صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۶
کد خبر: 18505
گزارشگر: 464
۴۷۰
۰
۰
۰
لایحه مهاجرت

یک پیروزی برای مارین لوپن راست‌گرایان فرانسه

یک پیروزی برای مارین لوپن راست‌گرایان فرانسه
مجلس ملی فرانسه، لایحه مهاجرت را با ۳۴۹ رای موافق در مقابل ۱۸۶ رای مخالف تصویب کرد، لایحه‌ای که طی ۱۸ ماه گذشته محور اصلی مجادله احزاب راست و چپ بود.

به گزارش آسیانیوز؛ هر چند که تصویب این لایحه در پارلمانی که حزب حاکم اکثریت مطلق را در آن در اختیار ندارد، به عنوان یک پیروزی برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری میانه‌رو محسوب می‌شود، ولی نه تنها مارین لوپن، رهبر راست افراطی، از این مصوبه به عنوان یک «پیروزی ایدئولوژیک» یاد کرد، بلکه گروهی از نمایندگان حزب حاکم که جزء طیف میانه و چپ‌گرای حزب «جمهوری به پیش» به شمار می‌روند، اعلام کردند که رای مخالف یا ممتنع داده‌اند.

ژان لوک ملانشون، رهبر چپ افراطی و پوپولیست فرانسه نیز این پیروزی دولت را که با هم‌صدایی راست افراطی به دست آمده، «رقت‌انگیز» توصیف کرد.

با این حال، الیزابت بورن، نخست‌وزیر، و ژرالد دارمنن، وزیر کشور، نتوانستند خوشحالی خود را از تصویب این لایحه پنهان کنند و با انتشار پیام‌هایی از همراهی مجلس ملی و سنا با دولت استقبال کردند. مجلس سنای فرانسه هم که تحت سلطه جناح راست و میانه‌رو قرار دارد، این لایحه را با ۲۱۴ رای موافق در برابر ۱۱۴ رای مخالف تصویب کرده است.

https://www.asianews.ir/u/dGz
اخبار مرتبط
همچنانکه حامیان محافظه‌کاران و برگزیت می‌خواهند در انتخابات آخر هفته جاری، مارین لوپن، نامزد راست افراطی، رئیس‌جمهوری فرانسه شود، در آستانه دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مکرون و لوپن در یک مناظره تلویزیونی رو در رو قرار گرفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید