صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۶
کد خبر: 18806
گزارشگر: 2
۶۵۷
۰
۰
۱
تجهیزات شبکه

چرا سوئیچ های شبکه برند سیسکو می توانند بهترین انتخاب ما باشند؟

چرا سوئیچ های شبکه برند سیسکو می توانند بهترین انتخاب ما باشند؟
سوئیچ های سیسکو به عنوان مهم ترین تجهیزات شبکه، توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شود. که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را برای سوئیچ های خود در نظر می گیرند. اما بهتر است بدانید سوئیچ های برند سیسکو به وسیله ویژگی ها و قابلیت های کاربردی و همینطور سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بی نظیر و طول عمر بالا از همه لحاظ نسبت به سوئیچ های دیگر برندها، چندین پله بالاتر است.

سوئیچ های سیسکو به عنوان مهم ترین تجهیزات شبکه، توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شود. که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را برای سوئیچ های خود در نظر می گیرند. اما بهتر است بدانید سوئیچ های برند سیسکو به وسیله ویژگی ها و قابلیت های کاربردی و همینطور سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بی نظیر و طول عمر بالا از همه لحاظ نسبت به سوئیچ های دیگر برندها، چندین پله بالاتر است.

ویژگی مهم سوئیچ سیسکو

شرکت سیسکو برای برطرف کردن تمامی نیازهای کاربران، تنوع محصول زیادی دارد. علاقه مندان سوئیچ های سیسکو بدانند که کیفیت ساخت بسیار بالا، تنوع محصولات و طول عمر بالا جزو ویژگی های بارز سوئیچ های سیسکو محسوب می شوند. سوئیچ های سیسکو دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. این بخش از مقاله به ویژگی های برتر سوئیچ های سیسکو اختصاص داده شده است.
به این صورت که سیسکو با توجه به کاربردهای گوناگون، برای سوئیچ های شبکه سری های مختلفی را ایجاد کرده است که هرکدام باتوجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند، برای کاربردهای متفاوتی مناسب هستند.

سرعت پورت شبکه

به طور کلی پورت شبکه دارای ۲ نوع مگابیت (10/100) و گیگابیت (10/100/1000) است اما بهتر است بدانید پورت شبکه از نوع گیگابیت نسبت به مگابیت، سرعت انتقال داده بسیار بالاتری را از طریق کابل برای شما فراهم می کند.

تعداد پورت سوئیچ

تعداد پورت شبکه یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در زمان خرید حتما باید به آن توجه کنید. تعداد پورت شبکه را طوری در نظر بگیرید که در آینده با مشکل کمبود تعداد پورت های آن مواجه نشوید.

سوئیچ مدیریتی و غیرمدیریتی

به طور کلی، سوئیچ های مدیریتی همان سوئیچ های غیر مدیریتی هستند که در شبکه های بزرگ با امکان تنظیم کانفیگ های جداگانه کنترل بیشتری را به شما میدهند؛ اما سرعت و سوئیچ های غیر مدیریتی را ندارند.
تفاوت اصلی آن ها کاملا از اسمشان مشخص است. سوئیچ های مدیریتی آزادی و امکان شخصی سازی بیشتری را به شما می دهد. به طوری که میتوانید تمام پورت ها را به صورت مستقل و جدا گانه مدیریت و کنترل کنید. در حالی که سوئیچ های غیر مدیریتی سریع تر و آسان تر کار میکند و تمام کانفیگ ها از پیش انجام شده اند.

قابلیت ها و امکانات سوئیچ

هر شخص در زمان خرید می تواند به قابلیت هایی همچون قابلیت استک شدن توجه کند. از سوی دیگر می توان به قابلیت PoE اشاره کرد که با استفاده از آن می توانید از طریق کابل شبکه، برق دستگاه را تامین کنید.

آشنایی با انواع سری های سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سیسکو در سری های مختلف همچون 2960، سری 3560، سری 3750 و سری 3850 تولید و به بازار عرضه می شود.

پارامترهایی که باید در زمان خرید به آن ها توجه کنید:

بعد از بررسی ویژگی ها به انواع مدلهای سوئیچ این شرکت اشاره خواهیم کرد. برای خرید سوئیچ مناسب کسب وُ کار و شبکه خود بایستی به خوبی به موارد زیر دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

سوئیچینگ در سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو از روش های مختلفی برای کار خود استفاده میکنند. مهم ترین نکته در تمام این روش ها شیوه مسیریابی سوئیچ برای ارسال اطلاعات است.
در روش سوئیچ پردازنده، از الگوریتم خاصی برای کشف مسیر و بازنویسی بسته ها استفاده می شود. این روش سرعت کمی داشته و گسترش پذیر نیست. در روش بعدی که در نام آن به سریع بود اشاره شده (Fast Switching)، آدرس اولین بسته که توسط پردازنده مسیریابی شده ذخیره سازی می شود و در ادامه برای ارسال دیگر بسته ها از مسیر فوق استفاده می شود.
در روش Cisco Express Forwarding، سوئیچ از جدول ارسال (forwarding tables) برای ارسال اطلاعات استفاده می کند. مزیت این رویکرد از دیگر روش ها این است که دیگر بار کاری مضاعف به پردازنده وارد نمی شود و اجازه می دهد پردازنده به کارهای دیگری رسیدگی کند.

سوئیچ ماژولار

این نوع از سوئیچ های شبکه قابل ارتقا هستند و امکان توسعه و اضافه کردن ماژول را به شما می دهند. همین امر سبب شده تا سوئیچ های ماژول گران قیمت تر باشند. انعطاف پذیری در پیکربندی، آن ها را برای استفاده در سازمان ها، دیتاسنترها و انترپرایزها مناسب میکند.
سیسکو با کیس بزرگ این سوئیچ های شبکه فضای کافی برای ارتقا را به کاربران می دهد. همینطور اغلب آن ها قابلیت استفاده به عنوان روتر را نیز دارند.

سوئیچ fixed یا ثابت

سوئیچ شبکه ثابت رایج ترین و پر طرفدار ترین نوع آن است که تعداد پورت های آن ها ثابت است. این دسته از سوئیچ های شبکه به سه نوع مدیریتی، غیر مدیریتی و هوشمند تقسیم می شوند. سوئیچ های ثابت قابل ارتقا نیستند و به همین دلیل قیمت کمتری دارند.

سوئیچ Stackable

اگر به دنبال چیزی ترکیبی از دو سوئیچ فوق هستید، می توانید Stackable ها را انتخاب کنید. به این صورت که برخی از مدل های سوئیچ ثابت یا fixed را می توان با سوئیچ های دیگر سیسکوی هم مدل شات ترکیب بشوند. شما می توانید از این سوئیچ های شبکه به صورت مستقل استفاده کنید یا به وسیله کابل آن ها را به هم متصل کنید.

سوئیچ فیبر نوری

پورت های فیبر نوری برای اتصال سوئیچ های شبکه در یک طبقه ساختمان و یا ساختمان هایی با فواصل چند کیلومتر از هم استفاده می شوند. سوئیچ های فیبر نوری در زمانی به کار می روند که در فواصل بسیار طولانی نیاز به اتصال و استفاده از سوئیچ دارید. به این علت که در فاصله بیشتر از ۱۰۰ متر، کابل اترنت معمولی نمی تواند جواب گو باشد، بایستی از کابل فیبر نوری استفاده کنید.

پشتیبانی کردن سوئیچ از PoE

اغلب سوئیچ های شبکه قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را دارا هستند، اما باید دید از هر دو استاندارد PoE و PoE+ پشتیبانی می کند یا خیر. کلمه ی PoE مخفف عبارت Power over Ethernet بوده و سوئیچ PoE بر اساس تکنولوژی PoE کار می کنند. در واقع، در این نوع سوئیچ می توانید با کابل شبکه، برق دستگاه ها را تأمین کنید. در عین حال نیز می توان به دستگاه های دیگری که به سوئیچ متصل هستند برق رسانی کند.
PoE و PoE+دو استاندارد مهم در انواع سوئیچ های سیسکو است. چرا که با بالا بردن توان خروجی از سوئیچ شما برق اکسس پوینت ها را به خوبی تامین میکند. به علاوه مشکلی در تلفن های آی پی و کنترل دوربین های خود نخواهید داشت.

سوئیچ های مدیریتی

از دیگر مزیت های مدیریتی این سوئیچ های شبکه می توان به انتخاب نحوه انقال اطلاعات روی شبکه اشاره کرد. همینطور به شما این امکان را میدهد که دسترسی افراد به اطلاعاتی که داخل شبکه قرار گرفته را به طور کامل کنترل کنید.
این نوع از سوئیچ های سیسکو بر خلاف مورد قبل به طور کامل قابلیت تنظیم کانفیگ را به کاربران میدهد. سوئیچ های مدیریتی دارای ویژگی هایی هستند که باعث میشود در شرکت های بزرگ که شبکه های بزرگ و مهمی دارد مورد استفاده قرار بگیرند.

سوئیچ های غیر مدیریتی

این سوئیچ های شبکه تنها دو لایه اتصال به شما میدهند و نمیتوان آن ها را مدیریت یا تنظیمات آن را تغییر داد. با این حال بهترین نوع سوئیچ سیسکو برای شرکت های کوچک هستند. چرا که نصب آن اسان است و برق کمی مصرف میکند.
سوئیچ های غیر مدیریتی قابلیت تنظیم کانفیگ را به کاربر نمیدهد و به محض روشن شدن شروع به کار میکنند. این سوئیچ های شبکه مقرون به صرفه بوده و برای شبکه های کوچک کاملا مناسب است و میتواند به خوبی از عهده کارهای مهم و ضروری بر بیاید.
از دیگر قابلیت های آن میتوان به PoE یا همان رساندن برق از روی شبکه اترنت و یا اولویت بندی ترافیک به سیستم های مختلف به وسیله تنظیمات Qos اشاره کرد. همینطور سوئیچ های غیر مدیریتی میتوانند کابل های متصل را عیب یابی کنند و در صورت مشکل آن را به شما اطلاع دهند.

https://www.asianews.ir/u/dLv
اخبار مرتبط
در این مقاله به این خواهیم پرداخت که پچ پنل‌ ۲۴ پورت SFTP چیست؟ کجا استفاده می‌شوند و چگونه آن‌ها را نصب کنیم. همچنین برخی از قوانین اساسی پایه را توضیح خواهیم داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید