صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۵
کد خبر: 18566
گزارشگر: 464
۴۲۱
۰
۰
۱
تلاش‌ برای آتش‌بس فوری در سازمان ملل

جهان ویرانگری که جایی برای کودکان ندارد!

جهان ویرانگری که جایی برای کودکان ندارد!
در حالی‌که به نقل از سازمان بهداشت جهانی، هر ده دقیقه، یک کودک در غزه کشته می‌شود، بار دیگر تلاش‌ها برای آتش‌بس فوری در سازمان ملل ناکام ماند.

به گزارش آسیانیوز؛ در ابتدا قرار بود قطعنامه آتش‌بس روز دوشنبه هفته گذشته در شورای امنیت به رأی گذاشته شود، با این‌همه به‌خاطر نگرانی از وتوی مجدد ایالات متحده، بارها و بارها متن تغییر کرد و واژه تعیین‌کننده «آتش‌بس» حذف شد و عباراتی کلی و غیرالزام‌‌آور جایگزین آن شد. به این ترتیب هرچند این قطعنامه با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع به تصویب رسید، اما بعید به نظر می‌رسد ابزاری برای پایان دادن به این جنگ ویرانگر باشد.

به نقل از یورونیوز، بند اصلی متن پیش‌نویس قطعنامه که همه اختلاف‌ها بر سر آن بود یعنی درخواست برای «تعلیق فوری خصومت‌ها برای دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و اتخاذ گام‌های فوری برای توقف پایدار خصومت‌ها» از قطعنامه حذف گردید. در عوض متن جدید، خواستار «اقدامات فوری برای اجازه دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و همچنین ایجاد شرایط برای توقف پایدار خصومت‌ها» شد.

این در حالی است که حملات زمینی و هوایی اسراییل به غزه، همچنان با شدت ادامه دارد و بنا بر آمار ارائه‌شده، تعداد کشته‌‌ها از مرز 20 هزار تن هم گذشته است، آمار تکان‌دهنده‌ای که بخش بسیاری از آن، غیزنظامیان، به‌ویژه کودکان و زنان هستند.

به‌رغم ناکامی شورای امنیت، اتحادیه اروپا در طول بیش از دو ماهی که از آغاز جنگ حماس و اسرائیل می‌گذرد، تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای پایان دادن به جنگ انجام داده، هر چند که این تلاش‌ها هم تاکنون بی‌نتیجه بوده، ولی سران اتحادیه همچنان نسبت به تبعات طولانی شدن این جنگ هشدار می‌دهند. در تازه‌ترین هشدار، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تبعات جنگ برای همه جهان اشاره کرد و نوشت: «اروپا در خطر است.»

پیش‌تر نیز امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به اسرائیل هشدار داده بود که «از بین بردن کامل حماس جنگ را ۱۰ ساله خواهد کرد.» آقای ماکرون همچنین هزینه کردن زندگی فلسطینی‌ها را ضامن تحقق هدفِ «امنیت پایدارِ» اسرائیل ندانسته بود، امنیتی که به‌زعم او از طریق احترام به افکار عمومی منطقه قابل حصول خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/dHz
اخبار مرتبط
به گفته این منابع، مرحله سوم شامل پایان دادن به مانور زمینی در نوار غزه، کاهش نیرو، مرخص کردن نیروهای ذخیره، تمرکز روی حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز اراضی اشغالی و نوار غزه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید