صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
کد خبر: 18603
گزارشگر: 2
۶۲۶
۰
۰
۳
دستگاه یو پی اس

افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان

افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان
تمام واکنش‌های شیمیایی در اثر کاهش و افزایش دمای محیط، دچار تغییراتی می‌شوند و باتری‌ها نیز برای ذخیره برق نیاز به واکنش‌های شیمیایی دارند، در اثر تغییرات دما دچار کاهش یا افزایش توان و قدرت می‌شوند. باتری یو پی اس که به عنوان منبع تغذیه ثانویه کاربرد دارد، باید در محیطی با دمای مناسب قرار بگیرد و اگر دمای محیط بیشتر یا کمتر از مقدار مجاز باشد، بر عملکرد باتری تاثیر منفی خواهد داشت به طوری که با کاهش دما در زمستان، شاهد افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس هستیم.

در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که افزایش یا کاهش دما، چه تاثیری بر عملکرد باتری‌های یو پی اس دارد و محیط نگهداری این باتری باید چه دمایی داشته باشد. لطفا با ما همراه باشید.

افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان

اگر محل قرارگیری باتری یو پی اس دمای پایینی داشته باشد و به عبارتی محیط قرارگیری این باتری سرد باشد، مقاومت درونی باتری افزایش پیدا می‌کند و میزان متابولیسم آن کاهش می‌یابد. در نتیجه کاهش میزان متابولیسم شیمایی، ظرفیت باتری هم رو به کاهش می‌رود به طوری که اگر ظرفیت باتری در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد ۱۰۰ درصد باشد، ظرفیت آن در نقطه انجماد به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
عملکرد اکثر باتری‌های یو پی اس در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد، توقف می‌یابد. در نقطه انجماد به دلیل انجماد محلول های حلال در آب انواع باتری‌های یو پی اس مثل سیلد اسید، عملکرد باتری رو به توقف می‌رود و به همین دلیل است که با کاهش دما در زمستان، شاهد افزایش تقاضا برای خرید این نوع باتری هستیم.

تاثیر گرما بر عملکرد انواع باتری UPS

همانطور که کاهش دمای بیش از حد باعث متوقف شدن عملکرد باتری یو پی اس می‌شود، گرما هم تاثیر منفی بر عملکرد باتری دارد. گرمای بیش از حد محیط نگهداری باتری یو پی اس، تاثیرات مخربی بر عملکرد باتری دارد و عمر آن را کم می‌کند. این میزان تاثیرگذاری مخرب برای انواع باتری‌های یو پی اس یکسان است و اگر افزایش دمای محیط نگهداری باتری برای طولانی مدت باشد، عمر مفید باتری کاهش می‌یابد.
گرمای شدید حتی ممکن است باعث خوردگی باتری یو پی اس هم شود و واکنش‌های شیمیایی غیرعادی باتری مثل گازگرفتکی، غیرفعال شدن الکترودها و ... افزایش پیدا می‌کنند.

مناسب ترین دما برای کارکرد باتری یو پی اس

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان، احتمالا برای شما هم سوال است که مناسب ترین دما برای کارکرد باتری در فصل زمستان چیست. در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که مناسب ترین دما برای عملکرد سالم باتری‌های یو پی اس، دمای اتاق است. اگر دما تا ۳۰ درجه سانتی گراد برای طولانی مدت افزایش یابد، عمر باتری تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر تا ۴۵ درجه افزایش دما وجود داشته باشد، چرخه عمر باتری به میزان ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

ایجاد دمای مناسب برای نگهداری باتری یو پی اس در زمستان

شما می‌توانید در فصل زمستان و تابستان، دمای اتاق را برای نگهداری از باتری یو پی اس بهینه کنید تا مجبور به خرید باتری جدید نشوید. برخی از تکنیک‌های بهینه سازی دمای اتاق برای نگهداری این باتری را در ادامه شرح می‌دهیم :

  • از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید تا دمای اتاق در حد مناسب قرار بگیرد.
  • برای جلوگیری از گرمای بیش از حد در اتاق نگهداری از باتری، از فن استفاده کنید تا گرمای تولید شده را تخلیه کند.
  • از دستگاه‌های گرمایی مثل یخچال، اجاق گاز و ... در اتاق نگهداری از باتری ، استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از انتقال سرما از محیط بیرونی، از مواد عایق استفاده کنید تا دمای اتاق کاهش نیابد.
  • با استفاده از روشنایی کمتر در اتاق، گرمای زیادی تولید نخواهد شد و باتری عملکرد بهتری خواهد داشت.
  • باتری را در نزدیکی درها، پنجره‌ها یا محلی که ممکن است در معرض باد یا رطوبت باشد قرار ندهید.
  • باتری بهتر است در محلی که گرد و غبار زیادی دارد، قرار نگیرد.

طول عمر باتری

نشانه‌های اتمام طول عمر باتری یو پی اس

با مشاهده برخی نشانه‌ها در باتری یو پی اس خود می‌توانید متوجه اتمام طول عمر آن شوید. عمر و کارایی این باتری با هر بار شارژ و دشارژ شدن، کمتر می‌شود برای مثال اگر باتری شما حدود ۱ سال عمر کرده است و اگر هم اکنون نزدیک به ۱۰ دقیقه برق دهی دارد، در زمانی که باتری را تازه خریده بودید، بیشتر از ۱۵ دقیقه قادر به تامین برق بوده است.
در واقع باتری یو پی اس با گذر زمان، عملکرد ضعیف‌تری نشان می‌دهد و قادر به ارائه عملکرد قوی اولیه خود نیست. بعد از چند بار استفاده از این باتری، باید عملکرد آن را بررسی کنید و اگر ضعیف شده بود، نیازمند تعویض خواهد بود.
علاوه ضعیف شدن توان باتری، مشاهده برآمدگی بر روی شاسی باتری نیز از علائم خرابی و اتمام طول عمر آن است. بنابراین اگر علائمی مثل نشت، زنگ زدگی، برآمدگی و جرم گرفتگی را بر روی باتری مشاهده می‌کنید، لازم است آن را از دستگاه خارج کرده و با باتری جدید جایگزین نمایید.
کار نکردن دستگاه یو پی اس در زمان قطعی برق نیز از دیگر نشانه‌های خرابی باتری UPS است و در این وضعیت هم باید باتری داخل دستگاه یو پی اس با باتری جدید، جایگزین شود.

نکات مهم خرید باتری UPS

به دلیل افزایش تقاضا برای خرید باتری یو پی اس با کاهش دما در زمستان، لازم است برخی نکات مهم برای خرید این باتری مورد توجه قرار بگیرند. این نکات مهم عبارتند از :

قیمت باتری

قیمت باتری یو پی اس وابسته به ظرفیت، توان، کیفیت و برند آن است اما به طور کلی از تنوع قیمتی بالایی برخوردار است. باتری‌های یو پی اس از برندهای معتبرتر و با ظرفیت بیشتر، قیمت بالاتری دارند و توصیه می‌شود برای خرید هم به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا باتری با کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

نوع باتری

باتری UPS در انواع معمولی و عمق شارژ موجود است که شما باید طبق مصرفی که از باتری دارید، نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری باید طبق نیازتان انتخاب شود. دستگاه‌های یو پی اس ماژولار و با ظرفیت بالا، نیازمند باتری با ظرفیت بالاتری هستند.

برند باتری

باتری یو پی اس را انواع برندهای ایرانی و خارجی تولید می‌کنند و اگر می‌خواهید از برندهای ایرانی این باتری را تهیه کنید، برندهای معروف یوفو، وست استار، سپاهان،‌ فاران و… می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

از مهم ترین نکات برای خرید باتری یو پی اس، گارانتی و خدمات پس از فروش است تا اگر مشکلی در آینده پیش آمد، بتوانید از خدمات پس از فروش باتری بهره مند شوید.

امکان تنظیم پارامترهای باتری

دستگاه‌های یو پی اس، پارامترهای مختلفی دارند و این پارامترها باید برای عملکرد درست دستگاه، تنظیمات مناسبی داشته باشند.

دستگاه یو پی اس

سخن پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که سرما و گرما، چه تاثیرات مخربی در عملکرد و توان و عمر باتری یو پی اس دارد. ضمنا چطور با کاهش دما در زمستان، تقاضا برای خرید باتری یو پی اس افزایش می‌یابد. از این رو لازم است برای نگهداری از باتری یو پی اس، دمای اتاق محل نگهداری از باتری را کنترل کنید و از افزایش یا کاهش دمای اتاق برای طولانی مدت، جلوگیری نمایید.
شما با کمک مهندسی و بازرگانی هانیکا می توانید بهترین مشاوره و راهنمایی را در خصوص خرید و نصب انواع یو پی اس و باتری ups داشته باشید و از خدمات مشاوره رایگان آن مجموعه بهره مند شوید.

021-44001200
09900100987

https://www.asianews.ir/u/dId
اخبار مرتبط
اینورتر دارای مدل های تکفاز و سه فاز است و برندهای مختلفی دارد. خرید این دستگاه با توجه به نیاز مصرف کننده ها انجام می شود و انتخاب بهترین برند اهمیت بالایی دارد. اشنایدر و LS دو مورد از بهترین برندهای سازنده انواع اینورتر هستند و با هم رقابت می کنند. البته این اینورتر اشنایدر است که در حال پیشتازی است و بخش زیادی از فروش بازار را در دست دارد. در این مقاله با بررسی مشخصات هر کدام از این دستگاه ها به شما می گوییم که اینورتر اشنایدر بهتر است یا LS و کدام برند انتخاب بهتری برای خرید محسوب می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید