صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
کد خبر: 18770
گزارشگر: 2
۱۳۲۳
۰
۰
۱
لوازم امنیتی ماشین

کاهش ۵۰ درصدی سرقت در خودروهای دارای لوازم امنیتی

کاهش ۵۰ درصدی سرقت در خودروهای دارای لوازم امنیتی
به دنبال رشد تورم در جامعه، سرقت خودرو نیز افزایش یافته است. براساس گزارشات اعلام شده سرقت یک خودرو کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد و این یعنی هر زمان ممکن است خودروی شما در هر کجا که باشد به سرقت برود. با ورود لوازم ایمنی خودرو از جمله ردیاب ماشین به بازار خودرو، رشد سرقت خودروها متوقف شد و در حال حاضر رو به کاهش می‌باشد.

لیست امکانات ضروری لوازم امنیتی خودرو

پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه می‌کند برای امنیت و هوشمند شدن خودرو ازلوازم امنیت خودرو به خصوص جی پی اس استفاده کنید. در ادامه به توضیح امکانات ضروری لوازم امنیتی خودرو و مزایای آن‌ها می پردازیم.

سیستم قفل مرکزی

سیستم قفل مرکزی خودرو با استفاده از یک مرکز کنترل الکترونیکی، کلید یا ریموت کنترل اقدام به قفل و بازکردن همزمان تمامی درها و صفحات خودرو می‌کند. با ارسال دستور از کلید یا ریموت کنترل، مرکز کنترل به سوئیچ‌ها و مکانیزم‌های مرتبط درها و قفل‌ها دستور اجرا می‌دهد تا خودرو باز یا بسته شود. این سیستم معمولاً دارای سوئیچ‌های الکترونیکی، آنتن برای انتقال اطلاعات، و سنسورها برای تشخیص وضعیت درها است.

ردیابی خودرو

سیستم ردیابی GPS به مالک این امکان را می‌دهد که خودرو را در هر لحظه مسیریابی کند و موقعیت دقیق مکانی خودرو را بتواند مشاهده کند. علاوه بر این، در صورت سرقت خودرو، سیستم ردیابی موقعیت دقیق آن را به مالک اطلاع می‌دهد. این ویژگی این امکان را به مالک می‌دهد تا فوراً موقعیت سرقت‌شده را به پلیس گزارش دهد.
این سیستم نه تنها به جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌کند بلکه در مواقع اضطراری نیز امکان ارتباط فوری با مراکز امداد و نجات را فراهم می‌سازد. به این ترتیب، ردیابی خودرو به عنوان یک همراه همیشگی شما به حفظ امنیت و هوشمندی خودرو و مالک کمک می‌کند.

کد‌های امنیتی

کدهای امنیتی در خودروها به صورت دیجیتالی عمل می‌کنند و معمولاً مرتبط با سیستم راه‌اندازی موتور یا قفل مرکزی هستند. برای استفاده از خودرو، مالک باید یک کد امنیتی را به درستی وارد کند. این کد می‌تواند به صورت عددی یا الفبایی باشد و توسط سیستم‌های الکترونیکی خودرو تشخیص داده می‌شود.
این ویژگی امنیتی از دسترسی غیرمجاز به خودرو جلوگیری می‌کند و تا زمانی که کد صحیح وارد نشود، سیستم قفل مانع از استفاده از خودرو می‌شود.

دوربین خودرو

دوربین‌های امنیتی

نصب دوربین‌های امنیتی در داخل خودرو، به شما در شناسایی افراد مشکوک و ثبت تصاویر در صورت وقوع سرقت کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید از این دوربین‌ها در صورت تصادف نیز استفاده کنید و به راحتی با اختیار داشتن این تصاویر مقصر را تشخیص دهید و از تصادفات ساختگی نیز جان سال به در ببرید.

سنسورهای حرکت

سنسورهای حرکت با دقت حرکات غیرمعمول در محیط اطراف خودرو را زیر نظر دارند. در صورتی که سنسورها هر گونه حرکت ناخواسته یا غیرعادیی را تشخیص دهند، سیستم هشدار فوراً فعال شده و به صاحبان خودرو اعلام می‌شود.
این ویژگی امنیتی ، در پیشگیری از سرقت بسیار موثر است. با فعال‌سازی سیستم هشدار، صاحبان خودرو به سرعت از وقوع حادثه آگاه می‌شوند. این سنسورها به عنوان یک لایه مهم در سیستم امنیتی خودرو باعث افزایش قابلیت پاسخگویی و کاهش زمان واکنش به وقایع غیرمنتظره می‌شوند.َ

سیستم هشدارهای هوشمند

برخی از خودروها از سیستم هشدارهای هوشمند برای اطلاع‌ رسانی به صاحبان خودرو هنگام وقوع حوادث یا تلاش‌های سرقت استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها می‌توانند پیامک یا اعلانات هوشمند به تلفن همراه صاحبان خودرو ارسال کنند تا در صورت لزوم، ویژگی‌های امنیتی را فعال کنند یا از راه دور وضعیت خودروی خود را نظارت کنند.

شنود صدای داخل ماشین

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی‌که برای مدت طولانی از خودروی خود دور هستید یا خودروی شما به سرقت رفته است به‌راحتی بتوانید به مکالمات درون اتومبیل خود گوش دهید و صدای ضبط شده درون خودرو را در در اختیار پلیس قرار دهید.

قابلیت خاموش شدن خودرو از راه دور

قابلیت خاموش شدن خودرو از راه دور یکی از ویژگی‌های لوازم امنیت خودرو است که به مالکان اجازه می‌دهد تا از فاصله بسیار دور نیز خودروی خود را به طور کامل خاموش کنند. این ویژگی بیشتر از طریق سیستم‌های تلفن همراه یا پلتفرم‌های اینترنتی فعال می‌شود.
با استفاده از این قابلیت، مالکان می‌توانند در مواقعی که خودرو به نحوی در معرض خطر یا تهدید قرار گرفته است، در کمترین زمان دستور خاموش شدن خودرو را بدهند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا زمانی که خودرو به سرقت رفت به راحتی بتوانید دستور توقف آن را بدهید. به محض درخواست خاموشی اگر خودرو متوقف باشد دیگر روشن نمی‌شود و در صورتی که خودرو در حال حرکت باشد به محض توقف دیگر قادر به حرکت نیست.

ردیاب ماشین

ردیاب خودرو؛ بهترین لوازم امنیت خودرو

صنایع پیشرو در لوازم امنیت خودرو با تولید ردیاب در این حوزه به کاهش چشم‌گیر سرقت بسیار کمک کرده‌اند. ردیاب‌های خودرو تولید شده علاوه بر ردیابی و تعیین دقیق موقعیت مکانی خودرو ویژگی‌های دیگری نیز دارا می‌باشند که باعث افزایش امنیت و کنترل خودرو می‌شود.
با کمک gps ماشین، بر روی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود نظارت دائمی داشته باشید. مهم نیست که چقدر از آن فاصله دارید، با کمک این جی پی اس می‌توانید موقعیت آنلاین و لحظه‌ای خودرو را در هر زمان و مکانی که هستید روی اپلیکیشن مشاهده نمایید.
برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • قابلیت ردیابی لحظه ای و آنلاین خودرو با کمترین خطا
  • امکان ارسال هشدارهای ضروری به مالک خودرو
  • سیستم درخواست کمک اضطراری
  • ردیابی دقیق موقعیت خودرو
  • پشتیبانی از سرورهای داخلی
  • دارا بودن دوربین
  • دارا بودن قابلیت شنود
  • متوقف کردن خودرو از راه دور

اکثر لوازم امنیت خودرو موجود در بازار از جمله: دزدگیر، قفل فرمان و ... به شما کمک می‌کند تا از سرقت پیشگیری کنید و در صورت سرقت خودرو هیچگونه کمکی برای برگشت خودرو به شما نمی‌کنند. اما ردیاب خودرو نه تنها از سرقت ماشین پیشگیری می‌کند بلکه پس از سرقت به دلیل ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شده است به شما کمک می‌کند تا خودروی خود را مجدد بازیابی کنید.

https://www.asianews.ir/u/dKV
اخبار مرتبط
در دنیای پرشتاب تکنولوژی امروزی، کارایی و راحتی برای کاربران بسیار مهم است. این به هر جنبه ای از زندگی ما، از جمله رفت و آمدهای روزانه و سفرهای جاده ای گسترش می یابد. خوشبختانه، ظهور فناوری GPS (سیستم موقعیت یاب جهانی) شیوه هدایت سفرهایمان را متحول کرده است. در دنیای تکنولوژی این روزها، ما به دنیای ردیاب‌های جی‌پی‌اس خودرو می‌پردازیم، انواع مختلف موجود را در این مقاله بررسی می‌کنیم و مزایای بسیاری را که به همراه دارند را به شما می‌گوییم تا خریدی دقیق و حرفه ای داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید