صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
کد خبر: 18954
گزارشگر: 464
۵۶۳
۰
۰
۱
تحقیق جدید شرکت مایکروسافت؛

انقلاب در استفاده از کربن

انقلاب در استفاده از کربن
مایکروسافت به دنبال تبدیل آلاینده‌های هوا و آب به سوخت جت است.


به گزارش آسیانیوز؛ شرکت مایکروسافت به همراه یک صندوق سرمایه‌گذاری کره‌ای و یک شرکت خطوط هوایی آمریکایی، یک شرکت پیشگام در فناوری تولید سوخت پایدار هوانوردی را با سرمایه‌ای ۲۰ میلیون دلاری مورد حمایت قرار داده است تا بتواند آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند.

شرکتی موسوم به دیمنشنال انرژی(Dimensional Energy) مستقر در هیوستون آمریکا، پیشگام در فناوری استفاده از کربن و تولید سوخت پایدار هوانوردی(SAF)، به تازگی موفق به جذب سرمایه جدیدی از شرکت مایکروسافت شده است.

این سرمایه ۲۰ میلیون دلاری توسط یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برجسته کره‌ای، خطوط هوایی یونایتد و شرکت مایکروسافت فراهم شده است.

شرکت دیمنشنال انرژی با هدف تبدیل انتشار کربن به سوخت پایدار هوانوردی، سوخت دیزل تجدیدپذیر و پارافین مصنوعی است.

این شرکت بر این باور است که استفاده مجدد از انتشار گازهای گلخانه‌ای از کارخانه‌های سیمان گام مهمی در جهت کربن‌زدایی صنعتی خواهد بود.

این شرکت با شرکتی به نام Svante که در فناوری جذب کربن پیشگام است، برای این پروژه شریک شده است که آن را قادر می‌سازد تا مقیاس تجاری خود را افزایش دهد.

علاوه بر این، دیمنشنال انرژی قصد دارد کارخانه‌های تجاری مجهز به این فناوری را در سطح جهانی توسعه دهد.

این شرکت همچنین قصد دارد از بودجه برنامه‌های ARPA-E و SETO وزارت انرژی آمریکا برای پیشبرد فناوری‌های رآکتور و کاتالیزور اختصاصی خود استفاده کند. این نوآوری‌ها با همکاری آزمایشگاه ملی اوک ریج و دانشگاه کرنل، در مرکز فناوری دیمنشنال انرژی در آریزونا آزمایش خواهند شد.

تبدیل آلودگی به نوآوری

شرکت دیمنشنال انرژی فراتر از تولید سوخت هوانوردی قصد دارد محصولات زمینی را که از آلودگی جذب شده به دست می‌آیند، معرفی کند. هدف این شرکت ایجاد پارافین مصنوعی است که می‌تواند به بیش از ۶۰۰۰ محصول روزمره تصفیه شود.

یک تجزیه و تحلیل از فرآیندهای این شرکت نشان داد که انتشار آلاینده توسط آن بیش از ۹۳ درصد کاهش می‌یابد.

با توجه به اینکه صنعت سیمان مسئول هشت درصد از آلودگی هوای جهان است، تأثیر زیست محیطی که این شرکت می‌تواند به طور بالقوه ایجاد کند بسیار مهم است. تعهد این شرکت به پایداری با نیاز فوری برای کربن‌زدایی سریع در بخش‌های مختلف مطابقت دارد.

این شرکت با ثبت منشور منافع عمومی، اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک شرکت معتبر برداشته است.

جیسون سلفی، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما به عنوان یک شرکت فناوری با اشخاص ثالث کار می‌کنیم تا عملکرد، شدت انتشار کربن و تجزیه و تحلیل خود را تأیید کنیم.

براندون میداو، مدیر ارشد صندوق نوآوری آب و هوا در مایکروسافت، بر تعهد این شرکت به پذیرش راه‌حل‌های امیدوارکننده هوانوردی پاک‌تر و کم‌کربن تأکید کرد. وی افزود: مایکروسافت اولین پذیرنده سوخت پایدار هوانوردی بوده است و این بازار را برای کربن‌زدایی جهانی حیاتی می‌بیند.

اندرو چانگ، مدیرعامل خطوط هوایی یونایتد نیز می‌گوید: شرکت دیمنشنال انرژی از زمان سرمایه‌گذاری اولیه ما در سال گذشته، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

https://www.asianews.ir/u/dNX
اخبار مرتبط
ملیندا گیتس برای نخستین بار پس از طلاق از بیل گیتس، درباره مسائلی که پشت سر گذاشته صحبت کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید