • VZ 125cc

موتور سیکلت دست دوم

مقایسه موتورهای بنلی با دیگر برندهای موجود در ایران

بنلی برای ثبت جایگاه خود در بازار موتور سیکلت ایران، با دیگر برندها در حال رقابت است. رقبای این برند، بیشتر محصولات چینی و هندی می‌باشند.
نیکران موتور برای اینکه از رقبای خود جا نماند، محصولات خود را با فناوری پیشرفته‌تری عرضه می‌کند، چرا که محصولات چینی مانند بِلِنتا، سی‌ اِف موتو و ...، از به‌روزترین تکنولوژی استفاده‌ می‌کنند.
در ادامه این مطلب، به بررسی و مقایسه برخی از مد‌ل‌های بنلی با مدل‌های شبیه به آنها خواهیم پرداخت.

مقایسه موتور بِلِنتا Z249 با بنلی 249S

بِلِنتا Z249 و بنلی 249S، دو موتور سیکلت با پیشرانه‌ی ۲۴۹ سی سی و دو سیلندر هستند. این دو مدل شباهت‌های زیادی نسبت به هم دارند، اما در برخی از جزئیات با یکدیگر در حال رقابت هستند.
بنلی در طراحی خود، دارای یک چراغ جلو دایره‌ای با لامپ هالوژن، یک صفحه نمایش اِل‌سی‌دی رنگی، یک کاور مخزن سوخت با لوگوی برجسته بنلی، یک فرمان اسپرت، یک صندلی دو قسمتی و یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی است.
اما طراحی بِلِنتا ترکیبی از موتورهای کِی‌تی‌اِم دوک، اِم‌وی آگوستا بُروتال و یاماها R25 است. این موتور دارای یک چراغ جلو مثلثی با لامپ هالوژن و DRL، یک صفحه نمایش دیجیتال، یک کاور مخزن سوخت با خطوط زیبا، یک فرمان اسپرت، یک صندلی یک تکه و یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی است.

اِنجین بنلی 249S و بِلِنتا Z249

هر دو مدل از یک اِنجین چهار زمانه، دو سیلندر موازی با حجم ۲۴۹ سی‌سی بهره می‌برند. این اِنجین‌ها توسط رادیاتور آبی، خنک می‌شوند و دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی هستند.
جفت مدل‌ها حداکثر قدرتی معادل ۳۱.۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کنند. اما بِلِنتا گشتاور بیشتری نسبت به بنلی تولید می‌کند. ۲۱.۲ نیوتن متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور 249S و ۲۱.۸۵ نیوتن متر در ۹۵۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور Z249 است.

سیستم ترمز بنلی و بِلِنتا

ترمز هر دو موتور در قسمت جلو و عقب، از نوع دیسکی است. بنلی 249S دارای دیسک دوبل ۲۸۰ میلی‌متری با یک کالیپر چهار پیستونی در قسمت جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در قسمت عقب است.
اما بِلِنتا Z249 دارای دیسک دوبل ۳۰۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در قسمت جلو و یک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری با یک کالیپر تک پیستونی در قسمت عقب می‌باشد. نکته‌ای که در هر دو مدل قابل توجه است، نبود سیستم ضد قفل ABS است.

سیستم تعلیق بنلی و بِلِنتا

هر دو موتور از کمک فنرهای تلسکوپی معکوس در جلو و کمک فنرهای مونوشاک در عقب استفاده می‌کنند. بنلی دارای کمک فنر با قطر ۴۱ میلی‌ متر و ۱۲۰ میلی‌‌متر مقدار حرکت در جلو و یک کمک فنر مونوشاک با ۵۰ میلی‌متر مقدار حرکت در عقب است.
در برابر آن، بِلِنتا دارای کمک فنر با قطر ۳۵ میلی‌‌متر و مقدار حرکت ۱۰۵ میلی‌‌متر در جلو و یک کمک فنر مونوشاک با مقدار حرکت ۵۰ میلی‌‌متری در عقب است.

 مورد مقایسه  بنلی 249S  بِلِنتا Z249
 اِنجین  ۲۴۹ سی سی  ۲۴۹ سی سی
 نوع اِنجین  دو سیلندر، چهار زمانه، آب خنک  دو سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
 قدرت خروجی  ۳۱.۵ اسب بخار / ۱۱۰۰۰  ۳۱.۵ اسب بخار / ۱۱۰۰۰
 گشتاور  ۲۱.۲ نیوتن متر / ۹۰۰۰  ۲۱.۸۵ نیوتن متر / ۹۵۰۰
 سیستم سوخت رسانی  انژکتوری  انژکتوری
 ترمز جلو  دیسکی – دوبل ۲۸۰ میلی متری  دیسکی – دوبل ۳۰۰ میلی متری
 ترمز عقب  دیسکی – ۲۴۰ میلی متری  دیسکی – ۲۲۰ میلی متری
 ظرفیت باک
 ۱۶ لیتر  ۱۳ لیتر

با توجه به مشخصات این دو موتور، می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب هر کدام از آنها، بستگی به سلیقه‌ شخصی و معیارهای شما دارد.

مقایسه موتور سیکلت بنلی 180S با گلکسی NA180

بنلی 180S و گلکسی (SYM) NA180، از موتورهای پرطرفدار بازار ایران هستند. 180S یک موتور نِیکِد با ظاهری اسپرت است.
این مدل دارای یک چراغ جلو دایره‌ای با لامپ هالوژن، یک صفحه نمایش اِل‌سی‌دی رنگی، یک کاور مخزن سوخت با لوگوی برجسته بنلی، یک فرمان اسپرت، یک صندلی دو تکه، یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی و یک اگزوز خروجی است.
در طرف دیگر، NA180 است که یک موتور نِیکِد با ظاهری هجومی است. این موتور نیز دارای یک چراغ جلو مثلثی با لامپ هالوژن و DRL، یک صفحه نمایش دیجیتال، یک کاور مخزن سوخت با خطوط زیبا، یک فرمان اسپرت، صندلی یک پارچه، یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی و یک اگزوز خروجی است.

موتور یاماها

180S با اِس‌وای‌اِم NA180

بنلی در این مدل از یک پیشرانه‌ی ۱۷۵ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و آب خنک استفاده کرده است. در مقابل آن SYM از یک پیشرانه‌ی ۱۸۳ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و آب خنک بهره می‌برد.
بنلی 180S می‌تواند قدرتی معادل ۱۸ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۴ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گلکسی NA180 نیز می‌تواند حداکثر قدرت ۱۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

سیستم ترمز بنلی 180S با اِس‌وای‌اِم NA180

سیستم ترمز در هر دو مدل، از نوع دیسک است. بنلی 180S دارای یک دیسک دوبل ۲۸۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر چهار پیستونی در جلو و یک دیسک تک ۲۴۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در عقب است.
اِس‌ وای‌ اِم NA180 دارای یک دیسک تک ۲۶۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در جلو و یک دیسک تک ۲۲۰ میلی‌‌متری با یک کالیپر تک پیستونی در عقب است. هیچ کدام از این دو مدل، از سیستم ABS پشتیبانی نمی‌کنند و می‌توان گفت هر دو سیستم ترمز مناسبی دارند.

سیستم تعلیق بنلی 180S با اِس‌وای‌اِم NA180

مانند ترمز، تعلیق این دو موتور نیز تا حدودی شبیه به هم است. جفت موتورها از کمک فنر تلسکوپی معکوس در جلو و تک کمک فنر مونوشاک در عقب بهره می‌برند.
بنلی در این موتور از کمک فنر با قطر ۴۱ میلی‌‌متری با مقدار حرکت ۱۲۰ میلی‌‌متر در قسمت جلو و یک کمک فنر با مقدار حرکت ۵۰ میلی‌‌متر در قسمت عقب استفاده کرده است. اما در آن سو، SYM از کمک فنر با قطر ۳۷ میلی‌‌متر با مقدار حرکت ۱۳۰ میلی‌‌متر در قسمت جلو و یک کمک فنر با مقدار حرکت ۱۰۰ میلی‌متر استفاده می‌کند.

 مورد مقایسه  بنلی 180S  گلکسی NA180
 اِنجین  ۱۷۵ سی سی  ۱۸۳ سی سی
 نوع اِنجین  تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک  تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
 قدرت خروجی  ۱۸ اسب بخار / ۹۵۰۰  ۱۸ اسب بخار / ۸۷۰۰
 گشتاور  ۱۴ نیوتن متر / ۷۰۰۰  ۱۵ نیوتن متر / ۷۵۰۰
 سیستم سوخت رسانی  انژکتوری  انژکتوری
 ترمز جلو  دیسکی – دوبل ۲۸۰ میلی متری  دیسکی – ۲۶۰ میلی‌متری
 ترمز عقب  دیسکی – ۲۴۰ میلی متری  دیسکی – ۲۲۰ میلی متری
 ظرفیت باک
 ۱۰ لیتر  ۱۱ لیتر

این دو مدل، جزء موتورهای میان‌رده‌ی بازار ایران محسوب می‌شوند و با توجه به مشخصاتی که گفته شد، بنلی 180S از لحاظ فنی، یک سطح بالاتر از گلکسی NA180 قرار دارد.

مقایسه بنلی TNT 250 با CF 250 NK

 بنلی TNT25 جدیدترین محصول نیکران موتور است که برای رقابت با دیگر برندها در بازار ایران عرضه شده. CF 250 NK یکی از رقبای این موتور سیکلت است.

بنلی در طراحی این مدل، از نسخه‌های قبلی خود الهام گرفته است و در مقابل سی‌اِف از ظاهری اسپرت‌تر و خشن‌تر بهره می‌برد. TNT25 که در سال ۹۵ وارد ایران شد، در سال ۹۹ طراحی ظاهری خود را عوض کرد و اصطلاحا نیوفِیس شد.
این موتور دارای یک چراغ جلو تا حدودی دایره‌ای شکل با لامپ اِل‌ای‌دی، یک صفحه نمایش اِل‌سی‌دی رنگی، یک کاور مخزن سوخت با لوگوی برجسته بنلی، یک فرمان اسپرت، یک صندلی دو تکه، یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی و یک اگزوز خروجی است.
در مقابل 250 NK دارای یک چراغ جلو مثلثی با لامپ هالوژن و DRL، یک صفحه نمایش دیجیتال، یک کاور مخزن سوخت با خطوط زیبا و عضلانی، یک فرمان اسپرت، یک صندلی دو تکه، یک چراغ عقب اِل‌ای‌دی و یک اگزوز خروجی است.

مقایسه اِنجین TNT25 با 250 NK

بنلی TNT25 و CF 250 NK هر دو از یک اِنجین چهار زمانه، تک سیلندر با حجم ۲۴۹ سی‌سی بهره می‌برند. این اِنجین‌ها توسط رادیاتور آبی، خنک می‌شوند و دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی هستند.
حداکثر قدرتی که بنلی می‌تواند تولید کند، ۲۵.۵ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و ۲۱.۲ نیوتن متر گشتاور در ۸۰۰۰ دور در دقیقه است. این در حالی است که سی‌اِف ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۲۲ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه گشتاور،‌می‌تواند تولید کند.

سیستم ترمز TNT25 با 250 NK

بنلی در این مدل از یک ترمز دیسکی ۲۸۰ میلی‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی‌متری با یک کالیپر تک پیستونی در عقب استفاده کرده است.
سی‌اِف نیز در سیستم ترمز خود از یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری با یک کالیپر دو پیستونی در جلو و یک دیسک ۲۴۵ میلی‌ متری با یک کالیپر تک پیستونی در عقب استفاده می‌کند. نکنه مثبت در هر دو موتور این است که جفت مدل‌ها از ترمز ABS پشتیبانی می‌کنند.

سیستم تعلیق TNT25 با 250 NK

تعلیق این دو موتور از یک نوع است و دوبل کمک فنر تلسکوپی معکوس در جلو و تک کمک فنر مونوشاک در عقب بهره می‌برند. بنلی TNT25 دارای کمک فنر با قطر ۴۱ میلی‌متر با مقدار حرکت ۱۲۰ میلی‌متر در قسمت جلو و یک کمک فنر با مقدار حرکت ۵۰ میلی‌متر در قسمت عقب است.
در مقابل آن CF 250 NK دارای یک کمک فنر با قطر ۳۵ میلی‌متر و مقدار حرکت ۱۰۵ میلی‌متر در جلو و یک کمک فنر با مقدار حرکت ۵۰ میلی‌ متر در عقب است.

 مورد مقایسه  بنلی TNT25  CF 250NK
 اِنجین  ۲۴۹ سی سی  ۲۴۹ سی سی
 نوع اِنجین  تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک  تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
 قدرت خروجی  ۲۵.۵ اسب بخار / ۹۲۵۰
 ۲۷ اسب بخار / ۹۰۰۰
 گشتاور  ۲۱.۲ نیوتن متر / ۸۰۰۰
 ۲۲ نیوتن متر / ۷۵۰۰
 سیستم سوخت رسانی  انژکتوری  انژکتوری
 ترمز جلو  دیسکی – ۲۸۰ میلی متری
 دیسکی – ۳۰۰ میلی متری
 ترمز عقب  دیسکی – ۲۴۰ میلی متری  دیسکی – ۲۴۵ میلی متری
 ظرفیت باک
 ۱۳.۵ لیتر  ۱۲ لیتر

این دو موتور جزء موتورهای سنگین شهری محسوب می‌شوند که هر کدام ظاهر متفاوت و منحصر به‌فرد خود را دارا می‌باشند. سی‌اِف از انجین قوی‌تری در مقابل بنلی بهره می‌برد، اما در مقابل قطعات بنلی در دسترس‌تر هستند.

در این مطلب با نحوه‌ی شکل‌گیری و محصولات برند بنلی آشنا شدیم. یکی از مزیت‌های این برند، در دسترس بودن لوازم یدکی و قطعات آن است، که می‌تواند به نوبه‌ خود از اهمیت بالایی در راستای خرید موتور سیکلت بنلی، برخوردار باشد.
برای خرید محصولات برند بنلی، می‌توانید به پدال مراجعه کنید و از شرایط موتور سیکلت اقساطی،‌ بدون پیش‌پرداخت و ۲۴ ماهه این مجموعه، استفاده کنید.

https://www.asianews.ir/u/dFr
اخبار مرتبط
برای اینکه علت اجباری بودن بیمه نامه و پوشش‌های آن را بدانید تا انتهای متن همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید